I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Planet B-Boy

Vår Hiphop - Breaking

2008-11-17 02:49

Planet B-Boy

Riktigt fet film asså! Man blir fruktansvärt inspererad av att höra alla´s historier och hur olika alla´s bakgrunder är. Har sett den några ggr nu. någon mer som har sett den ?

Synd bara att man bor i jkpg. nån i närheten av jkpg som har lust att köra lite med en bboy som inte har kört på x antal månader..?

Pz n <3 - BBoy Maki

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-17 11:58
Såg den igår jag med,
Och det va ganska inspirerande att höra olikas bakgrunder och historier.
Speciellt koreanernas, där det inte går att ha dansen som en hobby.
Utan man dansar för att leva på det.
Hade kunnat handla lite mer om andra länder än Korea,Japan,Frankrike och Usa.
Fast å andra sidan hade väl filmen blivit lite väl lång då.

Men för er som inte kikat på filmen, fixa den på ett eller annat vis =)
själv körde jag en fuling och tankade från piratebay =P

/Hawkie
Up north crew - brothers in arms

2008-11-17 14:39
jag körde oxå piratebay :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-17 18:17
Själv såg jag den på bio på battle of the year, mäktig film.. de var lite promotion för boty med, vilket passade bra in på datumet;D
RICOSTJÄRT ROCKÄRS

2008-11-17 23:14
precis kikat på den, drog bort bordet i vardagsrummet och körde lite, då vare ändå typ 2 år sen man la ner bboyingen :P
Må barbarer göra intrång på din personliga yta!

2008-11-18 15:10
!!!!! fett jobbigt kan bara hitta filmen med tysk översättning elr beställa den från ngn UK sida??? ngn som kan hjälpa mig med linkz ?
Zegaaa ^^

2008-11-20 14:31
köp den via backspin.de
bboy since -83, renegade since -84, dj since 85.
one man army crew, freakin 40´s crew

2008-11-24 00:39
köp den inte från nån tysk sida för då är det bara tyska subtitles!!
när man kollar utan tyskt språk så är det ju vissa som snackar engelska men det är inga subs när de intervjuar asiaterna och fransmännen.. det suger ! jävla tyskar! learn english!!
det är ju en internationell film om en internationell kultur. den borde vara främst på engelska med engelska subs!!! ganska värdelöst för dom som åkte till BOTY och köpte den och fick den på tyska... det är väl t.o.m. en amerikansk produktion...

sorry för mitt inlägg.. blir bara så störd på det .. :P
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2008-11-24 00:41
men jag har sett filmen och den var grymt bra!

alla borde se den!

dock tycker jag att det suger att den redan hamnat på Piratebay.. :/
det är en sån film man borde köpa för att stödja kulturen imo..

2008-11-24 16:30
Mkt bra film! Speciellt scenerna i början där det är lite raw unseen footage. Blev dock lite besviken på en av mina tidigare personal faves, Prince Kent Swift.

När han i början av filmen berättar att "you can take from everyone" så går han från att vara en legend till att vara en mindre trovärdig bboy enligt mig. Hur kan en legend som han helt plötsligt påstå att det är okej att ta moves rakt av från en hårt jobbande bboy?

My cents/CypherOne
2 cool 4 newschool

2008-11-25 10:29
fan den vill jag verkligen se.
måste fixa den.
B.Boy 4 life

2008-11-25 15:00
cypher1 P27

När han i början av filmen berättar att "you can take from everyone" så går han från att vara en legend till att vara en mindre trovärdig bboy enligt mig. Hur kan en legend som han helt plötsligt påstå att det är okej att ta moves rakt av från en hårt jobbande bboy?

alltså jag tror han menar mer att man kan ta sina influenser från vad som helst. t. ex som bboysen gjorde förr, från andra danser, gymnastik, yoga, martial arts. m.m
eftersom du liksom kan adda din egna stil och flava till dansen för göra den mer egen till skilland från andra danser som har bestämda steg och rörelser som man inte kan ändra på.
tror inte han menar att man ska bita andra bboys..

2008-11-26 19:16
Fett. Ska se den ikväll =)

2008-11-30 13:32
Tankade hem den med just ;)
Sjuukt inspererande! MA nvill bara ut och träna när man sett den! Sen stämmningen backstage och allt dom har filmat på BOTY är sjuukt härlig!

2008-12-01 22:30
haha cypher1!!! :)
Breakare

2008-12-17 10:35
den va fet, inspirerande..! :)
HERB, bust a cap in yo ass

2009-01-09 17:05
Är det någon som har fått tag i engelska subs? Jag lyckades göra misstaget att köpa den från boty-shop.de och fick ju då bara tyska subs (>_<) Amazon.com såg jag säljer den men då blire region 1 dvd med nåt extra enchanced bla-bla som tydligen inte kunde spelas även på regionfria dvdspelare.

Om någon har den med engelska subs, snälla skicka länk eller nåt :o)