I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bboys/girls som breakar i Motala/Linköping/Norrköping ...Träna tillsammans nån gång i månaden?

Vår Hiphop - Breaking

2008-09-24 02:08

Bboys/girls som breakar i Motala/Linköping/Norrköping ...Träna tillsammans nån gång i månaden?

Jag vet att det finns breakare i Linköping som håller hus inom Folkuniversitet danslokaler och att det finns breakare i Norrköping.
Och självklart vi (Funky Cjones) Som ni kanske inte har nåt om alls vi har inte synts till på jams så mycket. Men vi har hållt till och från några år. Vi vill skapa en atmosfär som sätter liv i breakingen mellan Motala, Linköping och Norrköpings B-boys/Girls.

Ni som är intresserade att träna gemensamt eller träffas nån gång i månaden och köra ihop? kan detta leda till ett utbrett Crew from different places varför inte?, Norrköping bor tar väll pendel tåg till Linköping tar väl ca: 20-25 och min poäng är då att vi alla som breakar och känner att vi vill köra igång nu o satsa and do stuff som t.ex. shows tävlingar oså, (THIS IS IT) det finns möjlighet Ja vill sättaaa liiiiv i Breakingen mellan de 3 städerna verkligen för att det är så synd att det är så dött. !! Håller ni inte med ?. Så vilka är intresserade ut av detta förslag ?

Mitt namn är Eli men kallas för B-boy Soulnezz , Dansen betyder verkligen mycket för mig!. Men det som är så synd är att jag och mitt crew har haft uppehåll i 8 månader , jätte jobbigt själv att skriva det tyvärr. Pågrund av att man har börjat Universitet , jobb och pluggande och då tänkte man hur ska man hinna med? och lokal brist. Men Nu vill vi komma igång och jag tror ja vet att många bboys som har dansat till och från några år har vart i samma sits och vill komma igång som oss.!!

Soo Hollah

(Inlägget ändrat av Rachel 2008-11-03 18:42:10)

ELI THE POET

2008-09-24 08:46
aight d nice ....peace/bboy richi
  R.I.P king of pop - MJ

2008-09-24 15:40
Nice att höra att du gilla my Idee , And why not stocholm to bboyen håller igång där ialla fall alltid bra o binda kontakter där med? Eller vad säger du bboy richi ? :) Can you help me out peace
ELI THE POET

2008-09-25 11:27
no problemo.....ring 076-2307447 så snackar vi lite...
  R.I.P king of pop - MJ
Breakare

2008-09-27 14:51
Grymt att du försöker ta tag i det , , hoppas att din plan går igenom. Att sprida kulturen och göra den bredare är nåt de flesta dansare vill. Peace
Everyday is an Opportunity

2008-09-28 19:12
Tack mannen a appreciate that really :) .. Man måste göra det som bör göras to keep it alive :)
ELI THE POET

2008-10-22 14:38
Tjena !!! fan vilken tur att ja kollade in i den här tråden!, jag breakar i linköping men åker ibland och breakar i norrköping med lite polare som breakar där, jag har tänkt samma sak, men nu har jag inte tränat sen sommarlovet,för vi i lkpg har ingen lokal som vi kan träna i.

Men jag tycker du kom med en skit bra ide och jag kan säga till lite polare att vara med om vi bestämmer något!!

peace östergötland :P
 Östergötlands Finest :P hehehe

2008-10-26 16:17
Tjena mannen, härligt att du kom in på denna tråd då , och gillade Iden speciellt. Nej vad roligt, ja gör så kolla upp det och hör av dig tillbaks till denna tråd så gör vi nåt ut av det:)
ELI THE POET

2008-11-02 11:45
Låter som det är en hel del folk som vill få till det och absolut, jag är på! Va är det för lokaler o sånt som har används föut? Nån som har kontakter o kan kolla upp alternativ? peace

2008-11-03 16:41
Härligt att du är på :) Lokalerna som vi har haft innan var Feelgood och Korpen dans lokaler och via Folk Universitetet som vi jobba för innan. Just nu har inte vi en lokal i motala som vi har tillgång via en vän till mig som själv dansar. Så den bör man ju uttnytja. Sen måste vi först främst kolla med alla som är sugna att kanske träffas och samordna ett möte och snacka ihop oss , så vi får lite bättre koll på allt. Bättre ifall vi organiserar oss först. Så kom jätte gärna med förslag med fler dans lokaler och dom ligger och såvidare precis Som Natttta sa .:) Roligt att det börjar rulla på nuu, just keep it coming and it will come back to us some day ;)
ELI THE POET

