I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Cypher - King N Queen of Stockholm Info

Vår Hiphop - Breaking

2009-04-22 20:57

The Cypher - King N Queen of Stockholm Info

The Cypher
presenterar
KING N QUEEN OF STHLM 2009 QUALI
1vs1 battles Hold Ya Own Style.
Var: Danscenter Stockholm, Åsögatan 117 T-Bana Medborgarplatsen.
När: Nu på söndag kl 18.00-21.00
Dj: Jam One (MPM,GC).
Judges: Fazi (7Dollars), Bullet (7Dollars), Sandrock.
Host: TBA
Cyphers.

Kvalificerade B-Boy´s n Girls går vidare till nästa runda som är i Maj datum:TBA

Stockholms finest.

1. Freeze (Ghost Crew).
2. Marre (Ghost Crew).
3. The Invalido (Throw Down Rockers).
4. Side Show Bob (Soul Warriors).
5. Goofy (Concrete Kingz).
6. Rubbish (Grounded).
7. Ozo (Banzai Team).
8. Carlito (Above The Clouds).
9. Vertical (Skill Bill Crew).
10. Pelle, propeller.
11. Marcus (Above The Clouds).
12. Apple (BnB Crew).
13. Mel (BnB Crew).
14. Cam (Soul Warriors).
15. Winnie (Soul Warriors).
16. Martin.
17. Gabbe (Sky High Rockers).
18. Mackan (Sky High Rockers).
19. Cabo (Soul Warriors).
20. Flaco (Ghost Crew).
21. Mike.
22. Miss Perez (Complete Crew).
23. Måns (Complete Crew).
24. . David.
25. Lucas.
26. Nilski (Concrete Kingz).
27. Zoik aka Rallarswing (Concrete Kingz).

Sista anmälningsdagen är Fredag.
PZ
Marre n Freeze

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-04-23 21:45:34)

Live it or leave it....

2009-04-23 10:21
Hip-Hop Essentials

Wasup vi kommer ha ett bord på jammet.
Dj mix tapes från Mercy 1 Flow Mo, Dj Ben och Dj Timber Horse Power.
Breaking, Locking och Hip-Hop.

Sverige prem för Evo dvdn Check it, den är ett måste.
Street Star 2009
Circle Prinz

mm mm mm

See yall

Essentials
Live it or leave it....

2009-04-23 23:01
En EVO-dvd till mig BITTE.... Ses på söndag!

Äpplet
Megashop: tis och tor 19:15-22:00 Lava
sön:14-18 studio 3, våning 3 ingång Stadsteatern
Alla tar med sig egen musik
Admin

2009-05-01 15:07
Film och bilder finns på bloggen!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-01 15:11
Jag har ingen lust att vara med på youtube. Snälla ta bort mig

2009-05-01 16:35
Nilski (och eventuellt andra som inte vill vara med i klippet):

Syftet till att något ligger uppe överhuvudtaget är för att hypa för Breaking och för King N Queen of Stockholm. Det är ju sådant som får människor att bli nyfikna och börja dansa. Om du verkligen känner att du absolut vill tas bort, ska jag ordna det så fort jag kan även om det känns väldigt tråkigt.

Jag menar, det rör sig om ca 20 sekunder per dansare och det är rejält dålig kvalité...det handlar mest om att ge en känsla från stället? Jag klippte bort det allra mesta i hänsyn till alla dansare samtidigt som det skulle finnas något kvar som kunde spegla söndagkvällen. Skriv ett pm om vem du är (jag är en aning osäker vem av de två du är i battlen) och skriv gärna även varför du vill plockas bort...

Jag uppmanar andra som känner likadant att göra precis samma sak. Men det vore trist om det resulterade i att det inte fanns en enda dansare kvar. Jag anser att det här är något som främjar breaking, annars skulle jag aldrig ha lagt ner tid och kärlek för att filma och fotografera. Så, jag ber om ursäkt till dig och eventuellt andra som tagit illa vid av klippet. Det var i all välmening det lades upp.

