vad näst
ooook..............vad kommer sen då.......nån som kan spå här???..inga ord för det där.. kommer ihåg när vi skämta om att nästa move skulle va flera elbow airflares eller vanliga på raken...next thing you know...boy kommer o gör dem på fss 7..o vi skämta bara...shit...
fy helv*te... bara tvungen o lägga den här också....fyf***n...hur mår man efter det där egentligen...bra??..vill man festa med sina break polare efter det där på after partyn??..vill man hem kanske..o vila sig i ett år...typ...
Den här är också rätt skön;
ja har alltså kollat på klippet nu 6 gånger...snubben går från windmill till chair till 90..till elbow airflare................................................................................................................................................................
fuck that! orättvist
Up north crew - brothers in arms
wow @ snubben gom gick från airchair till 99.. o_O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
:-) nice
R.I.P king of pop - MJ
asså när jag såg det första klippet på youtube typ för tre dagar höll mina ögon på hoppa ut men jag har sett det liknande grejer tidigare, de Baltiska länder faller ofta i skymundan, de har otroliga power...utan flavor då dock. kom ihåg för något år sen då jag såg en kille från lettland köra flickis till airchair och en annan från kroatien köra den från boomerang kick/moonkick.
B.Boy 4 life
det är reversed.. lol.. nää men det går, så vf se det så Wow ? det är nice, han har Tränat på det så.. det är många som kör Nice foot och top, då är de ingen som säger Wooow hur kan han, omöjligt sååån takt.. orka diskrimenera olika stilar.. (stilism-rasism) lol nej, men.. Ah.. PEACE..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Är inte så häpen eller imponerad av det första klippet. Det bygger ju bara på en väldigt gammal move där man gör en backflip och landar framstupa eller i armhävningspos.. Props för att subben sätter en Godkänd+ airchair från backflip men det är föga kreativt imo .. konstigt att man inte sett fler snubbar göra det förut. Har man bara rätt fysik och rätt energi så är det ju bara en annan fet blowup liksom ?
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
ILLINI_DUDE Det bygger ju bara på en väldigt gammal move ehh så är de väl ändå med det mesta inom breaking, därför de heter grundmen det är föga kreativt Tycker du ja.Har man bara rätt fysik och rätt energi så är det ju bara en annan fet blowup liksom. har man bara rätt takt känsla och rätt energie så är de ju bara och sätta en toprock/footwork som vilken annan.
B.Boy 4 life
Jag kanske har en högre standard för vad som är kreativt än du, för vad jag främst tänker på när jag hör ordet kreativitet (speciellt i samband med Breaking) är när folk har fömågan att använda sin fantasi och göra något med den. Och med fantasi menar jag originella saker, inte volter och freezar som redan gjort av 20 000 pers i 10 år. Ett exempel, kolla Stuntmans sett från 0:37 till 01:07 http://uk.youtube.com/watch?v=jOW6jgTUUQY Han vågar messa runt med steg och rörelser som inte har nå´t mycket med standardbreak att göra och han får till det ganska bra, det är kreativt. Ännu bättre, kolla mellan 03:00 - 03:33http://uk.youtube.com/watch?v=QEV9fLRW6js den snubben skiter ju lite i hur "bboy" det är, han bara följer rytmen .. så blir det vad det blir. Nice... Med detta inte sagt att det itne var coolt att göra backflip till airchair, jag kände bara att Chico gav för mycket props till en sådan combo när han jämförde det med skapelser som elbow airflares och att det skulle vara nästa stora grej på blowupfronten. Hade det inte varit för det hade jag inte brytt mig om denna tråden.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
ILLINI_DUDE Jag kanske har en högre standard för vad som är kreativt än du lr kanske lägre, de beror på hur man ser på det.med fantasi menar jag originella saker, inte volter och freezar som redan gjort av 20 000 pers i 10 år. Då återtstår Toprock,footwork o Power så me andra ord menar du att de inte går o göra de på ett orginell sätt.....Just ja...kom just på att de också har gjorts av 2000 pers i 10år.jag kände bara att Chico gav för mycket props till en sådan combo Kan du göra den...kanappast o jag antar att de inte är så vanligt vilket ändå gör den NÅGORLUNDA orginel, allt e relativ ;)
B.Boy 4 life
ILLINI_DUDE-den snubben skiter ju lite i hur "bboy" det är, han bara följer rytmen .. så blir det vad det blir. Nice... ?! Vad som är bboying för han kanske inte är bboying för dej! svara på denna fråga! Vad innefattar en Bboy igentligen? Vad är bboying? WHA>T IS ORIGINALITY? Dansen har utvecklas väldigt mycket, det blandas olika stilar från alla håll och kanter Jag tror att många av dom som börjat dansa på 2000 talet själva inte vet om historien om denna dans, dess bakgrund och vilka som har byggt upp scenen, Och slutligen, Vad är det som gör att du kan kalla dig själv en "äkta" bboy? /HAwkie
ILLINI_DUDE P26 DUDE...take it chill man...sällan folk på whoa hehe..skratt retande...för d första...vart ser du mina såå många props där nånstans som du påstår att jag gör..om just det klippet...säg mig??...hehe..yeap..inga ord står det...read man..
för d andra..ja jämnför inte flera elbows på raken med bakåt volt till en airchair..ja säger att..ja kommer ihåg när sånt inte fanns, o vi snacka om att den dagen då nån kom o gjorde så..volt till air chair fanns inte förut,eller hur???..men idag tydligen finns folk som klarar av..att d kommer från nåt..visst..men d fanns inte för..d e vad ja sancka om
förstår du nu vad tråden handlar om här?? eller hehe..
meningen att d skulle va en rolig men soft tråd om rörelser som e svåra..om vad som kommer sen...
yeap..chico..U.D.C
precis som chico säger, denna tråd är lite off hock!
Hawkie WÖÖÖRDChico meningen att d skulle va en rolig men soft tråd om rörelser som e svåra..om vad som kommer sen... WÖÖÖRD
B.Boy 4 life
Vad är det som gör att du kan kalla dig själv en "äkta" bboy? antar att såna som du du (ILLINI_DUDE) svarar på den frågan något i form med : " ja... foundation, foowork o toprock. egentligen fanns inte power från början bla bla bla.... o det gör mig till en riktig bboy Zzzz...zzzz...zzz
B.Boy 4 life
Raven:Då återtstår Toprock,footwork o Power så me andra ord menar du att de inte går o göra de på ett orginell sätt.. Klippen jag postade med stuntman och Saibot beskriver vad jag anser om detta. Take a DEEPER look and tell me what you find.. kan jag göra dena kombon ? Nej. Behöver jag propsa allt som jag inte klarar av ? Nej.
Sa jag att det var whack ? Nej. End of discussion. Så har vi Hawkies lilla frågeformulär:
Vad som är bboying för han kanske inte är bboying för dej! Alla är ganska överens om vad som är "textbook bboying" tänk typ Ken Swift, Born, Zulu gubbarna..mycket händer på pannan, mycket snabba grundsteg, basic freezes och en finish där man smäller ihop båda fötterna och tar sig på kuken.. jag menar att snubbarna i klippen jag postade inte riktigt följer DEN mallen. Vad innefattar en Bboy igentligen? http://uk.youtube.com/watch?v=r12YXAzqWJU Vad är bboying? http://uk.youtube.com/watch?v=r12YXAzqWJU WHA>T IS ORIGINALITY? http://uk.youtube.com/watch?v=dQfegLFE57I Chico, I´m all chilled out ! Ok, jag överdrev när jag skrev att du överpropsa moven,my bad. MEN .. jag får säga vad jag tycker om den eller hur ? varför annars ett fritt forum ?
Ingen av oss tjänar några pengar på att skriva här och vi gör det för kuls skull och tidsfördriv som du sa..
Jävligt skön flash i andra klippet, ser ut som han går upp för en salto hel tappar spänning och går på kullebytta. Fan den är tung, på hårt golv också.
Remember Smile //Räkmackan// www.hemoves.com
ILLINI_DUDE Inskränt/Rättfärdig säger de orden dig nåt...realx boy take a chill pill ;) vet du vad! du kan ha dina tankar kring allt va du anser e bboying, breakin,breakdance bla bla bla och diskutera de med folk o sitta o leta efter punkter som du kan överanalysera och poängtera så forsätter resten av oss att breaka...mmh låter de bra...så får alla veta hur duktig o kunnig du e inom breaking *good boy* de e som ja sa till dig en annan gång du kommer fåen hjärtattack nånå dag när du sitter framför whoa =)
B.Boy 4 life
ILLINI_DUDE P26 Du snackar som att du själv vore bboying kom o tj gbg o möt mej i en cypher ja ska sänka din höga standard.! du verkar fan inte fatta nått.!
I BATTLE U ANY TIME ANY PLACE .! vi vet du får skriva va du vill på whoa men du behöver inte göra denna tråd till värsta debatten, Breakdance är inte politik och du får de och låta så.! U FUCKING BORE ME OUT.!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men du behöver inte göra denna tråd till värsta debatten, Breakdance är inte politik och du får de och låta så.! TAAAAAACK SÅ MYCKETU FUCKING BORE ME OUT.! HAHAHA finally someone said it
B.Boy 4 life
orka läsa allt; kreativt och att ha fantasi indeed palla props:a indeed det är upp till var och en, vad dem tränar på, det klarar dem sen. vad man inte tränar på klarar man inte heller, så wuut up ? Props till dem, oh.. så nice, orka. det är nice, men orka dra det till "politik" om hur nice det är och inte är och hur det skall göras.Cut the bullshit, especially them haters, shut up. alltså, volt till airchair, so what.. de har han tränat till. Nice clips och ja de fanns sällan för 10 år sen. Lol, för det kommer nytt hela tiden, break expanderar, det är det som är Break kreativitet och fantasi, i takt o rytm till musiken, what ever flying eller grounded. (power- basics ) "no offence Grounded" p unkt, ..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
kan vi inte alla bara bli vänner?
--->SECO <---( . )( . )---> STYLE WARRIORS CREW<---
ILLINI_DUDE P26 du behöver inte vara spydig och vräka ur dej! vem tror du att du är?
chilla för fan!
vi ses i sommar i nån cirkel och tar detta då ist!
köp en tight ful vit t-shirt och skriv ditt namn på den, så jag hittar igen dej!
sen ska jag utklassa dej!
och föresten, denna tråd är way to off hook....
peace and love plz? :P
klippet med han som körde windmill-handglide (inte airchair) till 90's var sjukt! riktigt cleant me! men fan va jag stör mig på alla som ska hålla på och bara - "a men vadå, det är ju bara att träna" - "vadå om du är tillräckligt stark/ vig så går det" - "jag har sett folk som inte du sett som gör liknande grejer" det kan väl för fan va grymt för det!! han som körde back hand spring till airchair satte den jävligt fett och det ska han ha props för! no doubt! det är många som kör Nice foot och top, då är de ingen som säger Wooow hur kan han, omöjligt sååån takt.. för det första så kan du fan inte jämföra det för det är helt olika saker. och för det andra så är det visst så! folk lägger typ upp klipps på en snubbe som har dansat i 100 år fast ändå inte är fetare än bboys som kör riktigt fresh foundation idag, men bara för att han är "legend" så börjar alla me "shit fan va fett", "DET HÄR är bboying" osv... så visst är det folk som säger Wooow till sånt me! inte bara power och tricks..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
för det första så kan du fan inte jämföra det för det är helt olika saker. patetiskt.. klart.. är det skillnader nu med? rytm, dans, takt. whatever gör du i takt rytm känsla kreativt, så ska man ha props.. men orka, göra det till värsta Stooora grejen. Det är fett, så jag sa det. det är fett som fan! MEN ORKA. Ok man ser det man tänkte Wow, och sen what? Han lär inte han som gjorde det, känna av att man tycker så, (dude över internet). Alltså folk får det att bli religiöst, spelar över för ett litet move (litet ?) Ska va "celebrate it" nu? han satte en egen ny grej, PROPSA honom. Men gör det till en grej att festa för. Ett break move har fått sin birth, ska vi komma ihåg datum. Happy B-day(break-day) haha. Pathetic.. Och jag hata ännu mer nu, för jag sa det som det ÄR.ge mig lite ironi, kärlek och harmoni PEACE im out..
