I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Träna upp sin freestyle battle skill ?

Vår Hiphop - Emceeing

2006-08-22 15:48

Träna upp sin freestyle battle skill ?

tjohoo, jag undrar ifall man kan träna upp sin freestyle skill, kanske nån genväg eller något ? :)

Tack på för hand peeps !

2006-08-22 17:15
sitt o freestyla beat genom beat.. kom på din egen stil hur du tänker ut rader medans du spottar.. finns olika tekniker säkert..
www.justdet.se - svensk hiphop

2006-08-22 18:45
nej man kan inte träna upp det, ändra föds man skitbra direkt eller så föds man dålig... går INTE att träna
Rappare

2006-08-22 20:50
Kan ju vara en fördel att ha massa rim på minnet i alla fall :P
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-08-22 20:51
Fråga Impuls han är galen :D
work some magic

2006-08-22 21:29
läs mkt.. massa böcker osv.. så du får större ord föråd.. hetaste tipset ja kan ge dej.. träna mkt oxå.. typ freestyla i duschen brukar vara trevligt :)
Lyricist

2006-08-22 21:45
yeah...träna, kör på och du kommer se utveckling. Inte att jag är så fet på freestyle men haha. Keep em freestyles comin bara

2006-08-23 13:07
Skriv ner rim. Endast rim. Då kan du börja att träna på texterna och du kan släppa att tänka ut rim medans du tränar. Hoppas det är till någon hjälp.

Mvh / Daniel

lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.
(Kung Fu Tse, Kina)

2006-08-23 16:05
Fördel om man är erfaren med rim i huvudet och shit, en grund att bygga på.. Jag freestylar till och från skolan, 40min per dag, suger ändå =)

Producent

2006-08-24 23:41
träna å fixa ett bra ordförråd!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-08-25 14:12
SömnPiller
Det är väl bra att man frågar andra så man lär sig, är väl inget fel på de ? Det är ju liksom en del av ett forum, att kunna fråga andra ?

Tack alla för era tips :), ska träna och skriva som fan nu ^^ <3

2006-08-31 15:23
rappa mycket.. rappa läs texter och allt sånt så man får en "rímomat" i huvet.. de som säger att det inte går att träna e ju konstig.. så den personen menar att i teorin tror du att göran persson eller crackdealaren leffe som aldrig hört ett rim skulle kunna vara lika bra som vem du vill, typ danne eller organism..??

men som nån sa.. läs mycket.. texter böcker.. som en jävligt stor gångertabell där svaret ändras hela tiden.. men träna riktigt mycket så kommer det..

2006-09-04 09:26
"så den personen menar att i teorin tror du att göran persson eller crackdealaren leffe som aldrig hört ett rim skulle kunna vara lika bra som vem du vill, typ danne eller organism..??"

så hade det varit, om det itne var så att man faktiskt föds med olika förrutsättnnigar för att komma ihåg och ta till sej olika saker. samt att intresse och uppfostran nog avgör. men den största delen i att freestyle rappa är endå träning...

rimma rimma rimma rimma!

eller nått, venne va fan jag snackar om, men hey! klockan e 09:30 så jag får va trött...
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Promotor

2006-09-04 15:47
haha skratta eller inte, men jag brukar pumpa skryt låtar som jag klipper ihop med ett freestyle beat och svara på skryt texten.. annars så står jag med polare.. eller dissar mig själv framför spegeln :)

2006-09-04 16:04
de som säger att det inte går att träna e ju konstig.. så den personen menar att i teorin tror du att göran persson eller crackdealaren leffe som aldrig hört ett rim skulle kunna vara lika bra som vem du vill, typ danne eller organism..??

japp exakt så är det, går absolut inte att träna... man är bra eller dålig så är det helt enkelt...

2006-09-04 17:04
say vad? okej då är jag tamejfan ett undantag.. kunde inte alls freestyle för 1 år sedan.. så jag var skitsur en månad sen så börja jag träna och komma på sätt att rimma så att jag skulle hinna tänka ut punches medans jag rimma.. och nu har jag blivit bättre.. lite konstigt iof.. om man nu tycker att danne, organism, shazaam e bland de bättre i svenska så kan man ju lägga märke till att de e bland de bästa svenska rapparna vi har också.. alltså tränar de väldigt mkt.. inte just på freestyle men de rappar ofta och får rutin på hur rim bildas.. därför blir de bildade freestylerappare.. iaf min teori.. annars ere ju en skön slump att de är bland de bästa audio rapparna i sverige.. (kanske inte just du tycker så men lovar att en del håller med mig på den punkten)

:)

2006-09-04 17:56
skönt att folk på den här sidan förstår ironi :)

2006-09-04 18:07
hhahahahahha såg de nu :D sorry badsleep + dåligt humör :D

2006-09-04 21:58
haha asså danne, organism i alla ära men shazaam e jag trött på han var helt enkelt bättre för. men sen hittar jag nästan inga battles med danne??? HJÄLP MEJ!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2006-09-05 21:18
Soder P17

ord på det

Promotor

2006-09-06 21:26
Di-st-an-ce

Detta inlägget inriktar sig på att utöva freestyle, så du är helt offtopic, sen är det inte värt att flasha din eminem länk överallt på whoa heller!!