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-05-01 17:45:58)
Delam tange barat

2009-05-01 16:52
RUBBISHHHHHH!
Feta skor ;)
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2009-05-02 00:14
Nilski

Jag ville inte heller synas på youtube och liknande sajter i början av min karriär, men nu när jag blivit lite äldre har jag insett alla fördelar med att visas i sådana sammanhang. Säger som jag brukar:
"Don't be afraid of the internet, it can only be one." (Quote Cypher1)

One Love/C1
2 cool 4 newschool

2009-05-02 13:28
haha, den här diskutionen e lika rolig varje gång.
Det kommer alltid finnas folk som sitter med sina wacka mobiler å lägger upp en på youtube utan att man ens vet vem som la upp det eller filma och dessutom klipper bort d som var bra bara för att vinkla det negativt mot personen, vilket har hänt mig och jag gillar det inte!!
Personligen tycker jag inte att man ska lägga upp andra som dansar på internet utan att frågat dom först om man filmat privat. Men när d gäller ett controversiellt jam så tycker jag ändå att arrangörerna har den rätten till att filma och använda materialet från det dom arrangerade som DVD eller på internet. Om man vet att man kanske hamnar på youtube om man e med i arrangerade battles. varför ställer man då upp om man inte klarar att se sig själv göra bra ifrån sig eller fucka upp?
bara några tankar från mig =)
Just using the energy that´s flowing within..

2009-05-02 19:37
Det är alltid skönt att få välja själv vad man vill lägga upp och inte och i det här fallet visste man ju inte att man skulle läggas upp ta streetstar t.ex. där skriver man ju på en tillåtelse för arrangören att hantera videos på en, och du Rachel var väl inte ens arrangör va?.. Sen kan man ju diskutera om youtube är så bra för breaking det finns ju iaf för- och nackdelar har mer än en gång blivit trött på att alla breakare är så lika varandra(tråkiga)! :)

Rachel
att inte vilja ligga på youtube är väl argument nog vem är du att ifrågasätta och kräva en argumentation för att man inte vill ligga på internet?!

2009-05-02 20:19
Steez Jag är öppen med att det är jag som gjort reportaget. Har absolut inte klippt något för att vinkla något negativt mot någon. Jag är neutral och var där som observerande enbart. Det här är något jag gjorde för Whoa.

Bboy_Vertical Jag är ingen arrangör, nej. Jag är skribent på Whoas blog för det som rör Breaking.

Jag har inte ifrågasatt att Nilski inte vill vara upplagd och inte krävt någon argumentation? Jag respekterar det och det är därför jag skrev att jag tar bort honom om han så vill. Det jag har skrivit är att han ska skriva till mig när i videon han dansar - då jag är osäker på vem han är - för att göra det möjligt, och att han...jag citerar mig själv:

och skriv gärna även varför du vill plockas bort...

Det var inget krav, men jag skulle önska att han gjorde det.

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-05-02 22:41:24)
Delam tange barat
Admin

2009-05-02 20:21
Är man med på ett öppet evenemang så kan man ju nästan räkna med att folk tar bilder och filmar lite. Dans är en exhibitionistisk syssla, särskilt om man dessutom tävlar i det. Vore annat om nån kommer in och filmar i ens träningslokal eller nåt sånt. Kvaliteten på filmen är ju inte jätteklar heller, det nämns inga namn, går knappt att urskilja ansikten (och då sitter jag med en full HD-skärm), folk som ser filmen kommer förmodligen vara ganska begränsad till breakare på Whoa och deras polare, och åtminstone jag tycker inte direkt att nån som var med har nåt att skämmas över. Ni är ju duktiga. Jag tycker sådana här filmer är skitroliga. Som Rachel säger, det är bara för att främja breaking. Vi uppmärksammar det på tok för lite här på Whoa men försöker bli bättre (tack vare Rachel).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-02 21:49
Allt man gör utanför träningslokalen får man stå för. Folk filmar alltid, så vill man inte synas på film, får man helt enkelt hålla sig i träningslokalen.

Ställer man upp i en tävling som det snackats mycket om på whoa så får ju räkna med att hamna på nätet, för det är av allmänt intresse att se footage från tävlingen...

Så tycker jag.

PEACE!
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2009-05-03 02:11
Yo!

Jag satt o laste lite och tankte lagga mina tankar kring filmande o.s.v.

