I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-03 19:55

Orättvisa?

Hip-Hopen, hela musik-industrin egentligen, vad är det med den?
När folk som (ursäkta för er som gillar honom..) Mange Schmidt spelas på radio om hur han köper "fina bröst" och talanger som är utom denna världen sitter inlåsta på Whoa!
Vad har hänt egentligen?
Varför sitter dom duktiga fast i skiten och dom kassa är i rampljuset?
Lite tankar bara..

Yours truly,
Rib

VINN möbler för 10.000kr på IKEA!
Men omg o.o
Manager

2008-02-03 22:01
nej dom suger på att rappa också.
om det är whoa rapparna du nu snackar om.

Alla vet att ytterst få av dom som "sitter inlåsta på whoa" är kapabla till att göra hits och fullängdare som mange schmidt gjort.

glassigt och giftig är hits, och såna låtar kan inte whoa rappare göra.
dom är för tråkiga helt enkelt..

dessutom tycker jag mange är underskattad.. han har ett rätt skönt laidback old school flow enligt mig.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-02-04 00:58
Pengar, kontakter och förmågan att göra pop. Pekar inte ut pop som något dåligt. Har en rappare förmågan och rätt resurser att göra pop så varför inte? That's where the cash is at.

Håller med om att vi har en skara talanger här på whoa, men som Anton påpekade, har man inte vad som krävs för att marknadsföra sig tillräckligt så går det åt pipsvängen helt enkelt. Talang eller kråka, promotion skapar pelaren som artisten står på.

Trivs inte heller så bra med Mange som en av de representerande "rapparna" i media, vafan, jag trivs inte med en enda av de som står i rampljuset just nu men man kan inte låta bli att fascineras av all promotion. Det ligger otaligt många timmar och arbete bakom bara det.
Yeah, you know..