I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har en spelning snart & jag har ingen sidekick

Vår Hiphop - Emceeing

   

2009-05-06 23:52

Har en spelning snart & jag har ingen sidekick

Jusst nu värkar det som att jag inte har en sidekick eller någon som kan köra reffrängerna. Jag har börjat öva lite inför spelningen & jag sätter alla verser utan en sidekick, har ändrat lite på raderna & kapat av vissa ord för att kunna andas.

Har ni några förslag eller ideér på vad jag kan göra så det blir mäktigare i verserna? För jag menar att om man har en sidekick så blir det mer power med fylls osv. Den första tanken var att, jag kan spela in & lägga ut min acapella på vissa delar av beatsen men det vågar jag inte. Tänk om det kommer låta jätte konstigt på spelningen? Tänk om det ligger för lågt eller för högt. Någon som har erfarenhet, någon som använt acapella på beats som fylls?

Reffrängerna då? Har ni något förslag? På låtarna är det sång på reffrängerna & jag kan själv inte sjunga. Har ingen lust att skriva 'nya' texter till reffrängerna & köra dem själv också. För jag menar, jag måste ju få vila ut lite också, det blir för påfrestande att köra vers,reff,vers,reff (paus) vers,reff,vers.. ja ni förstår! Jag måste få lite vila & ta igen mig mellan verserna. Att låta beatet rulla i 8 bars också det låter inte bra, segt.

Dela gärna med er av era tankar kring detta!

Tack på förhand / Robie!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.