I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbjudet eller säga olagligt

Vår Hiphop - Emceeing

   

2004-05-28 09:55

Förbjudet eller säga olagligt

Shuu... Jag undrar över detta med alla små session man gör.. det är inget allvarligt ju inget som säljs .. inget som kommer på TV ju precis..

är det OK att använda sig av andras redan använda beats?
Jag vet att sånt från USA är rätt lugnt här i sverige till lite privat bruk runt om till kompisar..
Men att använda sig av en annan svensk artists beat kan vel bli lite värre eftersom sverige e litet? stor chans att om låten blir bra och kompisarna skickar runder på den kan den komma till artisten eller? undrar om det är Lugn om man typ spela rin / tränar sig på svenskars beats? jag har ingen knowledge about this förutom kan vara dålig stil men bryr sig igetilgen en känd artist sig om en liten 15 åring rappar lite på ett avd eras beat + det har ju blivit släppt på nätet instrumentals alltså??
hoppas någon kan berätta lite kortfattat så jag får lite kött på benen :D hehehe något sånt peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.