I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Klipp] BBoy Gumby ! Oldschool

Vår Hiphop - Breaking

2008-04-19 12:22

[Klipp] BBoy Gumby ! Oldschool

Simply awesome.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-19 13:21
skaparen av thumbstone mills!!!
some incredible shit

2008-04-19 19:17
Dom snyggaste windmill headspin halo ja nånsin sett hur fan kan man drilla så grymt o sen igen o igen MÄKTIGT.!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-20 11:41

Gunbi Suicidal Life Style, Ungern.
Hardcore dude....
Oldskool HELL NO! European power legend Yuuuup...
Bodde i Götet förra året...

Freeze

Live it or leave it....

2008-04-20 15:45

Wow! Vilka övergångar! Flyt! Speed!

Nice att han bodde i gbg. Träna han ngt här tro?

True skool ja.:o)

pz 

Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...

2008-04-20 17:00
Gumby tränar på kultur atom nu ibland
some incredible shit

2008-04-20 21:30
some incredible shit

2008-04-20 23:15

fan va vackert.
vilken magiker asså.

övergångarna , flytet och speeden.

gryymt bra men tyckte inte han va så mycke oldschool i stilen.

B.Boy 4 life

2008-04-21 18:38
skaparen av thumbstone mills!!!

om du menar tombstone windmills så var det en från Soul Control som gjorde dom först
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2008-04-24 09:55
grafflix: vad har du hört det? om vi säger såhär soul control hade inte ens börjat då tombstones var överallt i europa, jag kanske inte kan skryta med att ha stor film samling vid 92 tiden men då vi fick se tapes så var det inte ovanligt att se just spinmoves inkluderande tombs. Vet inte om man kan ge dom till gumbi men det var inte ett av west coast power moven som kom till europea utan snarare tvärtom.  
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2008-04-24 15:32
silk_treadz

jag hörde det i en video där Kujo berättade om Soul Control.
där nämnde han bl. a att Soul Control började med airflares, elbowtracks och tombstones.
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2008-04-27 18:17
Ibland får man granska sina källor och inte svälja allt med hull och hår.
Bring me a sledgehammer and I make it fit.

2008-04-28 18:38

Hey
Tombstones som ni kallar det kommer liksom det mesta annat inom breaking när det gäller spin moves eller momentum moves från NYC inte Europa inte Californien.
Californien och Europa brukar hävda att dom kom på mkt inom detta eller att dom tog det till en annan nivå. Faktum är att Kid Freeze, German, Float, Icy Ice mm var pionjärerna och höll sig bra mot europa och cali långt in på 90 talet.
Shit vissa reppar fett än idag...
Peez
Freeze

Live it or leave it....

2008-05-18 00:17
mm jag är extremt tveksam till vad endel OG new yorkers säger, mer än en gång har de påstått att de kommit på saker och ting jag känner instinktivt vara lögn. Det tror jag på när jag ser footage av det säger jag bara. De vill gärna påstå att de kom på alla möjliga steps men när man sen får se footage är det inte ens närmvärt likt eller har formen att sätta dem. Visst man kan ta dem på deras ord om german och hans tokiga gymnast kompis som satte alla möjliga kufiska moves 10år+ innan dem i californien började komma igång med "trick eran".

Fakta och fiction är en jäkla soppa när det handlar om prestige, pengar och fame. Så du får ursäkta om jag inte tror på att float och dom körde de där movesen.

Att göra eggroll med raka ben tivlar jag inte att nån nuddat på men tivlar starkt på att det var en nyc bboy som kom på det vi idag ser som tombstones. Har inte sett någon som ens varit i närheten av det varken orko eller det footage jag sett av new york city breakers etc har de touchat på just den spin movet. Det sagt har jag aldrig varit en video samlare men när man snackade med många bboys i nyc fick jag bilden av att många gjorde ett yngel till en gädda.

Jag tror på soul control, jag är en av de få som verkligen tror att de var så pass unika att de kom på en hel jävla radda av egna moves som ingen hade satt till den kontrollen de gjorde. Det jag sett från gamla tapes och så vidare har bara stärkt den bilden. Men just tombs har jag sett från footage från början av 90 vilket är tidigare än vad SC kan claima.
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2008-07-07 18:21
Håller med dig i mkt Jacob, du om ngn är en person jag lyssnar på till. Älskar din jämnförelse med grodyngel ha ha ha
Sant är att det är mkt skitsnack i bland första och andra generationen i NYC. Mkt lever inte upp till vad som sägs. Tro mig jag vet...
Har sett tidiga tombstones på clip från ca 89. Skall försöka leta upp dem.
Soulcontrol var och är dope. Liksom många andra crews.
Jag hoppas att vi alla en dag kan lyssna till de äldre och veta att det de säger är sant och att den infon är satt i sten. Tyvärr så ändrar de sig hela tiden.
För mkt prestige och hat.
Tills dess hoppas jag att alla är kreativa och fortsätter köra sitt eget race.
Det som hände då är viktigt, men det som händer nu är viktigare.
Hoppas bara att vi slipper bygga hus utan grund.

Peez
Freeze

Live it or leave it....

2008-07-23 10:37
Hört mig för

after chino aka action came up with what peeps call nutcrackers, immediately powerful pexter started taking it to the next level by doing coffins, and hand cuffs, dont know the exact year but its early 80's, maybe 82 or 83
then shortly after oz rock created the barrel windmils, what niggas call munchmils or baby mils

Källa: Icy Ice, Ness....

Sant eller inte ? Bilda era egna uppfattningar.

En version i alla fall..

Peez

Freeze
Live it or leave it....

2008-07-23 21:15
varfan e länken?
?

2008-07-24 09:33
Oz roc körde babymills ca 84 Källa POE 1 så det är sannolikt att det stämmer när det kommer från 3 olika personer som befinner sig på olika platser och inte har pratat med varandra.

Väntar på svar från Pex och en annan person som inte kommer från samma fam...

Peez

Freeze
Live it or leave it....

2008-07-24 11:50
Jag har dock hört att det va Mr. Swift-Speed från Bronx södra regioner som kom på handcuffs , men det är iofs bara cypherrumours. peace!

2008-07-24 13:30
Har också lite andra tankar när det gäller Handcuffs, trodde det var ett av Mr. Freeze trademarks då jag sett honom göra det med riktiga handcuffs. KAn dock ha fel för det var fett länge sedan..

Kan inte Mr. Swifts historia. Berätta gärna mer.

PZ

Freeze

GC
MPM
HHP
LS
IA

Live it or leave it....

2008-07-24 23:33
Yo El Veon?
Det är inte det lättaste att fixa länkar till ngt som hände i början på 80talet. Om du tänker efter så kanske du förstår varför.

Peez

Freeze
Live it or leave it....

2008-07-25 02:33
Damn freeze kan sin historia yaaa:D

gunbi/gumby bor i götet än idag och från vad ja hört kommer han att synas på scandinavien superjam i år!
THE ROYAL LEFTOVER FAM FROM THE GREAT CITY OF GOTHENBURG!
VÄSTKUST ROCKERZ!

2008-07-25 02:58
It aint where you from it's where you at.. But to know where you going you gotta know your past!