tävling hela sverige?
shuue. Finns liknande inlägg som denna. men det finns tävlinger som går i olika städer o sen e de final. men de finns ingen sådan tävling för rapp BARA. skulle vara kul o köra från malmö till luleå i kanske 8 städer elr nått. o låta några gå vidare från varje deltävling. o ha en stor final i tex sthlm. vore kul om några arrangörer kunde ta tag i nått i detta slag. är det en bra ide elr?.
Utalas säta pe
det har funnits.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
jumpoff har jag aldrig hört?.. okej visste inte att det funnits. men vore kul om man nån arrangör kunde ta tag i nått liknande till nästa sommar .
Utalas säta pe
Lyricist
2007-08-13 12:26
det skulle iofs vara fett
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Det arrangerades en sån för något år sen. Årets rappare.
http://www.myspace.com/souldbeats
Det vore om det va typ som "Yo Momma" på MTV, att 1 person får representera sin stad genom att gå vidare från att "battla" folk från sin egen stad till att battla folk från andra städer.. alltså ett kval, första rond, andra rond, tredje rond. typ? de vore lite ballt.
Momma said when life gives you lemons make lemonade Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill
Det finns inte tillräckligt duktigt folk i Sverige. Det finns några bra, men överhuvudtaget så skulle det bli jävligt låg standard. Inget jag skulle kolla på iaf..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Kan ingen fixa något sånt på whoa? Någon Admin eller Moderator eller något liknande. Typ rappare från 8 olika städer och varje vecka så åker en ut :) Asså, istället för att ha det i olika städer så får dom slänga upp sina låtar här på whoa. Så slipper man åka Sverige runt! O'ye
men åhh.. ingen battl-tävling. sånt finns redan i sverige. sånna fall får man representera sin stad me en HEL låt.. o man ska inte lägga upp här på whoa!. de ska vara så folk kan titta på en. blir helt annorlunda på scen än o sitta på sitt rum o recca. svensk hiphop måste nås ut till folket inte bara fjortisar. en turne från skåna till norr . de vore nått.. men själv har jag inga erfareneheter av ett sånt arrangemang . men vore kul om nån kunde göra nått liknande. pääjs
Utalas säta pe
Det har funnits! ... "Phetaste Stadskampen" !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men vafan, va inte sånna jävla tråkmånsar:"det har redan funnits" typiskt er som inte vill lyfta svensk hiphop! det hörs inget om svensk hiphop på tv, bara massa skit som typ robbie williams o grejjer, sverige har massor me bra rappare! VADÅ!?"Vi har inte tillräckligt med bra rappare i sverige" vafan e det för skitsnack? finns nåra tusen helt okey rappare som faktiskt kan bli bra som har talang, men som inte går att utnyttja! Jag tycker det är en fett bra idé med en sån här grej, Battle-tävling ska det ju vara, hur ska man annars slå ut? Genom att skriva en kärlekslåt som alla små bajsfjortisar kommer rösta eller heja på? Typ som darin i idol? fan skojja inte! Det ska va dissande skit osså ska man representera sitt Län! ALLA län ska få vara med! Det kanske finns talanger som inte vågar komma ut? Jag tycker det ska börja med att man reccar hemma sen får man komma ut till scener... Eller vad tycker ni?
Take every day like it is your last day of your life...
Grejen är att ingen vill lyssna på "några tusen helt okey rappare som har talang "... dom kan ju träna lite hemma tills dom är lite bättre än "okey" och sen komma tillbaka..
jaja, men det blir fler deltagare då... men vafan Stanislav o sånna får inte va me? xD
Take every day like it is your last day of your life...
asso.. det har funnits säkert. men då kan det ske igen. men BATTLES finns redan. det ska vara RIKTIGA LÅTAR!!. sen har man några dommare 3 st som vet va dom gör. o man ska ju gärna ha studio hemma elr tillgång till en innan man går upp på scenen. arrangöreena bestämmer vilka som får va me. sen kanske man har ett tak på 12 akter. sen dom 2 bästa går vidare till en final. man behöver inte gå in på specifika detaljer. jag tkr bara att nån form av tävling vore kul till nästa sommar. kanske en "whoa-tävling". som turnerar runt i sverige.
Utalas säta pe
ZoOorkizZh låter som en jävligt fet idé om jag hade haft budget och tillgång så hade jag gärna hjälpt till att sponsra, hoppas någon tar och engagerar sig att fixa ihop det till något riktigt stort svensk hiphop förtjänar att få överleva
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
"kan inte någon arrangör göra det.." mycket snack och mycket "vill ha" men gör nånting åt saken då? arrangera skiten istället för att posta ett "jag vill ha" inlägg på whoa
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Totte2 X3 iom du e ba här för o hata så skriv inte alls..dissa id'en de e lugnt. men håll dina åksiter för dig själv..
Jag har varken ekonomi eller ålder för detta.. Hela projektet skulle basera på sponsorer så klart. det går väl att ordna fram.. rapparna får reseertjänntning. o arrangörerna o dom som jobbar me detta kanske kan käna nån krona.. o överskottet kan gå till nån bra orginaisation (lättare att få folk som sponsrar)...
Utalas säta pe
ingen ska ha några jävla reseersättningar. dom ska bo i sin bil 3 dagar innan utanför platsen skiten ska hållas och käka tonfisk direkt ur konverserna under tiden. bortskämda jävla rappare i sverige alltså. medelmåttor.
konserv heter det.
är det audio forums "rapparna" a la whoa som kommer "tävla" eller vad?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag kan hålla i hela skiten, men jag behöver minst en som ställer upp från varje stad av dessa "8" städer. Ni som stället upp från var sin stad måste ansöka om arrangemangs bidrag så att vi kan ta oss runt. Har vi 8 st från olika städer om har guts till att ställa upp?
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
mycket stavfel, sorry, men ni förstår nog.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
aja jag tkr iaf att förslaget e värt att tänkas igenom. nån person lär ju nappa på detta tkr jag
T-M-K P2 vore kul om du ville ta tag i detta..
Utalas säta pe
jag hjälper till så klart
Utalas säta pe
asså skulle serri kunna funka,,,typ vid stadsfestivalerna kan man ha nåt rikstäckande fast lokalt. kolla på städeran ni tänk på vikka fester dom h å ta kontakt me dom,,, peyys
M in the mf JuM
jaah jo precis.. de finns massor av ideer.. men de skulle vara tungt me en Whoa turn'e tillexempel.. finns massor me olika idder.. gäller ba att dom genomförs.
Utalas säta pe