I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svårare att rappa med tandställning?

Vår Hiphop - Emceeing

2008-03-24 20:08

Svårare att rappa med tandställning?

Som rubriken lyder, är det svårare att rappa med tandställning (tufftuff tågräls)?
Jag har tandställning just nu och det är svårt för mig att svara på den frågan eftersom jag inte minns hur det "kändes" att rappa utan. Men jag tror att det blir lite sluddrigare när man rappar snabbt och liknande.

Någon som vet? eller har någon form av teori angående detta, tala ut!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-24 20:10
antar att det blir mer sluddrigt om du precis har fått den.
men jag tror också att du lär dig att artikulera mer i slutändan.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-03-24 20:13
har haft den i ett halvår nu ungefär, hmm ganska spännande att kicka något efter jag tagit bort tandställningen kanske blir störtskönt haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-24 20:44
jag tror det klingar bättre med
jag har alltid rätt.

2008-03-24 22:07
Svaret är ju uppenbarligen nej efter en snabblyssning på Paul Wall.

2008-03-24 22:55
haha en simpel fråga bara, och jag menar inte att jag sluddrar?, jag är tydlig i rösten! jag undrar ju bara om tandställningen påverkar på något sett ;)

2008-03-24 23:05
och för TREDJE gången, det är ingen "hej kom och hjälp mig tråd" utan jag undrar om det sitter en tandställning i någons käft om det påverkar på något sätt
jag har inga som helst problem och JAG sluddrar INTE.

2008-03-24 23:48
där svarar du väl ganska tydligt själv på din fråga :p

och sen vet ja inte hur en räls skulle påverka uttalet så himla mycket, ofta man gör nått ljud där tungan är på framsidan av tänderna ;) läpparna kanske störs lite men det är ju bara lite. annat skulle det vara om du hade tandställning i gommen, som jag har. tungan tar emot ganska mycket så ibland blir det lite otydligt.
 Haters gon' hate...
Rappare

2008-04-03 20:44
kanske inte just tandställning i detta fallet, men ison lät rätt tydlig även innan tandläkarbesöket.. tror inte det har nån betydelse alls faktiskt
www.myspace.com/cedermusik

2008-04-19 12:38
50 cent är inte så bra med tandställning i hans film iaf :D
Wiiieee

2008-04-19 13:47
ja har o kan rappa snabbt ändå =) men blir liite sluddrigare men det är knappt märktbart så vem bryr sig
https://soundcloud.com/invalida