halvrim ?
vad är halvrim ? äre så här typ sanning - ansikte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns nog inget som heter halvrim, men rim som rimmar halvt kanske ? .. typ där 3 av 4 vokaler rimmar kanske? ..
be the change
Skivsamlare
2007-12-24 17:29
jag tänker på rim som typ polisuniform/mobiltelefon.. sånt som nästan rimmar.. typ.. mona-lisa/morgan freeman
http://www.soundcloud.com/adamkross
mona-lisa/morgan freeman är ju inget halvrim .. det rimmar ju perfekt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2007-12-24 18:37
beror på hur du uttalar det.
Morgan frääman // Konstig näsa
det här är väl ett halvrim johnny cash // bowlängkägler
menar såklart bowling inte bowläng
så.. ett halv rim är när man först tar ett t.ex fyrstavigt ord och sedan rimmar man det på¨ett tre stavigt ord? är det inte i sådana fall snyggare att de sista tre stavelserna rimmar? för annars rimmar de ju inte ens... "johnny cash // bowlingkägler " //Ydebrinkarn - tyst bara
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Lyricist
2007-12-24 22:00
Varför tror jag att ett halvrim är typ dom där idiotstörande rimmen som är ungefär såhär: Automatvapen/ ---------naken/
Skivsamlare
2007-12-25 00:22
Fegon, det där är ju ett vanligt rim. Haha.
jag tänker på rim som egentligen itne rimmar men låter som att dem nästan gör det
är automatvapen - naken ett vanligt rimm? :/ oouuf, nu har whoa sjunkit.
Kung i undre världen
"jag tänker på rim som egentligen itne rimmar men låter som att dem nästan gör det" hahahaha Håller f.ö me stjärnan //Ydebrinkarn - rimmar det så är det rim där med basta xD
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Bjäär du fattar vad jag menar, typ lek/fel det låter som det rimmar men det gör det inte
Skivsamlare
2007-12-25 20:28
är automatvapen - naken ett vanligt rimm? :/ oouuf, nu har whoa sjunkit. Kom inte här och lek dryg, putte. Automatvapen/naken är ett helt vanligt vokalrim som rimmar på stavelser. Jag sa aldrig att det var ett bra rim, men ett rim är det fan.
Definera dryg=kille som kastar tuggummi på dig när du däckat!
Lyricist
2007-12-26 04:08
Automatvapen/Naken är givetvis ett vanligt rim... men eftersom att Automatvapen är ett "dubbelord" så rimmar bara halva ordet... det var bara så min trånga hjärna tolkade ordet "halvrim"
den stora frågan är fortfarande vad ÄR ett halvrim. för det är en rimform som jag ALDRIG hört talas om... å jag har endå försökt studera ämnet eftersom jag finner konsten att leka med ord interesant. Så snälla förklara, på samma sätt som t.ex de tusenfaldiga förklaringarna på assonans- (pallar inte stava rätt) rim gör, för en ovetande,trött och febrig pöjk vad fan ett halvrim är?!?! tack på förhand osa snarast //Ydebrinkarn - tröttare
finns det ens ett "halvrim" ? något extremt nytt för mig iaf men isf skulle det ju nog vara som hubler säger, två rim som inte helt rimmar , men låter som dom gör det.
å då blir de ändå någon form av assonansrim... och eftersom ingen hört talats om uttrycket är det mindre troligt att "halvrim" är någon "officiel" benämning på en rimform. //Ydebrinkarn - just det
Jag uppfattar s.k "halvrim" så som Hubler breskrev det. Dvs att enbart dom betonande bokalerna stämmer överens (samt dom två sista). Kan ta ett exempel på rim jag droppat: (dom fetstilta stavelserna är inte betonade och gör därför ingen större skillnad vid uttal, till skillnad från resterande stavelser). Dom kursiva stavelserna är inte heller betonande, och kan därför bytas ut dom också utan att det gör någon större skillnad vid uttal, exempel på det är ett rim Djureri drog: .
Haller med klockan.. Dock tycker jag att folk kor mer och mer halv rim, och de ar val bra so att de inte blir so nodrimmat, men typ vissa borjar ju sanka nivon tex> Afasi - Valdtaktsman \ Gott du kan .. rimmar pa 2 vokaler dar man o kan ar kassa rim.. aja peace
Highfive anyone, anyone?
> Niito Innehållet är det viktigaste, då är inte så dåligt i det stora hela (dessutom kör han ju rim på också, precis som du dessutom sa själv).
Som Hubler sa; ''sånt som nästan rimmar..'' Det är jävligt irreterande, som t.ex. ett rim som Toppen använde i Rond 1 i 60-sek battlen:Bartender/Ashäftigt Jag störde mig faktiskt på det riktigt mycket. Men aja, Peace.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
fast det är ju inget rim? iaf inte om halv rim byggde på att de betonade stavelserna skulle vara samma...
//Ydebrinkarn - Katt/Hatt där har ni ett rim
Jag tror inte att d finns något som heter halvrim, kanske tänker på en/två/tre-staviga rim
Din sopa, ingen gillar de du kickar ogillat som att du kissar under fistfuck ogillat som att du fistar under kisspaus
allt rimmar...
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
allt rimmar.. på skånedialekt
är inte G, nu vet ni det, jag vänder ryggen till allt hat/<br>är mer som E, för ni vet E det är fan MC i kvadrat.. www.myspace.com/gkmonarken
vokaler är alltid betonade
http://www.myspace.com/mcblindfold
kanske inte diftonger som har flera toner, va vet jag..
http://www.myspace.com/mcblindfold