I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dom största skillnaderna mellan städerna

Vår Hiphop - Emceeing

2005-03-03 16:47

Dom största skillnaderna mellan städerna

Vad tycker ni är dom största skillnaden mellan rappare från tex. sthlm o gbg, malmö, norrland m.m.
Är det mer ordlek på västkusten?
Tyngre beat i sthlm?
Mer gangstah m.m. m.m.

??????????????????????????????

n y p o l e r a d ------- s i l v R
M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e

2005-03-03 16:57
Det är ingen skillnad städer imellan i sverige eftersom sverige är för litet geografiskt och har alldeles för lite rappare men domhar en sak gemensamt: allt är dåligt förutom en handfull rappare
YO BROTHER YO COUSIN YO AUNTIE’S A BITCH
YO GRANDMA YOU UNCLE YO AUNTIE IS GAY
YO NIECE YO NEPHEW YO GRANDPARENTS SUCK

2005-03-03 17:03
seriöst sett

stockholm har mer den här stadskänslan på låtarna, även om de handlar om förorterna eller straight up skryt så återfinns nån slags känsla av urbana inslag :) masse-beats känns som standarden.
mycket wordplay o punches.. men det är det överallt, så de tänker jag inte nämna hädanefter

malmö känns som sveriges svar på mainstream-rappen, fast med bättre smartare texter of course.. känns som det mesta som skulle kunna slå hos den breda massan finns där... mycket snabb rap, dirty & med mäktiga beats snarare än de som brukar återfinnas i resten av sverige. sen har vi ju reggea-influenserna från vissa o dialekten är nog den enda som passar.. bara löjligt när resten av sverige efterapar jamaicansk dialekt

göteborg har inte levererat så mycket än känns det som. the ninjas är väl det jag diggar därifrån.

jönköping har vi ju då the cream, den absoluta toppen av hiphop i norden. :D

norrland har ju inte visat mycket precis... inte va jag vet
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-03-03 17:06
DnH P59
Jönköping!! var e Jönköping!?!?!

est. 1986

2005-03-03 17:10
JAG VET HUR DET EGENTLIGEN ÄR:

Stocktizzy:
Alla ska inskaffa sig en mick och mixer och bli hypade av sina vänner som sen resulterar i att de släpper ett demo som de tror kommer sälja platina.

Malmö:
Folk håller det levande. De som rappar gör det fett! Här finns inte så många wannabes, för de blir utskrattade av dem skillade. Detta fenomen händer ej i stockholm då alla är lika keffa.
Give it up to the dirty south.

Förresten alla sthlmare, det är rea på JAM. Gå o köp nått till er "hemmastudio" :P
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2005-03-03 17:11
LEGENDEN

och du tror du tillhör dom skillade? haha :D

est. 1986

2005-03-03 17:14
psyjunta : Jag är varken rappare eller från Malmö.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Rappare

2005-03-03 17:30
Leganden sa något hehehehe
jag e så RAK att du blir SNE!

2005-03-03 17:56
LEGENDEN

nej jag vet att du är stockholmare, därav mitt inlägg... o jag har hört dina beats, därav mitt inlägg...

alltid så kul o höra the wack ones snacka om att alla e wacka bara

est. 1986

2005-03-03 18:24
Norrläningarna bör hålla sig till samiks folkmusik istället eller nåt =)
---------------------------------------- --- ------------
Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)

2005-03-03 18:37
DnH P59
det närmaste är väl Block 44 från Umeå, rent stilmässigt alltså. sen är dom ju som sagt inte särskilt "förort" men...norrland har överhuvudtaget inte så många förorter

dom enda bra rapparna som jag känner till som dykt upp från norrland har haft/har en rätt laidback och jazzig stil. superscientifiku (sundsvall), phonetik (umeå) och the livestyle club (umeå).

lite mer om livestyle club om nån är int ..

2005-03-04 16:17
NORRKÖPING

2005-03-06 21:44
hmmm..

mycket sthlm rap är södermalm/förorts rap...
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!
Rappare

2005-03-10 08:40
dom från skåne har sjuk dialekt ;P
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2005-03-12 00:25
ingen kan fucka med Uppsala.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.