I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dansskola i Berlin?

Vår Hiphop - Breaking

2009-02-09 11:19

Dansskola i Berlin?

Letar efter heltidsdanstudier i Berlin med inriktning på hip hop. Jag vet att det finns i Paris (Kim Kan) och i New York (vad heter den skolan?). Men har inte hittat liknande i Berlin. Någon som känner till? Jag är också tacksam för tips på andra bra hiphop-dansskolor! Vad finns det för utbildningsmöjligheter, någon som har erfarenhet?

2009-02-12 18:17
Har inte flying steps ett dansakademi i Berlin?
The Greatest Story Never Told....

2009-02-14 10:47
Ja det stämmer! Hittade på www.flying-steps.de. Tack så mycket! Fast det verkar inte vara heltidsstudier...

2009-02-17 19:29
finns en massa olika skolor i Berlin med inriktning på hiphop, streetdance men även med house, krumping, poppin, locking o breakin. det mesta du kan tänka di.. prova att gå på jams i Berlin det delas alltid ut flyers och reklamblad till olika dansskolr.. så här på rak arm kommer jag bara på crazystyles tanzstudio(typ) men vet att det finns flera flera till..

snacka med folk på klubbar, i hiphop butiker mm, folk vet och ganska snart kommer du hitta så mycket att du nästan kan dansa varje dag.. gjorde jag åtminstone...

Berlin är den fetaste staden och dansarna i den staden är sjukt seriösa och lägger fan all sin tid på dansen...

ha det sköj
N.B.D
(Natural Born Dancer)