I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem när man sjlunger

Vår Hiphop - Emceeing

2005-09-17 01:51

Problem när man sjlunger

när man sjlunger måste man ta luft och det låster konstig om man spelar in .. måste man spela in ett stycke i taget då eller?
ja är ny så ja vet absolut ingen ting

Tacksam för seriösa svar cu =)

hatchima na, daido yuku... katana-fightz
Rappare

2005-09-17 02:12
inte visste du att de heter sjunger heller.

men visst , spela in lite i taget
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2005-09-17 08:53
gå till en sångpedagog(stavning?) och lär dig hur man andas när man sjunger.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2005-09-17 11:43
sen behöver du väl inte andas som ett jädra cp helelr
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-09-17 16:30
shit aja såg inte att ja stavade fel sos .. men wtn du måste ju inte skriva här om du inte kan skriva seriösa svar lr vet du inte va d betyder?? tack för svaren :D

cu

2005-09-17 17:34
hahhaa jag var faktiskt seriös även om det inte som det ;P
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-09-17 19:28
aja vem skratta åt d?

2005-09-17 21:55
spelade trumpet innan ( 2 år sedan dock ) då tränade jag mina lungor skit mkt för att hålla höga toner men tack för svar

:D

2005-09-17 23:50
handlar inte om kondition/lungkapacitet, inte avsevärt mycket iaf. det hela handlar om breathcontrol, du lär du helt enkelt ta luft vid varje tillfälle du får channs istället för att vänta på "rätt paus" så att säga. vet inte hur jag ska förklara men det är något som kommer med tiden. när jag rappar/sjunger spelar jag alltid in så mycket jag kan, oftast hela versen direkt, då jag brukar träna in den så det sitter innan jag börjar. ibland kan det såklart vara så att man sätter 12bars jävligt snyggt men shabblar på de sista och då spelar jag helt enkelt in dem sen, men det har inget med att jag måste andas å göra.

feel free to ask me more, om det jag skrev nu känns flummigt.

fred. /aspekt

2005-09-17 23:53
och om några andningar kommer med på acapellan tycker jag det är enbart sexigt :P

2005-09-18 01:18
loel :D tack för svar ek

2005-09-18 03:11
sen behöver du väl inte andas som ett jädra cp helelr

ahahaha riktigt jävla elakt :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-18 03:45
mm ja håller me :) gonatt

2005-10-01 08:47
du lär du helt enkelt ta luft vid varje tillfälle du får channs istället för att vänta på "rätt paus" så att säga.

Håller helt klart med.

Om du känner att du inte riktigt har något ställe att andas på, kan du se över texten om den går att skriva om lite grann. Att bara ändra nåt ord kan hjälpa

Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen