I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sitta resp. stå upp när man spelar in

Vår Hiphop - Emceeing

2008-05-28 20:14

sitta resp. stå upp när man spelar in

tjena , spelar det nån roll om man sitter eller står upp när man spelar in ? Jag har teorin att de borde bli ett bättre resultat om man står upp eftersom man sträcker på kroppen vilket borde underlätta andningen en aning. Dock så vet jag att Emilush sitter ner när han spelar in och han är väl ändå ganska bra ?

Wiiieee

2008-05-28 20:35
Jag står, och jag är dålig, så sitt istället.

2008-05-28 20:45
stå. du får bättre andning och får ut mer av rösten

sen är det så otroooooligt datanördigt i allmänhet att sitta och spela in
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-05-28 20:46
Stå upp, du få bättre breathcontroll, annars är det väl inte mycket större skillnad.

Jag tror dem flesta står upp, nästan vet.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-05-28 22:09
ok tack
Wiiieee

2008-05-28 23:21
vem fan sitter ner när han/hon spelar in?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-29 12:59
när jag spelade in med en kamera (tufft va?) så stod jag på knä. det var fan kul det
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-05-29 16:58
Dock så vet jag att Emilush sitter ner när han spelar in och han är väl ändå ganska bra ?

made my day! hahaha
Rappare

2008-05-29 23:02
du kan leva dig in mer i låten, kan bero på att du kan lägga till lite "dans" eller så, haha!

hahaha värsta tangon vid micken eller?:)
Haha har alltid varit en självklarhet för mig att stå upp när man rappar, ja menar du kan ta helt andra andetag än när du sitter, kanske som jagduger säger oxå att man får mer känsla, dock vettefan varför.... Hm när jag tänker efter, känns ba konstigt att sitta ner o rappa?! aja jag vettefan... Stå upp!

One
/S

ps. Emilush suger:) ba tvungen att säga det! .ds

2008-05-29 23:52
Jag står, och jag är dålig, så sitt istället.

hahaha, fyfan
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-05-30 09:46
jag har faktiskt spelat in en låt sittandes.
men i övrigt, som någon sa, stå upp.
Det gör mycket för din röst och sättet du andas på.
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Lyricist

2008-05-30 16:46
som så många har sagt, stående får man bättre breathcontrol, och man får även ut mer av rösten då den bör komma från magen,
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-05-30 20:33
Det måste kännas jävligt fel att sitta ner om inte annat?

Lyricist

2008-05-31 10:41
haha bara för det va jag tvungen att testa, man förlorar ju helt känsla att spela in sittande, ngt som däremot går utmärkt är att sitta i soffan eller ngt på fest eller liknande och lägga några rader...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-06-01 22:19
de e ju fint som FEEEEEEIIIN
Wiiieee
Rappare

2008-06-02 00:26
typ när man började köra i datamicken satt man ju ner framför datan haha.

men ...STÅ UPP!

får värsta bilden framför mig.
en lite O.G framför dataskärmen som sitter och flowar likssom.

HAHA

Upp.

2008-06-06 18:22
Ligg på rygg och spela in, har även hört att självaste Ken ring står på huvet när han rappar. Men var försiktig om du ska ge dig på att stå på huvet för då måste du först öva utan händer så du kan göra westside tecken när du kör och peka finger och din lillebrors hamster som sitter i sin bur och glor på dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-06 18:36
hahah :)

Lyricist

2008-06-06 18:57
Jeffi P3 du har missat viktiga detaljer, när man står på huvudet och rappar, så går allt blod upp i huvvet och man kan bli yr, därför är det viktigt att du har en riktigt bra mixer, finns i snatterilådan på konsum.

