I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som skriver schysta texter?

Vår Hiphop - Emceeing

2007-10-02 16:21

Någon som skriver schysta texter?

shao, undrar om nån orkar skriva en eller ett par sköna texter jag skulle kunna kicka på, eftersom jag tycker jag själv skriver kasst, vill ha någonting med känsla, nått som folk kan sitta och digga, eftersom jag har fått ganska bra kritik på sista tiden på grund av takt-hållande och sköna tonfall.
Peace!

2007-10-02 16:53
visa något du har droppat först, man vill ju veta om det är värt o skriva en text?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-10-02 17:41
Jojjie. Är du 13 år?
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2007-10-02 19:01
Jag tycker själv jag skriver bra texter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-02 19:45

afro_p: okej

monkeywriter: jaa jag är 13, vadå då?

yamo_RGRA: länge sedan ja spelade in, så de som "ligger kvar på whoa" är ruttet, har tränat ett ganska bra tag nu, men om jag bara fick någonting att testa på, så skulle jag säkert lägga de bra.

2007-10-02 19:47
jag har en bra text p gång men jag vill ju inte slänga bort den på nån 13 åring som jag inte ens vet om han kan rappa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-02 19:47
skulle gärna pröva lägga en finare låt, lite lugnare, men gärna en stenhård också, beror ju på vad ja (möjligtvis) får för texter.

2007-10-02 19:51
jo men tror du får stora problem med att hitta nån annans text om dem inte får höra dig innan,men börja skriva du är ju bara 13 klart man inte har mycket bakom pannbenet då,men försök iallafall

2007-10-02 19:52
nee nog kan jag väl förstå det, men om någon nån gång skriver en ganska bra text, kräver ingenting i toppklass, men att dom lägger ner ett par minuter på den, och är villig att ge mig en chans, så jag får kolla på texten, testa den och se hur de blir tänkt jag, så gör gärna de!

2007-10-02 19:54
jag är ju ingen Prendel, Michael eller någon sådan rappgud, men nog är jag iallafall villig att försöka, blir det dåligt publicerar jag det itne, så kan texten gå vidare till nån annan

2007-10-02 20:27
ok,men jag vill nog hellre rappa mina texter själv!

2007-10-02 20:28
men kolla gärna mina texter i lyriscism forumet,Instängd är senaste,säg vilken du gillar mest,du kanske kan få kicka på någon av dem,skriv vad du tycker i tråden bara

2007-10-03 07:21
Jag skulle aldrig låta mig bli ghostwritad av afro iaf, det är en sak som är säker.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-10-03 14:21
hahahaha word
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-10-03 15:03
hahaha word,har ni ens läst någt ja skrivit?

2007-10-03 15:22
jaa, jag läste nyss dina två, men nog om det.

Om du har lust så kan jag nog skriva ihop nått, men skicka ett beat först, blir väldigt svårt annars.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-10-03 16:27
mitt tips... grabben skit i om dina texter är wack skriv simpelt så man kan se att du kan flyta och leverera snyggt ... sen kommer texterna med tiden...

2007-10-03 17:49
o Mvh vad var fel på dem texterna då?
Manager

2007-10-05 09:40
Jojjie: Seriöst, varför vill du rappa? Hela grejen med rap bygger just på texten. Det är ett format där du kan leverera det du känner för att säga, på det sätt du vill säga det, och kalla det musik.

Vad är det du vill uppnå med din rap om det du säger inte är det du tycker?
Redline!

2007-10-05 22:01
Fan ta dig lite tid ochs kriv en massa texter...learnin by doin..
peace

2007-10-06 17:01
okej, Dr.Octagon, jag vet vad jag vill få ut, eftersom jag har haft det ganska tufft i mitt liv, men jag vill inte lägga ner hela mitt liv för att få kass kritik som bara säger att jag ska lägga ner, därför ja vill ha hjälp med texterna! men tack iallafall alla!

peace.

