I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa lyricisten enligt er?

Vår Hiphop - Emceeing

Moderator

2008-05-14 17:24

Bästa lyricisten enligt er?

som sagt vilken är eran favorit lyricist på WHOA?
anledning min är nog spades_joola, Bdn,
anledningar: bra flow sköna texter och innehåll!

(Inlägget ändrat av Midas 2008-05-14 20:45:43)

(Inlägget ändrat av DoktorDöd 2008-05-14 22:57:21)

And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2008-05-14 17:25
Varför ligger den här i blandat och inte i lyricism?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-14 17:32
men grin då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-14 17:39
Haha :) sött

Moderator

2008-05-14 17:42
Ch1ll P16 är ju också duktig!!

2008-05-14 17:47
Afro_p är min favorit,lite mainstream att tycka han är bäst iofs det gör ju alla andra redan

2008-05-14 17:50
Alltså, inte för att vara elak mot spades, men han är ju långt ifrån bäst, ens i hans genren.
Jag skulle satsat på Kammel, Djureri eller möjligtvis på Klockan12, men inte spades.

Bdn har jag förståelse för, han är grym.

Jag röstar på mig själv.
Anledning: Vem fan annars? Det är dem ända texter jag läser, och det är för att jag måste.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Moderator

2008-05-14 17:54
Jag tänkte nästan att alla skulle skriva sig själv haha men försök tänka lite på andras texter också som seban han är ju duktig?

2008-05-14 17:58
KinG-PhiL är fan nästan bäst... om inte bäst!
Get Random!

2008-05-14 18:02
Kammel är ju alltid tung.. Dusty Crates är oxå tung.. Klockan12 har sån sjukt tung humor.. Djureri är fet.. Svårt val dedäru.. Men Spades är långt ifrån, tyvärr..
be the change
Poet

2008-05-14 18:18
JackVegas- P21 sa det!
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda
Moderator

2008-05-14 18:31
Jag fråga inte vilka ni inte tyckte om jag gillar faktiskt Spades_joolas texter och om ni inte gör de så gör inte de men säg vilka ni Gillar och inte dom ni ogillar!

2008-05-14 19:13
Kammel är ju alltid tung.. Dusty Crates är oxå tung.. Klockan12 har sån sjukt tung humor.. Djureri är fet..

Finns många som är bra, (precis som det finns många som suger åsnekuk), men dom du nämnde där är faktiskt väldigt bra :)

2008-05-14 19:30
Jag gillar: Kammel, Baltic, Mvh, Stukad, KL12, Dirty, Beskeen & App :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-05-14 19:32
Milan_509 skrev det jag ville skriva. Nay =(

2008-05-14 19:38
Trixig-person3 F11

Först var det vem vi tyckte var bäst, och nu helt plötsligt vem vi gillar eller inte? Hmm.. Tänk före nästa gång hmm...

Ah juste. Beskeen är tjock på liknelser.. MVH kan droppa dope ibland också.. Men fortfarande en bit ifrån de andra jag nämnde..
be the change

2008-05-14 19:42
Kaneida: Owned:D

2008-05-14 20:04
Milan_509

Kaneida

Till båda er. Varför ska denna ligga i lyricism när den ska vara i emceeing?

Dubbelägda?

be the change

2008-05-14 20:26
Okej ärligt då,så är dusty överlägset bäst,efter mig då..

2008-05-14 20:29
Dusty Crates & Nattkrig.

2008-05-14 20:46
Vem flyttade denna till lyricism?!
be the change

2008-05-14 20:49
Trodde det bara fick vara lyrik i detta forumet ;oo
be the change

2008-05-14 22:03
Haha, i rätt humör för att hänga upp sig på småsaker? :)

2008-05-14 22:08
Enligt mig är faktiskt Ch1ll en av de bästa. Den nya generationens i alla fall. Kammel har ju varit här ett tag. Ch1ll är på gång som fan, utvecklas ständigt.
Poet

2008-05-14 22:08
Word på född utan hjärna!
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-05-14 22:49
Jag gillar en snubbe som kallar sig Organism 12.. han e rätt duktig.. han har gjort en låt som är bra. Den låten heter juveltårar
Careface..

2008-05-15 08:41
Bästa lyricisten i sverige är ju Organism eller pst, no doubt.

På whoa är det svårt, dom flesta har nämnts förutom Wini.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-05-15 10:47
Ydebrinkarn har iofs gjort några av de tyngsta låtarna/ skrivit några av de tyngsta texterna som någonsin publiserats på whoa eller överhuvudtaget introduserats till hiohopsverige.

