I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk underjord, vad hände med alla?

Vår Hiphop - Emceeing

2008-01-19 02:27

Svensk underjord, vad hände med alla?

Funderar lite på om några av dessa fortfarande skriver texter, och isåfall va de heter på Whoa;

Chainswun, Ego, Smakens poesi, Platina, Engima och J brasco.

2008-01-19 02:45
Den ende jag hört talas om är J Brasco och det är via Whoa, hur "underjord" var de andra?
Audioforum eller lyricism eller lokal fritidsgård?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-19 03:05
Jag tror att rubriken är en särskrivning och han menade svenskunderjord som i svenskunderjord.com.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-19 03:39
Svenskunderjord.com, SVU. Ni fattar.
Lyricist

2008-01-20 08:18
Smakens poesi tror jag heter Smakens på Whoa.
Ego är gammal och har annan hobby nu.
JBrasco försökte sig på en musikkarriär som Frondarip-off.
Platina, Enigma... hmm, kan finnas på min vännerlista.

2008-01-21 10:05
Okej, så det är alltså en fråga om motsvarigheten till audio- / battle & cypher-forumsrappare. Vad gör den i Svensk hiphop?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-22 00:53
"history mayne"
http://www.myspace.com/mcblindfold

2008-01-25 10:39
Chainswun heter Chainzwun här på whoa. Brasco är väl försvunnen, dyker upp lite då o då. Heter JBrasco här.
Annars är väl dom flesta här på whoa, fast inte aktiva inom B&C eller Lyricism.

SVU var kul, synd att det lades ner.

Free poetry poppin represaint;)
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-01-25 10:43
Btw, är det ingen som har någon slags kontakt med Nicke som skulle kunna dra igång det igen? Nicke är väl inte sugen kanske, men han kanske har kvar all kodning och sånt? Sen går det ju att lösa.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-01-27 18:00
Dom ända aktiva jag minns (utav dom som inte ännu blivit nämnda, förs nu) är Brodin, Lunatic, Mc Bomb, Fedjo, Blue Ice, Bullet, Anikken, Indirekt/Abacus, 7thSense, Epedemic, JohnBlond, OD Gunnar, TänkKärlek, Stoned, Zenobe. Alla dom var mer eller mindre aktiva i The Battlezone. Det var tider det, man saknar det nästan lite, även om jag aldrig tror det kommer bli så stort som det en gång var...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 18:07
Går att fylla på;

Epox, colocolo (waay back), sleminem, kS. Ja, fanns riktigt många duktiga.

2008-01-27 18:08
Brodin hette väl ändå Deli_D under sin storhetsperiod, haha ;)

2008-01-27 19:02
Jajusste, haha. Minns att jag hade värsta beefen med honom, var ett jävla dissande mellan honom och mig fram och tillbaka där ett tag.

Det roliga är sen att när jag lärde känna Brodin av en slump så visste jag inte att han hela tiden var gamla Deli_D, inte heller visste han att jag var Qvist (som jag var namnet jag då hette på SvU), snacka om snopet. Haha. :)

2008-01-27 21:25
När lades Svu ner? Går det att få tag i låtar ngn stans?
^^
Admin

2008-01-27 21:34
Det vore coolt om någon, av någon anledning, hade lite keybattles kvar från det :) har uppfattat det som att det var väldigt hög nivå på den tiden!

Vill gärna se!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-01-28 09:54
NJa, hör med mfs isåfall.

KL12

HAHAHA!:D var det du som var quist?:D det visste jag inte:D
Lyricist

2008-01-28 13:16
Kul att inte en enda jävel har nämt mig... jag fanns ju då:( (söker uppmärksamhet med pannlampa och reflexer)

2008-01-28 13:42
Klockan nämnde dig mistörr. aha, jag kommer ihåg din megachoke med ego;)

2008-01-28 13:43
mot*

2008-01-29 15:40
haha den minns jag också.. Men va gör anikken då? fegon, du borde veta...

men ego var ju ju en talang.. det va synd att han sluta ;p
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2008-01-29 16:17
ego heter egorius här har jag för mig, jo han var bra. Finurlig snubbe :]
Lyricist

2008-02-04 17:11
anikken gör technomusik och Ego fick en familj:)

2008-02-05 17:14
Haha, jag kommer ihåg att jag varlorade mot Fegon_ en gång, men jag trode ändå att jag var bättre, haha.

Synd att det lades ner, det var kul...

2008-02-11 17:25
Back in the old days alltså.
soundcloud.com/brormusk/sets