2008-06-09 07:41
brukar ligga på mage, fett mkt bättre breathcontrol :)
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2008-06-09 12:30
Magnaa: jag tror du har fel :P

hahhahaha

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-06-09 17:28
haha vafan tror man e seriös så på morronen haha ;)

neej men som någon sa innan, står upp när de e seriöst kick och sitter när de e session :)
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2008-06-09 23:27
Man sitter aldrig, vafan, har ni inget micbås grabbar? Även om det är en session så sitter man inte.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-06-09 23:30
man sitter om man e trött?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-06-10 00:20
jag sitter när jag spelar in, haha, men har du mickstativ så andvänd det och stå upp. :D

2008-06-14 09:09
sitter.

men vadå breath control, lite played..
http://www.myspace.com/mcblindfold

2008-06-15 18:00
är det något som är played så är det att lyssna på andra vad dom tycker när det gäller såna här småsaker, testa både och och de som du tycker bäst om gör du, svårt kan de vara lixom

FUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
www.myspace.com/naturmusic

2008-06-16 21:29
det är bakfylla och sitta ner...
annars står ja upp när ja spelar in :)
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2008-11-09 20:17
jag sitter på min mic o spelar in ^^
music is something u do, style is something u've got!

2008-11-09 21:47
sitter PÅ? imponerande
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Rappare

2008-11-09 21:56
jag sitter på min mic o spelar in ^^

Hahahaha, klockrent.

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg eftersom jag antar att de flesta säger ungefär samma sak. Även om det inte hade påverkat andningen/rösten att sitta ner så tror jag att man får bättre delivery om man står upp. Det känns mer äkta på något sätt.

2009-01-01 21:48
Rappar i och för sig inte själv, kan bero på att jag har taktkänsla som en tallrik, men om du står upp så får du en bättre breathcontrol och din röst blir stabilare när du kan ta i ända från magen. Sen att emilush sitter är ju bara en anledning till att du ska stå med tanke på vad han presterar.
Det jag inte gör idag slipper jag göra om imorgon

2009-01-03 15:13
haha sitta ner och spela in....
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-01-03 18:07
du kan leva dig in mer i låten, kan bero på att du kan lägga till lite "dans" eller så, haha!

hahaha värsta tangon vid micken eller?:)

MC Hammer dansade i studion samtidigt som han spelade in :)

Emilush sitter ner i studion när han rappar för han suger av alla de äldre..
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO
Rappare

2009-01-04 14:27
Att dansa samtidigt som man spelar in verkar ju jääävligt korkat. Breathen lär ju bli sämre, och man lär ju låta anfådd/velig. Nej, stå still och använd isf händerna om du vill röra på dig.

2009-01-04 14:38
Hammer var en outsider haha
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO

2009-01-04 22:44
man ska ju stå upp å recca tycker ja eftersom ja gör de själv haha men fattar inte poängen i att sitta ner å recca nått,men gör hur ni vill fan...peace

Moderator

2009-01-14 10:24
Det spelar ingen roll om man sitter eller står. Men om man ska spela in sittandes så måste man tänka på hur man sitter.
Man ska sitta med så rak rygg som möjligt.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Rappare

2009-01-14 22:29
Finns det egentligen någon vettig anledning att sitta ner? Vi pratar alltså om en person utan skador eller sjukdommar som gör att det är nödvändigt...
Moderator

2009-01-15 07:44
Nej det finns ingen vettig anledning, men om någon får för sig att dom inte orkar stå upp så ska dom sitta med helt rak rygg, då menar jag överdrivet att man sträcker på sig. för då blir ryggen som när man står upp..
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Rappare

2009-01-15 10:34
Jo, jag vet. Jag gick i kör när jag var mindre.
Men om man inte orkar stå längre så har det tagit för lång tid att spela in texten ;)

2009-01-18 02:40
Omg, jag ska börja sitta och spela in bara för att emilush gör det.. shit

2009-01-26 22:08
operera stämbanden iställe
o
|\_o <------ Guzzar som vill pröva langa PM
)) \

2009-01-27 16:59
Wäh, du vill ha magstöd om du ska ha nån stark sås i rösten, då måste du stå upp. Lämnar mer plats för magen att expandera så lungorna får in mer luft och resonansen blir större... är min teori iaf.
Sitter jag ner får jag slut på luft mycket fortare och får med såna gälla jävla inandningar så att det låter som att man har sex samtidigt, på det dåliga sättet :)
ORD TILL DIN MOR<br>
Rappare

2009-01-27 21:45
Ha sex på ett dåligt sätt? I don't hear you, brutha.