I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Röstjäveln vill inte lyda :P

Vår Hiphop - Emceeing

Groupie

2004-06-11 06:04

Röstjäveln vill inte lyda :P

När jag rappar över ett hårt/mörkt beat så låter rösten helt okej.
Men om jag ska kicka på ett fint/ljust beat så låter det så jävla töntigt, jag vill ha min "mörka" röst på det fina beatet. om ni fattar vad jag menar?
Hur ska jag gå till väga?
peace

2004-06-11 08:04
sjungrappa mer o ta inte i så mycket med magen typ.. jag vettefan;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-11 11:13
Har samma problem.

Håller dock på att försöka ta mig ur det. Försöker "prata" mer än att så att sänga "sjunga" ut det jag ska rappa. funkar bättre.

Jedi Mind Tricks - Animal Rap (Micky Ward Mix) e ett bra exempel på hur det ska gå till :).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2004-06-11 13:51
O_o
Fattar fan inte varför du skriver inlägg i forumen över huvud taget. Du bidrar inte med ett piss. Skulle jag se dig så skulle jag ge dig en lavett.

Groupie

2004-06-11 13:52
Alla andra, tackar. Syrrans kille´s syrra var sångpedagåg. Så jag får hjälp av en som kan nu, istället för att fråga här och få svar av folk som kommer med "tro-folosofier".

2004-06-12 11:03
O_o

"Seriöst, ställer man en så dum fråga så får man ett dumt svar. Vad ska en sångpedagog hjälpa dig med? Sjunga ut texten? Tro mig, det kommer låta sämre."

Hahaha, om du tror att en sångpedagog bara hjälper en med att sjunga ut saker och ting så e du verkligen ute och cyklar. Om du inte vet vad du pratar om så lyd ett gott råd och va tyst istället för att komma med sånna där pinsamma inlägg.

Ta inte alla inlägg så personliga. Du behöver inte svara på alla "dumma frågor". Låt någon annan göra det istället om du stör dig så mycket.
Rappare

2004-06-15 02:19
et handlar om attityd... har du en mörk aggresiv röst, skriv en text som både är fin och aggresiv?

2005-03-30 22:10
Spela in en rapp på ett mörkt beat och importera över det till ett ljust beat?!
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats

2005-03-31 00:51
första gåmgen jag hörde mig själv rappa, och även nu så blir det så att jag gärna skulle vilja amputera min s.k röst. mina texter är väl bra...men rös jäveln låter wack!!! så du behöver inte tycka synd om dig...vi kan starta en förening för mc`S med fula röster!!!

2005-03-31 16:40
träna röst läge bara..om du inte är nöjd som den låter...:P:PDP
"Hype this"
http://www.Apostrof.nu http://www.Apostrof.nu

2005-04-12 22:44
emcee_skunk

kanske det sämsta rådet jag hört, hur fan ska du kunna rappa tight efter en feting?
in the end....its your best friend who kills you.

2005-04-16 13:14
emcee_skunk

kanske det sämsta rådet jag hört, hur fan ska du kunna rappa tight efter en feting?

ja för att man rappar bättre efter en feting o med mer känsla
så klart,om man inte är en färsking dvs..

Behöver beats !!

2005-04-17 00:14
jag är ingen färsking, men efter en riktig feting så kan jag knappt komma ihåg min egen adress, hur fan ska man då kunna komma ihåg en hel låttext?
in the end....its your best friend who kills you.

2005-04-17 00:29
efter en feting så ändrar sej texterna till skämt och roliga historier för mig
.:SEX, DROGER OCH DANSBAD:.

2005-04-19 09:17
Canaz P11
Då måste ju beatsen gå i samma BPM plus att om han rappar till ett mörkt beat så kör han ju till en annan melodi än va de ljusa beatet är till. Dum idè :P
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen