för gammal för att börja?
Shoo! Jag undrar om man är för gammal att börja rappa när man är 16-17 år? För allt är ju bäöst när man är liten .. Jag är själv 18 och började för nästan ett årsen :) bara undrar.. Peys!
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!
Skaffa tålamod säg det till dig den som undrar..
Vad får dig att tro att du skulle vara för gammal?
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Man är väll aldrig för gammal för att börja rappa?
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
LOL! äh hon var väl bättre än mkt i battle forumet :D
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Man rappar för att man själv vill det. Och det man själv vill kan man göra tills man försvinner.
grejjen är att det är lättare att förstå sig på saker (rent generellt) när man är, som du, 18 år. Detta medför att du, med rätt hjälp/fokus, kan utvecklas snabbare än många kids. Genrelaiserar grovt men jag kan lära en grupp 18åringar rappa på en vecka men med en grupp 15åringar tog de ca en termin. Detta har iofs mycket att göra med att man som 18åring har läst ca dubbelt så mycket svenska som en 15 åring. Så kör för fa-an! //Yde - jag kan lära dig men de kostar 500/timme 2 ggr i veckan
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Bjäär: Thanks man! Jag sliter som fan på rappen, det som jag mest försöker träna bort är göteborska, det kommer göteborska i vissa ord och försöker få bort det. Så jag har lagt micken på hyllan nu ett tag för att träna. tack för erbjudandet men vill helst lära mig det själv, alltså frågor och sånt skadar ju inte men jag vill sitta och träna för mig själv. Peace!
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!
Makk-E: det är ALDRIG försent att börja rappa, jag började när jag var 14 och skulle fylla 15 (eller ah, lyricism iaf) och inte förrän typ ett halvår efter jag fyllde 16 började jag utvecklas ORDENTLIGT =)
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
jaojao_: Vad va kul? fjant. spades_joola: Jaha okej, jag har utvecklats riktigt fort jag med, men jag har 2 polare som håller på med rappen också, vi är typ som en grupp. Hör jag mina låtar idag ssom jag gjorde för 1 årsen typ så skrattar jag bara :P
Några tips: Man blir aldrig för gammal för något egentligen. Utom att skaffa barn typ. För fan, behåll göttebörskan! Det låter ju skitbra med snygga rader på Sveriges bästa dialekt!
Ja jilar tjåka katter!
Jag började när jag var 23 och håller på fortfarande. Jag tror egentligen att det är en fördel att börja sent. Hiphop är traditionellt 'hård' musik, och den gör sig bäst när man har lite livserfarenhet. Dessutom har man ju, som det tidigare nämnts, bättre förutsättningar att rappa om man har läst mer språk, iallafall om man vill använda punchlines och liknelser.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Makk-E P18 Tycker bara det är ganska självklart att man kan börja rappa när man vill
Man blir aldrig för gammal för att rappa
The only time you feel alive is when you're dead
Men man kan ju fortfarande få livserfarenhet samtidigt som man rappar. Bara att man övar innan man börjar få den typ lixxom bah ungefär.
Gdje ste patke mater vam jedem.
jadu makke, du är för gammal, sluta helt med musiken du förstör den !
Jaha okej, jag har utvecklats riktigt fort jag med, men jag har 2 polare som håller på med rappen också, vi är typ som en grupp. Hör jag mina låtar idag ssom jag gjorde för 1 årsen typ så skrattar jag bara :P hahahaahah om du är utvecklad nu hur fan lät det från början hahahaha
räpper har nog, den omognaste kommentaren på hela whoa, tycker synd om han.... makk-e du gör skit bra i från dig faktiskt, och din dialekt tycker inte jag stör(vad jag hört ifrån dina låtar i din profil här på whoa, det låter bra, och man är aldrig för gammal för och börja rappa, men som sagt som vissa säger, man utvecklas snabbare om man är äldre än typ 14-15. pz /Tokz
Make love, not war!
Graffare
2009-11-04 19:31
haha typ om man ska köra kampsport då är det skit bra att börja när man är liten!! men man e aldrig för gammal för att böra rappa
S K B . Graff it dont stop it!! http://oktaykungblackbook.tumblr.com/
du är för gammal, tro mig jag är en rutinerad rappare och det är bevisat att dom som börjar runt 17 18 års åldern alldrig blir lika bra som en som börjat tidigare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säger som alla andra har sagt redan, man lär sig rappa snabbare när man är äldre än när man är liten. Men det är aldrig försent, man gör det ju för nöjet.
Ta mig inte på allvar. Ta mig på kuken istället.
det är försent att börja rappa när du ligger i graven ;)
That Was My Rap, My Flow, My Thang, When I Cut Off The Verse Like BANG! ©Lil'Jonth©
Det Bjäär säger stämmer mycket riktigt. Jag började som 14 åring, och började inte utvecklas RIKTIGT förrän jag var 17-18. (Fyller 19 i Juni)
Wurrup?
Man är inte för gammal börja rappa när man är 17-18 år. vi alla utvecklas i olkia åldrar. T.ex. Notorius B.I.G började rappa när han var 18..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2011-05-24 13:48
bäst när man är liten? kan du definiera det lite?
Den intressanta frågan är snarare hur länge man kan hålla på med hedern i behåll? Jag har fyllt 30 och rappar fortfarande, jag har aldrig haft nån framgång att tala om, ingen skiva tryckt, men hey, fuck it! Jag älskar skriva texter och får utlopp för en hel del när jag uppträder (vilket inte är speciellt ofta) men jag är skitnöjd bara att få greppa en mic då o då. Samtidigt är det lite skämmigt att svara "jag rappar" när folk undrar vad jag gör i mitt band. Liksom väx upp för fan...
STHLM GROOVE COLLECTIVE
True, rappare som 25+ känns lite pinsamt, kanske. Tonårskris för mig då! Snart måste jag lägga micken på hyllan.
Wurrup?
Jag började när jag var 23 och håller på fortfarande. Jag tror egentligen att det är en fördel att börja sent. Hiphop är traditionellt 'hård' musik, och den gör sig bäst när man har lite livserfarenhet. Dessutom har man ju, som det tidigare nämnts, bättre förutsättningar att rappa om man har läst mer språk, iallafall om man vill använda punchlines och liknelser. Tack Sam!
Jag är själv 23 och ska styra upp med allt vad beats och utrustning heter om ungefär 2 veckor.
Fan va nice att veta att det inte är försent!
Jag har ätit pannkaka!
Man är inte för gammal börja rappa när man är 17-18 år. vi alla utvecklas i olkia åldrar. T.ex. Notorius B.I.G började rappa när han var 18..
Precis, Biggie började nog tidigare än så. Hur som helst behöver du inte oroa dig. Yelawolf för att nämna en slog nyss igenom och var med på "Freshman class of 2011" på XXL och han är väl runt 31 år. Som Hiphopare är det OK att växa upp lite senare än "vanligt folk" ;)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Bara det faktum att du frågar om du är för gammal för att rappa är väl ett tecken på att du inte ska göra det...
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Gaia du är ett skämt han skrev lyrics sens han var 12 år gammal har du aldrig sett Notorious Movie? Jag visste det inte filmen men om du tittar på filmen kommer du lära dig,om du har ens. Det var många som dissade honom bara för han var tjock osv. Så nu hoppas jag att du vet . Jag började rappa när jag var 13 år gammal i November och jag har blivit mycket mycket bättre än första gången jag rappa (på engelska) .
HipHop4Eva P14 Öhh, va? Du skrev till fel person där grabben.. :S
Vem var det som va det som skrev det förlåt annars xD