flerstavliga rim
Varför fattar folk inte vad flerstavliga rim är ? dom säger typ men det rimmar ju inte jo i stavelser säger man då och dom bara ÖHH ? borde inte fler folk lära sig va det är det är. det är ju mkt roligare att lyssna på hip hop då. Lär man sig inte vad flerstavliga rim är i skolan eller används det bara i hip hop typ peace
the ORGs
tja
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
jag tycker nästan alla som inte gillar svensk hip hop inte vet vad det är
the ORGs
hej bigboy
www.erikbergstrom.se
någonting som är mer jobbigt än folk som inte vet vad flerstaviga rim är, är folk som precis lärt sig vad flerstaviga rim är och sedan gör en tråd om det, onödigt. Om du nu vet vad det är så grattis kära du, vill inte folk veta vad det är så låt dom vara, om du tycker hiphop är bättre med flerstaviga rim så lyssna du då på det, låt folk vara i fred..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan bara säga ord på Flinta..
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
ok?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i skolan har jag fått använda mig av enstavigt och hatt katt rim för att dom ska förstå..förmodligen kassa lärare..
Det finns inga regler inom hiphop.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Ey, jag kommer in i rummet, ser en tjej, säger hej. Fattar du mig? Jag är inte gay, okej. Hej. Forza Latin Kings.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
bättre att vara en i mängden än att vara ensam på en stor jävla åker båt mitt ute på Atlanten utan varken motor eller åror. Tänk på det ni som kör Petter-rim
Not a follower, so Twitter has never been an option.
hahaha nån sa "det finns inga regler inom hip-hop" det var skojjigt!! :D vidare tycker jag att avancerad hip-hop är svårare än simpel hip-hop! :P så knulla alla som e dåliga jag tycker man ska vara BRA! hahahahaha men allvarligt så är det ju självklart så att hiphop kräver både kunande och organisationsförmåga. för ju mer du lägger upp och planerar desto bättre blir självfallet slut resultatet. om du till exempel lyckas skriva ett tight rimschema som du sedan följer med båda handling och snygga rim är ju det självklart roligare att lyssna på än en sluddrig text utan struktur och med dåliga rim. HJÄRNAN ÄLSKAR STRUKTUR, punktslut. därför uppmuntrar jag alla er som dissar denna tråd att sluta upp med det och i stället ta er en funderare.. "använder jag denna typ av rim? varför inte? skulle det låta bättre med sådana?" det är såklart så att handlingen och känslan inte ska få ge rum år rim, men jag jag menar på att om du kan kombinera båda dessa element.. handling och rim, så kommer det att låta snyggare i slutändan. //Ydebrinkarn
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
man kör så länge det låter bra..skit i rimschema å skit...bara kör däremot om man ska leka mainstream kanske det gäller att anpassa sej
Burn this after rolling
vad är flerstavigt ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
till dom som rappar ok man lyssnar på olika stilar inom hip hop men det finns grader inom hip hop typ vårt ok lätt. ok svårt att defineira det men det är svårare att skriva en text i flerstavligt en enstavligt det är liksom mer anstränging i det vem kan säga imot det ?
the ORGs
nej man lär sig det inte i skolan.. o flerstavar man inte på whoa blir man hatad :P
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
jag tycker det är typ tvärtom
the ORGs
rim, trim enstavlig simmar,rimmar tvåstavligt rimmar som , dimman kom trestavligt alla suger, gamla luder fyrstavligt stackan e lämnad, sabbade stämband femstavligt kan gå hur långt som helst om man orkar typ tio stavligt: ankar och glider ner mot skitbottnen tankar som sprider mer av vinstlotten
the ORGs
det ska rimma ba =)
the ORGs
Promotor
2006-06-13 13:39
*<-----Där har du en stjärna....... Låt oss låtsas att den är guld
Aah eller hur
Yo' Mommas so fat, they had to change ''one size fits all'' to ''one size fits most''
rim,trim enstavligt simm-ar,rimm-ar tvåstavligt
the ORGs
du em du fattar endå inte pucko
the ORGs
du verkar ha missuppfattat skillnaden mellan vokalrim och flerstavigt rim.
VickeP Guld-lock Böld-spock är flerstavigt
Yo' Mommas so fat, they had to change ''one size fits all'' to ''one size fits most''
det men det är svårare att skriva en text i flerstavligt en enstavligt det är liksom mer anstränging i det vem kan säga imot det ? tycker jag inte, min hjärna går på flerstavigt automatiskt nuförtiden..inte så att "oh nu måste jag komma på ett flerstavigt" utan det gör jag automatiskt..så nå vidare mer ansträngning vette fan
work some magic
Mobbad tråd
///a-jay three one
nej men håll käften crew..det är så mycket du lär dig i skolan som du förmodligen inte har någon nytta av.. men tänk dom som vill bli "poeter" dom har ju nytta av det.. så är det med varje sak du lr dig..visdssa saker behöver man andra känns helt onödiga...
Tycker som många andra att man ska ha sin egen stil. Känns mer orginall med egen stil och folk kommer gilla det mer. Sen kan man väl använda flerstaviga eller inte det spelar inte så stor roll, så länge texten har en mening och beaten flyter på :D
Chipmod - Chiptunes - Blip Blop :- That's my thing!
Jävligt_mobbad DÖ idiot jag har hoppat skolan fan vilken nolla du eeeeeeeeeeeeee fattar du inte det själv du e så störd att fan va synd det e om dej bara dej inte mej DEJ. Det e la kul att kunna flerstavligt elle ? jag tycker att det e ballare att lyssna på texterna bara men klaga på bara di tönt men men jag skiter i om du inte kan flerstavligt jag ångrar den här tråden för alla piss toy rappare här inne kan ju inte ett piss jaja jag hatar dom mesta här inne men särskilt dej fan ta dej
the ORGs
vickeP P17 Haha vilket jävla skämt du är
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
vickeP: Måste först säga att det itne märks att du hoppat av skolan när man läser dina inlägg. Förövrigt så tror jag du är en "piss toy rappare"... rap är så mycket mera känsla än teknik och termer... så snälla, dra nåt gammalt över dig och kamma dig ok?
Pigeon_ jag lovar att jag är bättre en dej iallafall rap är något jag älskar att hålla på med jag går med allt på känsla och teknik det är underbart att skriva och rappa kom inte och säg saker du inte vet ett piss om din nolla !
the ORGs
vickeP: skönt att du kan använda skiljetecken. du är säkert jätteduktig rappare.
Stavningen vickeP........
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Pigeon_ jag har en pistol hehehehhehe och jag har använt den det e coolt
the ORGs
får jag fråga vad som just är coolt med det?..
Pigeon det va du som tyckte det
the ORGs
Nu tycker jag det är dags för Mabande att göra sitt arbete!