Vem bestämmer vad som är bra eller dåligt?
I Whoas audioforum så lägger man upp låtar man gjort och vill att folk ska höra. Man vill ha konstruktiv kritik som gör att man vet vad man kan bli bättre på. Vissa rappare har det där extra redan från början, och alla tycker att de är grymma i varje låt som de lägger upp. Vissa har det mer kämpigt. De får ständigt höra att de inte är tillräckligt bra, och de lägger upp låt efter låt för att bevisa motsatsen och känna sig bekräftade. Men hur de än gör så får de för evig stämpeln på sig att vara dåliga. Ta en sån som Lil John till exempel. Många tycker att han är "en dålig rappare" medan till exempel Idiotförklarad "är grym". Jag läger inga egna värderingar i frågan om vem som är bäst eller inte, det jag bara undrar är: Vem fan bestämmer vem som är bra eller dålig egentligen? Skriver jag i topicen "Whoas bäste emcee" att jag tycker att DaBBe är en av de bästa så sätter sig genast många emot mig och undrar om jag saknar 5,2 kromosomer. För mig är det helt sjukt. Får man inte tycka vad man vill? För mig är DaBBe en av de bästa rapparna som är aktiva på Whoa, men jag kanske är den enda som tycker det. Är det då en sanning att DaBBe inte är det bara för att en majoritet tycker så? Vissa borde nog ta sig en tankeställare där. Det här kanske låter kontroversiellt, men inte ens i tävlingar som WM så kan man avgöra vem som är den bästa rapparen. För jag kanske tycker att soft gangstarap är den skönaste rimstilen, och gillar då inget av bidragen. Alla domare däremot kanske älskar avancerade rimstrukturer där man drar nytta av varje stavelse i takterna. Men vem kan säga vem som har rätt? Självklart är den som vinner tävlingen värd att vinna, men för många är det ett faktum att kom man inte till semifinal i WM eller ens kvalade så ÄR man inte en av de bästa på Whoa, eller i landet. Snälla, förstå allihopa, att alla har sin stil, sin smak och sitt tycke, och så länge man ger allt i det man gör så är man alltid grymt bra. Vem bryr sig om vem som är bäst? Det är passionen till musiken och viljan at förmedla något som skapar hiphopen, och hiphop är det bästa som finns! Tack.
Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.
|