I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Seriösa Mc's Endast, Hur lång tid?

Vår Hiphop - Emceeing

2007-10-08 20:11

Seriösa Mc's Endast, Hur lång tid?

Hej, jag undrar bara.

För seriösa Mc's som lägger ner mycket Energi på viktiga texter. Hur lång tid brukar det ta för er att skriva en seriös låt?

Känner ibland att jag vill få mycket sagt, men tar lång tid att komma på hur.

"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2010-04-29 22:01
jag skriver alla mina låtar på mindre än en timme
http://www.myspace.com/akinonline
Rappare

2010-04-30 15:58
Som sagt, varierar grymt mycket. beroende på hur inspirerad jag är. Är jag väldigt inspirerad vet jag precis hur jag ska lägga skiten, brukar få klar en text på 3-6 timmar när man har flytet uppe. Dock så sitter jag och slipar den/tränar in flowet några dagar/veckor innan jag spelar in och mixar skiten, för att få ett schysst sound. Vill inte stressa liksom. Men sen om man har skrivtorka, kan det ta upp till en månad innan skiten blir klar. Jag brukar oftast spola projektet då, och börja på en ny text istället. Ibland skriver jag till och med 4-5 olika texter samtidigt. Då ens inspiration varierar varenda minut. :P
Wurrup?

2010-05-18 01:01
Jag kan skriva 16 i studion och gå in och sätta dom en timma senare om det är en session eller något annat oväntat som mest bara händer en.

Jag kan även ta en månad på mig för en halv vers, inte att sitta och pula med den utan själva skrivandet. Jag slaktar ca tre fjärdedelar av det jag skriver direkt då det inte går perfekt ihop med min version av låten. Pulandet tar mycket längre tid. Jag har en text som jag sitter och filar på just nu som jag skrev för över ett halvår sedan.

Det handlar om ambitionsnivå.
Ja jilar tjåka katter!
Rappare

2010-05-30 22:35
många snackar om att det brukar bero på om dom gillar beatet, vem fan skriver på ett beat man inte gillar då?

Kifa // en funderare i mängden

2010-07-10 19:28
Bror - Om du får möjligheten att lägga en vers på Jay-Z's nya singel, men hatar beatet...

Hade du skrivit? =)
soundcloud.com/brormusk/sets

2010-07-15 22:25
1-2 dagar texten sen spela in mixa osv 1 dag! så 3 dagar ca, olika iofs kan sitta 4 veckor med en text om de e så
Robinholta af Pankbanken!!