vad är en punchline?
hej hej. jag är ny inom hiphop så jag har en liten fråga. vad är en punchline? tack
är inte gammal nog att kunna flytande engelska men tack för ditt försök sikkan... någon som kan förklara det med några enkla ord här?
Profile vad snackar du om kompis? Ska du citera punchlines så skriv iaf rätt person som lagt den, alltså jag:-trikkantolala- "Utan innehåll kommer du ingenstans som rapper Även om du snöt ut hjärnan saknar du substans på papper"
En rolig rad. det kan vara en roligt jämförelse. nu kommer en billig men bara för att du ska förstå. ganska svårt att svara på frågan. men typ aa jag flyter som båtar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Punchline är egentligen själva "slutgrejen" Typ ståuppare aslutar alltid me punchline.. Eller när dom droppar sin punchline ska man skratta... inom hiphop äre samma nästan, fast man leker me ord. Och lalalla!
Highfive anyone, anyone?
The_Fly_Guy: A horse walked in to a bar. The bartender loocked strangely at him and asked: "Why the long face?" Det är min favorit inom gå in i bar skämt ;)
http://www.innuce.nu
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
There is no true definition of a punchline...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ärligttalat Word!Men det som Floppie söker måste ju vara det som alla whoakids tycker är en punchline..
Dvs. att man blandar in en tvetydig liknelse i en rad och får den att vändas mot sin "motståndare" i en battle eller i en disslåt..
Sjuka liknelser helt enkelt, som gärna är kryddade med lite humor.
"Jag satsar på mig själv som onanister i motvind"
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
Haha...
asså bara för det är en liknelse är det ju ingen punchline som vissa verkar ha fått för sig.. men det finns punchlines som är byggda på liknelser
men det är inte en punchline... i whoas FAQ har de en bra förklaring vad en punchline är... kollar där istället, eftersom många på whoa inte verkar veta vad det är...
nej det där var en liknelse, inte en punchline... "I aint pullin your leg, but Im the master of puppets" - det är en punchline t.ex.
fast jävligt keff ;)
Okej fitta, jag kanske inte läst bibeln// Men den har mer cider än jag orkar dricka// En punchline är en rad man skrattar åt.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
taditukschu: han är roligare än dig... fitta ;)
på whoa verkar alla tycka att en punchline är lika med en ordvits. Jag har svårt att gå med på det dock.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
"Har aldrig fått en smäll inte ens tanken har slagit mig" "Jag satsar på mig själv som onanister i motvind" "Okej fitta, jag kanske inte läst bibeln// Men den har mer cider än jag orkar dricka//" = ordvitsar. Hihoppare är ett gäng hopplösa ordvitsare.
hej jag har en fråga... SLUTA Å RAPPA!!!!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
det där var ju ingen vidare fråga
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
punchlines är som en haiku dikt på ett sätt.
tack för alla fina svar.. jag börjar förstå vad en pline är nu :D
den var riktigt dålig på riktigt
En punchline är lixom då man knackar nån som snortar en lina i bakhuvudet. Det är jävligt fränt. Snubben kan bli rätt lack men då får man helt enkelt baita till han med livremmen.
facebook.com/idiomatisk - fan page
rainmaker: fan va rolig du är, speciellt när någon annan redan lagt ett nästan likadant jätteroligt skämt redan
Jag ser en punchline som en fyndig, dubbeltolkad rad som gärna ger en ett skratt. Det i ett skämt som gör det roligt typ. Gärna en ordvits med. Vi kan ju ta Pst/Q:s punch som exempel: Okej, jag vill ha alla skiver med dig/ Sen kan vi flyta i golfströmmen tills du fattar att jag driver med dig/ Där är det driver som är dubbeltolkat, att han driver med någon och att han driver i golfströmmen, kanske inte bästa förklaring men you get it?
Ord som inte finns: "dubbeltolkad"
dundermannen P11 , Jag hoppas du fattar innebörden i alla fall, ..men jag kan hålla med om att det var värt att nämnas