2008-11-03 19:57
Haha Jag kan säga "mycket snack, liten verkstad" för jag har sagt till mej själv att försöka fixa men jag hinner aldrig så nu i helgen tänkte jag gå och kolla lite ställen om dom vill sponsra med en lokal eller något, det borde ju finnas något ställe i Lkpg som har medkänsla. annars har folket i Norrköpig en lokal men jag har inte tränat med dom på länge. men jag ska höra av mej så fort jag hittat nått
 Östergötlands Finest :P hehehe

2008-11-04 01:22
Aight låter jätte bra mannen keep it up ;)
ELI THE POET

2008-11-07 18:23
Ja säger som Parra 15 man, Folk gillar att snacka om brake i östergötland ja har bott i nkpg i ett år nu och folk snackar bara men fixar du lokal eller nåt så blir alla sjuka lr skadar sig. det e bitare här och vill bara take a bite and leave the rest sen blir de avundsjuka på en om du e bättre så börjar de köra deras STOLTA JANTELAG som nazis har lärt DOM!
Sen slutar det med att alla sitter hemma och letar efter bboys men så fort du e lr blir bättre så börjar den onda cirkeln igen man JANTELAGEN igen man! thats it and i aint lying man, good luck yall i hope youll learn some day.
"Its in our blood" Spy-The Freshest Kids

2008-11-07 18:30
Hur breaking och nazis går ihop misslyckas jag med att förstå..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-09 04:53
Ramses, I understand what U saying, men du måste också förstå att , för det första i Östergötaland där vi bboys/girls befinner oss i så e det ganska dött nu och det finns inget atmosfär eller så mycket plats för breaking miljön här, Vilket gör det till att många blir ganska negativt inställda emot dansen just här. Man brukar oftast söka sig uttåt, det ja tror är att man söker är insperation. Och när man väll har då fixat en dans lokal med en grupp som man känner igen , och alla klagar på skador,sjukdomas o.s.v så är det nog inte pågrund av att man inte VILL breaka utan man känner nog av there aint no Feeling into it , people kommer och går så som dom vill. Breakingen måste organiseras bättre i här i Östergötaland , precis så som den är i Västkusten och Stockholm. Det gäller att sätta liv på den.

Det fungerar nog mera så att breakingen är som en brinnande ljus stalke som bara smälter bort förjäves , när VI inte gör något åt saken. Man vill känna att det finns fler där ute som vill och inte bara en liten grupp, man vill känna att finns utmaningar där ute för att man själv vill bli peppad och få inspiration ut av många andra, man vill känna av breaking kulturen. Men samt att man ska känna att man gör det här också för att man älskar det.

Jag tror nog inte det handlar om beating och grejer jag tror , det är mycker brist på inspiration i detta län vi lever i. Men Ramses jag själv har själv kännt så som dig varför ska man fixa lokal och sedan skiter alla idet, men när jag åkte till vännerna i Göteborg och dansa med dom några gånger, eftersom ja brukar själv va där då och då, så insåg jag problemet här. Vi är inte lika oraganiserade som dom är , vi tar inte lika mycket tag iden som de gör och det är det jag vill förändra på.
Så jag hoppas U understand me , och själv blir peppad och hakar på det här tåget och fixar det här med positiva inställningar. Men jag respekterar att ni delar med er , era åsikter om vad ni tycker och känner. Keep it Up . Det gör det bara bättre, så vi vet vart vi har varandra :) Sorry för " Min Dag Bok" HAHA :)
ELI THE POET

2008-11-09 17:05
Helt rätt allt ni säger, vi måste organisera breakingen i Östergötland. Jag kommer att säga till boysen som breakar på fu att den här ambitionen finns så tror jag att vi kan få ihop en ganska så stort gäng.

Håller också att försöka få tag på träningstider där, får se hur det urartar sig. Hör av mig här eller i vår break-facebook grupp om jag får tag på någo...

pzzzzzzzzz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-09 21:46
Jaag det vore jätte nice, keep me posted också här på detta forum så VI vet hur det blir av :) Härligt med positiv Anda ;)
ELI THE POET

2008-11-11 01:02
Bra sagt Lello, dags att få fart på det här!

/d
Bronx

2008-11-11 02:51
Precis :) Det är det som behövs för att sätta liv i det ;).. Roligt att du titta förbi , det är nu det gäller att ta tag i det , håller med dig ;)
ELI THE POET