Hans flerstaviga är spektakulaära och bevisligen längre/mer avancerade än någon annans.

hans extraordinära flow över världens bästa rader gör honom helt klart till landets, inte bara bästa lyricist utan även, rappartist.

//Ydebrinkarn - underbar
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-05-15 10:48
anledning min är nog spades_joola

årets.......

själv är jag ett "fan" av lady in red, medmera, Wini och endel kammel texter, crew o nattkrig är också jävligt feta.

och............................................
hur fan kan folk ens nämna ch1ll och app.. ?

/frida
godkväll

2008-05-15 20:07
Användaren är inte inloggad smaklösa F19 Damn, fetaste listan någonsin, men tyvärr så är medmera, wini och lady in red ganska off, men dem var megafeta.

Om vi ska snacka gammla lyricister, så diggar jag crew mest.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-05-15 20:40
personligen är jag ett stort fan av Fleppo II. Sen finns det ju såklart massor med skickliga, men första som poppar upp i huvudet som inte är nämnd och inte är på min friends list typ ;o

2008-05-15 23:44
Ptja, de flesta namnen är ju nämnda redan. Men hallå bah, fegon då? Han är one of a kind, ett geni. Hans texter brukar få mig att garva, på ett positivt sätt!

2008-05-16 00:18
organism 12 bästa lyricisten i swe. men på whoa så är det jag >.<
 allt jag lever för är att se dig död.

2008-05-16 03:41
Finns många bra som inte skriver längre som folk här missat totalt, kanske inte så konstigt då flera av dom slutade skriva för flera år sedan, men för att sammanfatta, inklusive alla gamla rävar, så blir det väl något såhär, typ...

Skriver i bokstavordning.

Aneksapthesia, Anikken, Blizzak, Crew, Djureri, Fegon, Gaia, Hwarang, Hubler, JBrasco, Kammel, Klorblekt, Komik, Lady_In_Red, Lumber Jack II, Lönlös, MedMera, Nattkrig, Queff, Soy-Soy, Spex, Trikkantolala, Trueballa, Tsun.

Glömde jag någon? :)

Hursomhelst så har väl alla dom där namnen betytt något för skrivarforumen genom årens lopp. Fan, man blir nästan nostalgisk och blöt i ögat när man ser alla namnen.

2008-05-16 10:06
Doktor Död, inte för att vara klychig, men det var bättre förr.

2008-05-16 12:01
DoktorDöd, Du missade Hubler, Dusty, Dig själv, :-)
be the change

2008-05-16 14:34
JackVegas-
Visst fan, Hubler och Dusty, glömde fan bort dom helt. :P

Nä, jag är inte så divig att jag sätter mig själv på någon sådan lista. Skulle jag händelsevis passa på en sådan så får andra sätta dit mitt namn åt mig. Inget idolatrierande här inte! :D

2008-05-16 19:40
Nattkrig, Bdn, Wini, Stukad, Djureri och Tsun är de bästa på sidan.

Kammel är sådär, se vad rebellisk jag är.
Som sötast när jag ser dina brister.

2008-05-16 19:41
Gränsland har också sina stunder.
Som sötast när jag ser dina brister.

2008-05-18 03:35
Tycker ML Crewet hade dem bästa
Geni

2008-05-18 21:03
och............................................
hur fan kan folk ens nämna ch1ll.. ?

Haha, tack det värmer :)

Men jag förstår dig, även om det skulle kunna vara så att du inte läst mkt av mej eller app och inte har en aning om vad du talar om, utan säger så för att två nya namn ploppar upp, så har du faktiskt helt rätt ;)

2008-05-19 11:57
han den nya hsk är fan bra ........................................

2008-05-19 20:34
c-c-chaaaos....

nej men ärligt.. alla kör så olika stilar att det är svårt att jämföra... skryt/våldsironi är det nog kammel som håller toppen här i forumet just nu.. sedan det lite mer djupa shittet så har vi nattkrig..

ärligt!