2006-09-19 12:18
Träna som fan bara, det gjorde jag. Tror inte du kan göra på annat sätt. Det blir sen en vana, jag kommer ofta på mig själv sitta o fristila i mitt huvud
Blood on my dick or shit on my knife

2006-09-20 08:29
Alltså det kommer För typ tre månader sen kunde jag inte freestyla nu kan jag det.. Stressa inte man lär sig bara
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2006-09-21 19:19
Vet inte vad som skrivits men det man kan göra är att 1. skriva rim i mängder och träna in.. Du ska ju kunna rimma vidare utan att tappa tråden..
Sen är det bra att bara prata över beats om saker man ser eller om ämnen till en början för att få upp förmågan att hålla topics & dra kopplingar till miljön man är i.. Sen kan man gå vidare med att rimma allt mera..

Sen är det bara att freestyla mkt som gäller..

http://www.myspace.com/souldbeats

2006-09-21 23:49
Jag håller inte med Oculi_endo P18 att skriva massa rim och träna in rim..

Då hakar man upp sig medans man freestylar. Rim som jag övade in för ett år sedan drar jag in nu också medans jag freestylar, gör inte så!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Rappare

2006-11-06 23:38
om du vill lära dig åka bil , vad är genvägen förutom övningskörning ? stödhjul på bilen eller ?
Aii

2006-11-07 09:43

Haka inte upp dig om du börjar hacka eller säger fel, bara mal på så lär du dig liksom att hålla igång på ett annat sätt. Sen brukar det bli bättre när du battlar mot någon, liksom kicken och adrenalinet kickar in o pressen finns där. Så är det för mig iaf, allt annat stängs av och du är inne i skiten till max..

Blood on my dick or shit on my knife
Rappare

2006-11-07 14:07
Ett bra sätt att träna upp sin freestyle på är att skriva så mycket som möjligt så du gör ditt ordförråd större. för desto mer du skriver, desto snabbare kan du skriva och på så sätt får du lättare att komma på rim när du freestylar. Sen måste du ju självklart sitta och träna på freestyle på beat utan text också men att skriva mycket är ett bra sätt att träna upp sig på.
Att göra som supernatural och läsa ord för ord i ett lexikon är nästan överskattat. bättre att skriva mycket.
without tryin' you never succeed

2006-11-11 18:50
Totte2 

de gjorde jag också typ man fastna på dom orden

2006-11-16 15:45
Brodin1 P17
Klart Impuls Är Bra Han Är Ju Vilsen
Haha;)

2006-11-20 08:28
Practice, practice & guess what, PRACTICE.
Louie Berg ger sitt bidrag till mångkulturen https://soundcloud.com/louie-berg

2006-11-20 17:59
gå bara omkring och försök hela tiden, lättast så
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2006-11-20 19:54
freestyla på bussen och när du är ute och går ensam :)
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2006-11-24 08:08

Freestyle gärna även när du har folk omkring dig, typ på lektioner och så... haha ;)

Louie Berg ger sitt bidrag till mångkulturen https://soundcloud.com/louie-berg

2006-11-24 15:45
det enklaste är ju att lyssna beats på mp3'n, då freestylar man ju av sig själv bara man lyssnar på det.

2006-11-27 14:34
"det enklaste är ju att lyssna beats på mp3'n, då freestylar man ju av sig själv bara man lyssnar på det. " -eller?

hahaha
www.myspace.com/ydetobbe

2006-11-28 07:13
haha va? lät det jag sa jävligt dumt eller?:O

2006-11-29 12:01
neh klart freestyle går att öva in, övning ger färdighet!

för 7 år sen kunde jag knappt rimma på 6 ord.
men höll tyst för mig själv, tränande tränande och tränade utan att tänka på det, en kul grej helt enkelt...

och varje kväll när jag vandrar hem (30 min) så blir de sätta på en beat och freestyla om allting omkring än! allt från miljön jag vandrar i, till vad som har hänt under dagen i mitt huve...så det kan variera beroende på dagen!

Annars brukar mina vänner ta fram ett engelsk lexikon och säga nåt ord för skojs skull: så freestylar jag i nån minut tills de ser att jag börjar tappa mig, och då kommer de ett nytt ord...osv

good luck!

& by the way gjorde en freestyle strax innan jag blev sjuk!

haha , har ingen studio erfarenhet, tredje grejen jag spelar in i mitt liv och miken ligger på 500 kronor! =)
( väntar på studio som ska öppnas om 3 månader, med riktiga grejer och någon som vet hur man mixar)

http://www.speedyshare.com/675195164.html

48 sek!! it goes one for the freestyle, two for the hoez, three for my locos who really knows, for for the blows & the rest for the days i ended up in a bloody nose!! haha..

2006-11-29 16:49
Övning ger färdighet!
Vilda väst!

2006-12-07 18:53