I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flow,känsla,inlevelse

Vår Hiphop - Emceeing

2007-11-26 13:42

Flow,känsla,inlevelse

Hej skulle behöva hjälp med dom 3 sakerna. ja vet att de är bara till att träna men skulle behöva nåt annat tips med.

peace

http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2007-11-26 13:43
kan ej svara pa de. for jag behover veta det sj :P jag me :)
)TRO(The Rap Out)BTK(

2007-11-26 14:13
haha okej :) ja glömde föresten utalande så man hösr tydligare vad man säger har rätt svårt me de
http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2007-12-14 10:07
haha bara öva på . tänk lite logiskt
http://www.myspace.com/aiinac

2007-12-14 13:50
Öva. Testa olika sorters beat m.m
bla.

2007-12-14 14:08

känsla och inlevelse e väl nästan samma grejj va men de e bara öva och så kommer de med tiden. det är inget man lär sig över en natt bara. ha tålamod och lägg ner tid så kommer de . vet ej hur du e men våga se sjuk ut när du står framför micken, tex vissa kanske måste vifta med händerna eller något liknande för att komma in i känslan, testa lite=)

Hola!

www.myspace.com/naturmusic

2007-12-16 02:26

För att höras tydligare använd hela munnen, försök ha så öppen mun som möjligt när du rappar.

Känslan; det här kanske låter sjukt. Men jag tänker alltid att micen är en person. som tillexempel; om man gör en kärleks låt till sin tjej, se henne framför dig istälelt för micen. och lixom bara få den känslan. Eller om du ska dissa nått, tänk på nån du hatar.

Flow måste man träna det finns ingen annan lösning.

Känsla och flow är svårt att få ihop bra, men när du har hållt på ett tag och fått ett shysst flow så kommer du märka att det är lättare att få känslan med också.

2007-12-16 15:22
eller så blundar du bara å tänker på asgoa stunder då får du fram känslan..tänk på att du ska få bruden att lipa för att du vart så gullig :) och när det är skryt, tänk bara på att du ska visa folket att du är bättre än andra..va jävligt egotrippat för då får du fram den goaste attityden ;) Hajt pejse.! Förresten flowet kommer med tiden..beror på hur du skriver dina rader :) skriver du korta blir de segt flow..skriver du lite längre rader blir de mer ah flow i de hela :D

Over n Out :) skjut säkert
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2007-12-18 20:27
va jävligt egotrippat för då får du fram den goaste attityden ;)

Tips checka lil wayne ;)

2007-12-21 17:49
Tänk dig skådespel, du spelar rollen du själv bygger upp!
www.myspace.com/marcuslarsson

2007-12-21 18:58
Jag förstår fortf. inte vad folk får ut av dessa trådar ? "Jag vill bli bättre på det och det.." Jaha ? Öva på skiten.
Om du vill ha mer inlevelse lev dig in i låten då wtf? Ska någon annan förklara för dig hur du ska förmedla det 
du känner? Eller ditt flow? Shit va tröttsamt 
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2008-01-03 02:36
lyssna hur beatet gå vilken takt det är sen ska du följa det så bra som möjligt med flowet.

HampisH-FresH
BLESS FOR HIPHOP
http://www.myspace.com/hampishfresh
stämplad som narkoman

2008-01-03 16:34
thenumber10 sa det tyvärr
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-01-04 02:25
De är lättare att få inlevelse när de är en låt med ett ämne du gillar. säg att du gillar fotboll, så får du ju mer kännsla om du gillar de du rappar om.
Din sopa, ingen gillar de du kickar
ogillat som att du kissar under fistfuck
ogillat som att du fistar under kisspaus

2008-01-08 14:39
Kör lite djupandningsövningar. Det hjälper dig att slappna av.
Sen blundar du o lyssnar på beatet och håller dig i det, lyssna på loopen två varv och låt lite i micken, matcha din röst mot det du hör. Försök inte styra eller pressa rösten, bara låt det komma, det är då det låter dope!
Under tiden låter du hjäran associera fritt till musiken, vad händer i dig? Går det några tanketåg i nån riktning? Får du en känsla av att du vill ta på dig en rollen som en annan människa? Hur tänker dom innerst inne då?

Flow, känsla och inlevelse får du kontakt med när du lyssnar på hur du själv reagerar på musiken. Så sätt dig med beats från alla möjliga håll (gärna favvolåtar av andra artister, funkar för mig) o navelskåda lite.

PEACE
ORD TILL DIN MOR<br>

2008-01-09 18:14
Sätt en penna mellan käkarna  och rappa din text ...om du tränar riktigt länge kan du artikulera jättebra o di´n text blir underbar:D
 jorden är rund därför måste varje skit som cirklar runt//
alltid komma tillbaks för en liten stund//

2008-01-16 20:49
tänk ut i huvet hur det ska låta, sen försöker du härma

2008-01-17 17:07
Det är nånting som utvecklas med tiden, så det är bra öva på, behöver ju inte spela in utan det är bara lattja runt o freestyla lite.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-01-18 06:48
Det é så logiskt alla fattar utom du, du har inte en aning, inte en aning, aning..
work some magic