Jag tycker att det ar helt ok att gora breaking DVD:s. Anledningen ar att det blir mer proffesionelt och ja det framjar breakingen till en viss del. Det framjar for de som vill leva pa denna dans och allt som kretsar kring den. Eftersom det finns manniskor som vill ha detta som sitt jobb sa hjalper kanske detta och varfor inte lata de fa det och hjalpa manskligheten en bit? MEN inte ifall det forstor for andra manniskor - detta kommer leda till lang disskusion =)
Jag sjalv har inget behov av att leva pa dansen och darfor stottar jag det som jag tycker driver dansen i ratt riktning.

Vad galler Youtube sa NEEEEEEEJ, jag gillar inte det av den enkla anledningen att - jag tycker att bboys aker pa valdigt lite jams nufortiden. Installningen for manga av dagens bboys verkar vara att de hellre spenderar pengar pa att kopa ett par Pumas, Kangool hats, laces osv osv for att de anda kan se klippen gratis pa Youtube. Detta resulterar i att scenen inte utvecklas for att alla tittar pa Youtube, tranar fett i sin tranings lokal och nar de sedan kommer till ett jam(som oftast ar ett valdigt stort arrangemang typ IBE, BOTY, Streetstar) kraschar de alla sina moves for att de inte har vanan att dansa framfor folk eftersom de inte har varit pa manga jams och fatt den erfarenheten det kravs. Dessutom sa visas det sallan cirklar pa Youtube vilket gor att bboys oftast kommer till ett jam med installningen att vinna en tavling och gor allt for att vinna. Detta i sig resulterar att de inte vill slosa sina krafter i massa cirklar for att sedan inte orka dansa fullt ut i tavlingen. Detta ar oxa en sak som inte utvecklar dansen eftersom det basta sattet att utvecklas som dansare ar att trana, och trana innebar att dansa och dansa kan man gora i cirklar. Forstar ni hur jag tanker? Det ar fetare att ha en DJ som spelar ny musik for en, ha massa energiska manniskor runt i en cirkel och dansa for att bli battre. T.ex. alla de som vill bli snabba pa sina footworks. Varfor inte gora 1000 sixsteps pa ett jam i en circel dar det ar en mycket fetare kansla an i en traningslokal? Dessutom sa kan man blanda sin sixstep med massa andra steg for att trana att inte upprepa sig. Eller de som gillar power. Varfor inte gora 100 airflares i en cirkel for att trana utthallghet o kontroll och variera det med alla moves o grunder som ni har. Nu menar jag inte att man ska ga in en gang och gora 100 airflares eller 1000 sixsteps pa raken utan dela upp det och hoppa in i en circel 30 ggr.
For mig innebar en cirkel traning. Men blir det en battle i cirkeln sa har jag mina moves, det e darfor jag manga ggr inte slosar alla mina moves pa en gang utan vantar pa ratt tillfalle. Blir det ingen battle sa tranar jag. Daremot sa tranar jag inte moves som jag kraschar, de lar jag mig forst i en traningslokal o sen slipar jag de i cirkeln.

Nar jag borjade aka pa jams la jag varje krona jag hade pa att aka till jams. Jag gjorde det for viljan o karleken till dansen. Sjalvklart sa finns det de med mindre vilja och ni behover inte aka pa jams, men bli inte heller arga nar ni inte far se allt pa Youtube.

Peace!
Sideshow
Soul Warriors
"we didn't have educaion, we had inspiration. if I was educated i'd be a damn fool" Bob Marley

2009-05-03 03:01
Lite av mina tankar.