2008-05-20 10:39
Haha, tack det värmer :)

Men jag förstår dig, även om det skulle kunna vara så att du inte läst mkt av mej eller app och inte har en aning om vad du talar om, utan säger så för att två nya namn ploppar upp, så har du faktiskt helt rätt ;)

herregud... och tror jag kan en heldel mer om lyricism än du gör, skärp dig.
har läst lite av det du skrivit by the way, och visst det är OK. Men tro aldrig att du någonsin kommer att nämnas tillsammans med eller bli lika bra som lady in red, lönlös eller gaia ";)"
godkväll
Lyricist

2008-05-24 02:51

2008-05-24 02:54
smaklösa

Experten har talat. Uttrycket "skärp dig" gör mig alldeles knäsvag. På ett dåligt sätt. En brådmogen nittonåring som vet precis allt om lyricismens nuvarande läge och starkast lysande stjärnor. Nej, jag är inte äldre än dig, men jag framställer mig inte som expert, och jag använder inte "skärp dig".

2008-05-24 03:42
jag måste få säga att Dusty får mig att bli pirrig i tårna av sina engelska texter..dom svenska håller lägre klass tkr jag iaf! Kammel är så söt när han skriver..hm sen så har vi lady in red, fegon, bdn, hubler, doktor död, Nattkrig, Stukad ,Win,Tsun, djureri som smeker sidan :)
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2008-05-25 11:29
smaklösa F19
Men tro aldrig att du någonsin kommer att nämnas tillsammans med eller bli lika bra som lady in red, lönlös eller gaia
";)"

Är det inte PRECIS detta jag menade på i mitt inlägg? Kom in i matchen för fan!

"herregud..."

"skärp dig."

";)"

...

2008-05-25 11:41
Ni småungar kan ju inte poesi :S
De fan självklart nattkrig som tar hem de, sen har vi bdn, och fegon som har också sån sjuk känsla i sina "love lyrics" .
Sen har vi engelskan ofc! Hw är sjuk, Spex är galen och Dust är insane! & som Fegon sa innan, GAIA :)
Still nattkrig vinner med hästlängder,
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-05-25 12:03
Ni småungar kan ju inte poesi :S

- Nej jag vet, man måste ha fyllt 18, skit också.

2008-05-25 12:43
Jag är inte riktigt helt med nu, ska man skriva dom man anser vara 'bäst' eller ens favoriter?

Det finns många som anses vara bra mycket bättre än vad de egentligen är och det samtliga av dom påstått 'bästa' (och alla andra för den delen) har sina svagheter.

Exempelvis; Dusty Crates, som skriver väldigt bra engelska texter, har snygga rim, fräsch rimstruktur samt god allmänbildning om engelsktalande kultur lider ofta av problemet att det känns som att läsa samma text, om och om igen.

Kammel är ju allmänt råpuckad när det kommer till sjuka jämförelser, roliga rader och har ganska galna flerstavsrim, men ibland fungerar inte rimmen lika bra, och ibland blir texterna helt enkelt dåliga, helt tomma på sammanhang, vilket känns lite halvdant med tanke på den så kallade 'hypen' runt personen i fråga.

Doktor Död, Klockan 12, eller vad för annat alias han nu bestämt sig för att använda idag
är ju som bekant också duktig på att rimma, ibland, och ibland blir det total pannkaka av det hela. En del bra målande rader, men det skulle vara kul att se någon rad som är lite mer allvarlig än den vanliga formulan 'expanderande förmål+valfri kroppsöppning'.

Våldsironi är nog för övrigt det mest missuppfattade här på whoa, våldsironi och skämtvåld är inte samma sak.

Raymo är ganska annorlunda då han faktiskt kan vara allvarlig utan att vara skitkass, vilket många andra har problem med, något han dessutom kan göra samtidigt som han håller sig till ämnet.
Det är uppfriskande att se någon som skriver allvarligt och inte gör det till sitt ex, sin döda familjemdlem eller liknande gråtmilda snooze-fester.
Dessutom kan han ju framföra skiten också, vilket inte är helt fel.

Står fast vid mitt uttalande att Ch1ll är väldigt duktig för sin späda ålder, och att han kan bli helt galen om ett par år.

Det finns många som skriver som jag uppskattar, mest för att det är roligt att läsa fräscha rader, rim och dylikt, vilket faktiskt är anledningen till att jag skriver själv lite sporadiskt.
Det är just den "ooh"-framkallande känslan följt av en knytnäve i handflatan när man hör Celph Titled dra en sjuk liknelse, Crypt the Warchild rimma hela meningar i åratal,
när man ser Pst/q pissa på det folk trodde var lyricism, när man hör Ågrens drogflörtande vardagspoesi, när man ser TheSaurus battla eller när man hör R.A gå igång på sina 'halvrim' i rent kulsprutemanér som får mig att logga in här och kolla lyricismforumet varje dag.

// App - din tubsocka i brist på toalettpapper

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."