JAG* = Javisst och kan då också till lägga. Grafflix, alla bboys är legender ;) haha egna.. Detta är som i battle, Here is it heat, men after this, is it back to peace at least is it that for me..
Timon_B Props till dem, oh.. så nice, orka. det är nice, men orka dra det till "politik" om hur nice det är och inte är och hur det skall göras. true thatHawkie köp en tight ful vit t-shirt och skriv ditt namn på den, så jag hittar igen dej! HAHAHAHAHA...HAHAHAHAgrafflix folk lägger typ upp klipps på en snubbe som har dansat i 100 år fast ändå inte är fetare än bboys som kör riktigt fresh foundation idag, men bara för att han är "legend" så börjar alla me "shit fan va fett", "DET HÄR är bboying" osv... så sant så.. det håller jag verkligen med om WÖÖRD där med asså
B.Boy 4 life
hihihi =)
Ja förstår att ni blir trötta bboys.
Men, ja känner
ILLINI_DUDE P26 . O han menar inget illa. Tro mig, ja har frågat han. Men ibland kan saker låta värre än va det är, spec när man skriver här. Hade ni mött honom i verkligheten, så hade ni säkert inte tatt illa vid er, då ni sett i hans ansikts uttryck osv att han ej mena ngt illa.
Men ja säger som
seffel2 P21 . Let`s b friends. Ait guys? Vi glömmer allt.
Pz love n having fun
Tävla mot dig själv, o slipp avundsjuka o att bli knäckt...
Många mkt bra clips här verkl. Men skulle vilja hitta battlet mellan Gamblers o japananerna
hahahahahahha, asså damn!.. ni är fan bäst!.... haha u made my day!
timon skriv en bok
bboy-kefas han menar inget illa. Tro mig, ja har frågat han. Men ibland kan saker låta värre än va det är, spec när man skriver här. Hade ni mött honom i verkligheten, så hade ni säkert inte tatt illa vid er, då ni sett i hans ansikts uttryck osv att han ej mena ngt illa. de e tur att han har dig som kan hålla han i handen props till dig du snackar om ansiktutryck m.m men förstå också att de e just här som man verkligen kan förstå (ofta) va folk verkligen menar för att det är verkligen orden som talar, det går inte att dölja dess riktiga innehåll bakom röst ton, ansiktsuttryck, kroppsspråk mm. om du vill ha battlet mellan de så sök på Japan allstar vs Gamlers
B.Boy 4 life
Raven7 P26 : Sant som du säger, ofta är d så. ja tack.
pz
Den är bra d battlet!! Men detta e grymt med, som Chico hämtat ett klipp ifr, så d tillhör denna tråd verkl. ENJOY!
http://www.youtube.com/watch?v=tuVvVWBqDcU&feature=related Ja hade en version förut med ännu bättre filming. Men ngn har tatt bort fr youtube verkar d som. Men men vi struntar i d nu. Här har vi en riktigt gött klipp! pz