Jag tycker personligen att youtube bade har sina nackdelar och fordelar, for det gor att manga kan se saker de annars aldrig skulle fa se och oppnar mojligheten for de som vill synas men samtidigt daligt for att det finns saaaaaaaa mycket skit och kids sitter hemma och tror att det ar breaking nar det ar en cirkusartist m.m. Men det viktigaste i denna diskussion ar inte ifall man vill synas eller inte, det handlar om respekt. Respekt for individen.
Du Rachel, du hade inget med jamet att gora, alltsa du var ingen arrangor, utan DU tyckte att det var en kul grej och darfor la upp klipp pa folk utan att fraga eller atminstonde saga nat om det innan jamet borjar. Manniskor maste fa ett val ifall man vill synas eller inte i olika sammanhang. Du sager aven att du vill detta for att du vill framja breaking eftersom det ar sa lite om dans pa whoa, det ar lite om alla element inom hip hop pa detta forum forutom rap, det ar det enda som ni gor reklam for. Borde inte aven nan som vet mycket om dans halla i den delen for vad jag har forstatt det som vet du inte sa mycket b.la for vissa av dina inlagg som jag har sett och for att du borde veta om du har varit pa mycket jams att det alltid star eller iallafall att dansarna ar medvetna om att de blir filmade och att det kommer att slappas en dvd, for da har dansarna ett val= respekt.

Visst dans ar ett exhibitionistisk konstform men ska vem som helst fa lagga upp vad man vill och hur man vill? Ska man da kunna ta varandras moves hur som helst ocksa da? Ska man da ocksa fa skylla sig sjalv for att man gor sina moves utanfor traningslokalen for det ar for allmana intressen?
Det tycker inte jag iallafall.......

Jag forstar Rachel att du vill nat bra och props for det men med kunskap kommer du langre.

Peace...........

2009-05-03 13:04
"BOBSHOW" And "POCHA"

WORD!!!!!!!!!

"LIFE"
"Concrete-Kingz".19CK99."Concrete-Kweenz"
19UZN73 - Holland Chapter/San Diego Chapter
5:1 ZULUS - Skandanavia

2009-05-03 13:47
pocahontaz

Du skriver att det är så lite på det här forumet om andra element förutom rap. Det är just av den anledningen att det inte är någon som lyft upp andra element och det är ju det som i alla fall jag försöker att ändra på. Jag är inte insatt i rap eller andra element särskilt mycket alls, jag är en breakare (försöker i alla fall). Så skriv inte "ni". Jag är jag. En individ.

Det som jag har skrivit om och det som jag har gjort för det här forumet är det som rör breaking. Sedan två år tillbaka är jag moderator i breakingforumet och har gjort mitt bästa för att det ska fungera här. Anledningen till att jag blev moderator är inte för att jag är bäst på det, utan för att jag blev tillfrågad och hade en vilja att göra det - och att det faktum att det inte fanns någon annan. För ett par månader sedan kom det två till, men i över ett år var det endast jag.

Vi alla gör vårt bästa, vill ingen illa men ibland blir det "fel". Även om det här egentligen är helt ok rent lagligt, så har jag nu tagit bort klippet från allmän beskådan då -trots klippens blygsamma natur- flertalet tagit det hela negativt. Hade jag vetat att det hela skulle tas på det här sättet, hade jag aldrig lagt upp någonting. Som sagt, allt gjordes i välmening. Det var menat att spegla King N Queen of Stockholm, ingenting annat.

Det var allt jag hade att komma med just nu. Gällande om videos är bra eller dåligt är egentligen helt annan diskussion som jag inte tänker ge mig in i. Det finns nackdelar och fördelar och frågan är om fördelarna eller nackdelarna väger tyngst.

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-05-03 13:48:25)
Delam tange barat

2009-05-03 20:48
Hey, som en av arrangörerna vill jag säga att vi inte är intresserade av att det läggs upp ett King n Queen Of Stockholm klipp på nätet. Vi vill hellre se att folk tar sig dit och deltar i jammet.
Sen om ngn av de tävlande vill använda klipp på sig själva eller sitt crew så är de självklart välkommna att göra det.
Det är ni dansare som gör jammet till vad det är.
Vi kanske gör en teaser i framtiden för tävlingen men ALLA berörda dansare kommer då bli tillfrågade.
Rachel jag förstår att du menar väl, men det är ett känsligt ämne för många och bör därför behandlas med respekt. Berörda arrangörer och dansare bör tillfrågas.

Respekt.

PZ

Freeze
King n Queen of Stockholm.

Live it or leave it....

2009-05-20 09:12
När blir nästa king/queen of stockholm?

2009-05-22 15:21
Yo vi väntar på tillstånd men vi satsar på 6 eller 7 Juni.
Sorry att det dröjer.

PZ

Freeze
Live it or leave it....