2007-10-07 01:43

Ja!

Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!

2007-10-07 18:18
ge mig 30kr per rad så kan vi göra en deal
work some magic

2007-10-07 21:03

kan ge dig några tips !

börja skriva egna texter , dom kanske inte blir bra i början men du måste ju träna .  och du kanske inte har så bra ordförråd eftersom du ändå bara är 13 år .

Sätt dig ner och fundera vad det är du vill få ut i texten och försöka formulera det bra .

Du behöver inte tänka på så avancerade rim i början det kommer med tiden !

Om du inte vill få kass kritik av folk som bara säger att du ska " lägga ner " så tycker jag inte du ska lägga upp något hära för det är oftast man får sån kritik hära , du kan alltid skicka till mig på msn så kan jag ge lite konstruktiv kritik har ju ändå varit med ett tag hära .

Få tag i ett skönt beat , sätt dig ner och skriv sitt några timmar om så behövs och när du inte orkar skriva mera , så kan du ju alltid bara spara det du har skrivit och fortsätta när du känner för det  .

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att alla rappare ska skriva texterna själv för texten är det viktigaste i musiken tycker jag .  dom flesta skriver nog texterna själva också !

Nu har du fått lite råd av mig , som jag tycker är rätt .

peace

hurmph..

2007-10-07 22:17
Jag tycker själv att jag kan skriva ganska feta texter, på engelska dock. Så, frågan är hur pass bra du kan hantera det engelska språket, och hur bra du egentligen är på att hantera micken med för den delen.
Manager

2007-10-09 08:35
Jojjie: okej, Dr.Octagon, jag vet vad jag vill få ut, eftersom jag har haft det ganska tufft i mitt liv, men jag vill inte lägga ner hela mitt liv för att få kass kritik som bara säger att jag ska lägga ner, därför ja vill ha hjälp med texterna! men tack iallafall alla!

Jag förstår inte hur du är lugn med att någon annan beskriver livet du har levt.
Och även om den mesta kritik man får inom svensk hiphop är av det slaget du beskrev, så finns det alltid konstruktiv kritik också.
Jag kan lova dig att även om du inte skriver dina texter själv så kommer 8/10 som hör dina grejer i början säga åt dig att lägga ner. Det har inte så mycket med texterna/musiken att göra som det har med den allmänna "Jag-är-så-häftig-för-jag-är-hiphoppare"-attityden.

Är du rädd för kass kritik så kanske dansband passar dig bättre?
Du har i alla fall helt fel attityd just nu för att komma någonvart som rappare.
Redline!

2007-10-09 16:55
tänk om man haft Dr.Octagon som lågstadielärare!

2007-10-26 18:23
Man skriver väll ändå sina texter själv? lite 50 style här asså
www.myspace.com/robszter

2007-11-19 23:12
"jag är ju ingen Prendel, Michael eller någon sådan rappgud"

prendel? rapgud? HAHAHAHAHAHAHAHAHHA

2007-11-24 23:39

jag har upplevt mycket inget du vill testa

jag har fortfarande problem att bearbeta

men det är bara att fortsätta

jag ska sluta klaga för det här är inget att behaga

se det som en sorts aga

det kan du få av mig,det är inget som jag skulle använda själv,men utväckla den,och om du vill utvidga ditt ord förråd så fin ju hemsidan Rimordlistan

;)

I'd try to play the game
at the same i'l hope i'l get the fame....

2007-11-26 23:13
jojje va namnet ja rappar bra
ja hatar skolan och skolkar varje dag
http://www.myspace.com/mcblindfold

2007-11-27 13:19
jojje p13......brottar väll med rösten, eller vad vet jag?
Korta rader, tungt budskap

2007-11-27 21:39
en rappare då då fan inte tigga texter?!
asså om du ska rappa måste du langa eget shiit

2007-11-28 00:40
DAPZ YUK / MY SPACE.DOT COM GO PEEP IT