I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

snabbare flow

Vår Hiphop - Emceeing

2007-01-03 05:04

snabbare flow

nån som kan förklara hur man ska lägga upp texten och allting sånt när man ska flowa snabbt över beatet:) ?

skulle vara snällt:)

2007-01-03 16:36
-Tjockis
Haha, Det är väl klart, lägger folk upp låtar kommenterar jag eller ger kritik! alltid ärlig oxå vad jag tycker!

vill du flowa snabbt, skriv så du kan flowa snabbt! vi kan inte veta hur pass bra du är. hur du skriver dina texter och så vidare!

men om du vill flowa snabbt så är ett tips att inte skriva för långa rader! de e typ enda, sen gör du bara som du känner för. funkar de inte, får du prova andra metoder! men de e lite svårt o sitta o säga hur DU ska göra för o flowa snabbt när vi inte hört dig eller vet hur du skriver! walla.

och kul att du håller koll på mig :D pappa
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen

2007-01-03 16:39
Flexibel P18  aa men det är i audio - men har bara problem när jag lägger upp texten bara..

2007-01-03 18:41
Har rensat tråden, delat ut ett gäng varningar och ett par bans.
Flooding är bara tröttsamt.

Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-01-03 19:00
ojdå flexibel:] igen.. . hjälp nån ?

2007-01-03 21:01
För att flowa snabbt kan du:
1. skriva de texter du vill skriva
2. rappa dem över ett långsamt beat tills du kan dem
3. öka bpm (snabba upp beatet) tills du får svårt att flowa igen
4. gör om från 2 tills du är nöjd med hastigheten.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Lyricist

2007-01-03 23:45
Eller gör som Prendel och skriv rader som

Tickevickelickemickerickefille
hittenittekickehickestickemille

Mabande gav det enda vettiga svaret, lyssna på honom

2007-01-04 20:30
Konsonanter.. keyword.

Skriv ord som du kan studsa på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 20:31
Och följ hihaten i beatsen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-08 20:30
lyssna på "_ai" TTDD kan flyta bra snabbt.

jag tror det hjälper också om att inte skriver texten först och sen försöka flowa den, utan tvärtom, kom fram med ett flow och fyll det med text. förstår du hur jag menar? mumla fram lite "tiddegy miggedy mick mack" och sen fyll ut det med riktiga ord efter flowet.
vissa ord är lättare att uttala snabbt utan att förlora något i uttalet... andra inte, hitta ord som flyter.

shu
http://www.kalvinhiphop.com

2007-01-08 20:32
kör många tungövningar, då det är viktigt att ha tungan rätt i mun för att kunna uttala orden när du flowar!
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2007-01-08 21:37
Lägg orden rätt på takterna, och försöka ändra, eller lägga till/ta bort ord för att få de rätta flowet. jag är väl kanske inte de bästa på flowa direkt men de blir då bättre när jag gör så :P Haha, testa!
Sen har ju flowet mycke med känslan att göra också, det kommer med tiden! lycka till Peace.

2007-01-09 19:24
När topicen var "snabbare flow" tänkte jag direkt på tay, fett kul att han tipsade då.

Ingen kung kanske men man kan väl skriva det till beatet fast försöka få det att få lite snabbare bara, det kan man ju få till ganska lätt och kanske skriva om meningen lite för att få det att låta bättre och kunna flyta det lättare osv. aye, du kommer nog på något

2007-01-13 23:27
när du skriver en rad som:

bla bla ba lba. rim
bla bla bla bla rim

är det svårt enligt mig att rappa fort. prova lägg rader:

bla bla rim bla bla rim.
bla bla rim bla bla rim.

och dessa "rim" ska rimma på varandra. ja gör ett till exempel:

ja är den där bögen, och du den där löken..
o bilen ja kör den, få silen i röven..

rappa det snabbt till takten på ett beat så kanske det går. lycka till!
Du borde nog ta ut haden ur rumpan! / Dr..