I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alternativa sätt att sprida sin musik?

Vår Hiphop - Emceeing

2007-04-20 10:31

Alternativa sätt att sprida sin musik?

Tyckte att detta forumet va rätt att lägga upp i.

om det e några erfarna promotors som har lite tips, lr bara nån vanlig lirare.. så skulle de nog vara uppskattat för de flesta musiker här.

Asså på nätet så finns det ju som jag vet..

whoa.nu
frizon  - för de lite mindre..

de finns säkert mer forum liknande.
lr andra sätt, har själv funderat på att samla ihop lite folk som diggar musiken, att de får vara med på nåt sätt.. i utbyte mot att de gör PR o skickar vidare låtarna o allt sånt..

i mitt fall är det så att, ni får alla låtarna gratis.. varsegoo.. jag vill bara att så många som möjligt skall få höra dom.
helst utan att vara påträngande, som mess om "min nya låt" i gb:n.

u feel me?

2007-04-20 11:09
Jag e ganska luddig utav mig..
men du har rätt, för o klargöra de lätt så menar jag..

lättaste sättet för musiker att få sina gratislåtar.. till folks högtalare..

på vilket sätt kvittar, de mest effektiva eftersökes..

www.allears.se fick ja i tips nyss oxå..

Att gå upp o uppträda verkar ju väldigt logiskt, jag innefattade de i min hjärna.. de kom nog inte med i texten dock
Lyricist

2007-04-20 12:10
Effektivt att sprida via msn... skicka till 40 stycken, som skickar vidare osv osv. om dom inte skickar vidare så är du körd:)

2007-04-20 14:13
Om en cigg förkortar livet och ett gott skratt förlänger de, borde en spliff hålla skiten på en stabil nivå!

2007-04-20 20:17
i mitt fall är det så att, ni får alla låtarna gratis.. varsegoo.. jag vill bara att så många som möjligt skall få höra dom.
helst utan att vara påträngande, som mess om "min nya låt" i gb:n.

menar du att du vill att folk ska hjälpa dej o sprida din musik o du kan inte ens kolla deras musik tillbaka ?
Konse''

2007-04-20 21:28
hm.. va sägs om att ställa sig på stan å dela ut gratis exemplar?

det är as bra, en allt för dyrt.

så vad sägs om att skaffa en hemsida och sedan trycka ut 500 flyers å stå å dela ut dem på stan?

DET ÄR BILLIGT OCH BRA!!

eller?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-04-22 19:46
chrilleF
Nej det e itne vad ajg menar..
Syftade mer på att hooka några av de fansen som VERKLIGEN gillar musiken..  och är villiga att sprida den, klart man kollar in nåns låtar om det åtminstone e semitungt.

eyelock
Smart där, har redan sån men glömde skriva.. men smart

2007-05-11 14:57
Bränn upp massa skivor och ge det till brudarna du sätter på och folk på fester... kör battles så kommer folk fråga dig om du spelat in (om du är bra på att freestyla)

Sprid ryckte till lite yngre rappare, dom kommer avguda allt som är bättre än dom (allt)

Lägg upp det på olika skit sidor som Whoa m.m

Fixa en spelning, sätt upp posters som du tryckt själv..

skaffa en T-shirt där det står "Jag har gratis musik till alla skallar"

Hota någon (mest för skojs skull)
Blood on my dick or shit on my knife

2007-05-13 10:34
www.znapmusic.com
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2007-05-13 15:39
Ge mig skivor med all din musik som är bra så säljer jag dem eller ger ut dem gratis, fast då kostar ju iofs skivorna lite pengar... hmm, men sno skivorna! =D

Annars kan jag sprida din myspace lite här och var, bland annat och vart du nu har din musik :)

2007-05-13 18:45
Posters är bäst, sätt upp en massa i stan o skriv någon web-adress där dom kan få tag på skiten
Blood on my dick or shit on my knife

2007-05-14 23:10
wap wap

2007-05-28 23:43
www.allears.se

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-28 23:43
haha oj sorry:D de va redan nämnt :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-18 22:57

Sprid lite överallt.

- MSN

- www.allears.se

- www.whoa.nu

- www.frizon.info

- www.znapmusic.com

- www.ztv.se

- Skicka till olika skivbolag

inte läst tråden, men läste det om allears, det fungerar ju såhär, du får inga resencioner om du inte resecenrar andras, det handlar om att ge och ta.

www.samyprod.com

2007-08-18 22:59
glöme

- www.youtube.com

- www.myspace.com

- din egna hemsida som du registrerar så om folk söker på ord kommer du upp på första söksidan även om dom söker efter något annat.

- www.fragbite.com

- www.lunarstorm.se

går å gö reklam överallt, även om det är 14 åringar som chekar på dom två senase men all publicitet är bra publicitet
www.samyprod.com

2007-08-18 23:22

Har inte läst tråden men..

Dela ut "info blad" om dig på stan  t.ex ditt artist namn + en websida där man man kan få ner musik.

Dela ut skivor.

kör lite gatumusikant stylish ;). Med en poster om dig (weebsida medmera)

2007-08-20 08:02
mötte en snubbe nere på Hultsfred som gick runt med en ryggsäck och sålde sitt mixtape.. det är en rätt smart idé
http://www.myspace.com/akinonline