I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-12 12:23

SM 2008

Vem eller vilka arrangerar det i år ?
Tar upp frågan nu så det inte blir som det brukar vara att ngn får arrangera det i sista hand.

Andra grejer på gång i Sthlm

Kolla in workshopen på Street Star Poe 1, T-Flow och Freeze MASTER CLASS

The Session

Skandinavian  Octagon...

Circle Prinz

Mer info kommer

Peez

Freeze
Hip-Hop Playgrounds

Live it or leave it....

2008-01-13 15:47
Suuup Freeze
Jag tänkte vi kunde ha SM 08 i gbg o bryta traditionen me Vinter SM o tänkte göra den nån gång efter Sommar lovet där efter agusti, hade tänkt o ta upp det me dej och renegade och nåra till som har hållt i sm förr om detta. självklart tänkte ja fråga SM mästarna om detta skulle funka för de skulle itne va rätt o o gö ett sm när dom inte haft sin titel 1 år.
Men ja hoppas att detta ska funka det finns lita planer o ideer runt omkring detta men get har planerats pga åsikter om de o angående tiden vi skulle vilja hålla SM.
Jag e gärna intresserad av ideer o åsiker oxo om nån annan hade tänkt o hålla d så kan man diskutera saken aaaight..

Grymt Freeze att du tog upp detta så tidigt fett nice

PEace out Tuco
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-14 16:28
sommaren känns lite skumt. det bästa tycker jag, skulle va att ha det i januari
så vinnarna är mästare hela året ut sen.
känns lite skumt att vinna i slutet av 2007 och sen säga att man är mästare över 2008. och om man nu väljer att säga 2007 så känns det ändå skumt eftersom det var förra året.. om ni förstår va jag menar..

men det är ju ändå sent att ha sm i januari nu.. but still..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2008-01-14 18:56
Grafflix
Så du vill skippa SM 2008 för att SM ska vara i Januari 2009?

Sen handlar det väl bara om vilka som är regerande sm mästare. De som vinner är ju det tills nästa SM är spelar väl ingen roll om det kallas SM mästare 2007 eller 2008.

2008-01-15 13:33

Nee men om du har vart in tha game länge graffix så har de alltid varit SM under kyla orka lixom folk har problem me pengar efter jul o nyår o januari e VERKLIGEN inte bra månad, ja tror inte SM mästarna säger så mycket för senaste sm va de  INGA från gbg lr malmö me men detta handlar inte om ta nån titel från mästarna som har vunnit 4 gånger i rad så ja tror nog inte grounded skulle bojkotta SM om vi höll den under sommarn.!

Om vi har tur så kmr de va fint väder just den månaden vi tänkt då kmr de va hur soft som helst graff på utsidan dj bboying o mc's över allt inomhus o utomhus.

Det kmr varken heta "SM" lr "SM2008"

Peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-15 18:19
håller med stykeish på den saken!
Man får ju behålla titel SM-Mästare, orka bry sig om ett datum då fler kan komma.
"But thats like.. ur opinion man"

2008-01-16 11:40

Respekt att ni tar upp och disskuterar det redan nu. Jag skulle bara vilja skriva att Circle Prinz, Superjam och Malmöfestivalen brukar hållas under Augusti månad? Kanske något man kan tänka på så att det inte krockar. Hoppas det blir ball SM iår.

in the cypher

2008-01-16 13:19

De kmr inte krocka me nått man.! får hoppas att de bli fett o får äntligen SM under bra väder o ingen jävla snö lr kyla TRENDEN E BRYTEN.!!

ahhaha

2008-01-16 15:36
Holler med stylebullet som fan :D  hoppas ni fixar de :D good luck peace // Zega
Zegaaa ^^

2008-01-16 22:35
Som jag sagt flera gånger... ;)

Fixa SM och lägg det i samband med Scandinavian Superjam på sommaren, eller gör Superjam till en riktig tävling för riktiga crews, men se till att nivån hålls hög genom att bjuda in folk som levererar...

Det skulle göra superjam mer taggat och det skulle göra SM till en roligare tävling än nåt som hålls i en minilokal på okänd ort mitt i vintern :p

Jag vet att Superjam har blivit en stor grej, å det är viktigt att hålla det bra för publik osv. Men jag personligen tycker att konceptet blivit lite segare för varje år, och tror att det skulle bli grymmare både att delta i och titta på, om det vore en riktig tävling istället för showbattles.

Robin, Grounded
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2008-01-17 16:18
Dont take me wrong Sm is one thing and superjam another.. :)

Sm har alltid vart till för nya ansikten som ska träda fram o visa va dom kan i den svenska break kulturen o se va som krävs för att va på top få insperation utav att se SVENSKA bboys rocka o battla om titeln de ger en mycke motivation för dom som inte har dansat så länge,   superjam e la lite svårare o komma vidare i än sm men ja förstår va du menar DonBartos hehe men hur ska  man lägga in sm me superjam som de finns utländska grupper..? let me know alal tips o råd e bra tack

PEace Tuco

031 allstarteam Westcoast

2008-01-17 20:43
Nyfiken

nej det sa jag aldrig

StyleBuLLeT

jag har inte varit "in tha game" länge men jag vet ändå att det har varit på vintern.
men okej, gärna för mig att det är på sommaren. på sommaren har man ju råd med så mkt mer än på vintern. då åker man på festivaler, semester m.m

ne men alltså jag vill inte klaga.. jag bara sa va jag tyckte. håller också med om att det suger att ha ett stort jam på vintern när det är kallt och äckligt och man måste ha med sig asmycket kläder för att inte frysa ihjäl osv. mkt softare att kunna komma i samma kläder man ska dansa i och slippa byta om osv .. :D
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2008-01-17 21:03
vinter tider är bättre helt enkelt, sommare åker folk bort, folk tränar nog inte lika mycket heller, iaf inte jag... då dricker man bärs och chillar med polarna. antingen har man det i sep/okt/nov eller mars/april så tycker jag, för då har väl folk mest cash och man kör sm på en helg och att det finns gott om sovplatser .. då blir det ju bra!
Up north crew - brothers in arms
Breakare

2008-01-17 22:12
word up, ta det i gbg fan :D
HERB, bust a cap in yo ass

2008-01-17 22:39
Hawkie:

Ditt argument om att man dricker öl på sommaren funkar inte. På vintern dricker man ju glögg. Snacka med Spinkey på whoa, han vet...

;)

2008-01-18 01:11
hahaha. wörd, fett soft att ha sm på sommaren! då slipper man att komma bakis till tävlingen efter att ha tagit sönder sig på glögg dagen innan.

2008-01-18 04:20
haha aja då får ni stanna hemma guys om sommarn inte passar för så som ja ser det så e sommarn skönast för en bboy.! o som ja sa innan EFTER agusti kan innebära 2 månader efter till 3 då tror ja knappast du e på "semester"

Peace

2008-01-18 11:56
haha 3 månader efter augusti = november..sommar? =D

2008-01-18 14:20
hahahhahahahhaha spin du vet vissa männsikor gillar itne sommar hahaha 

2008-01-18 16:01
Ja men vadå glögg? ... antar att vi norrläningar dricker på ett annat sätt ;) vi "kan" ju dricka iaf :D

2008-01-18 20:49
Hahahaha, Fuck norrlands guld! Tacka vet jag tuborg!!

2008-01-19 12:38
äh va snackar du i? det är ju billig tysk importöl :D smakar bara BLASK!

2008-03-26 15:01
Hej

Vi på Musik & Ungdomshuset "Huset" sjödalsvägen 46 i Huddinge är intresserade att stå som värdar för sm i breakdance 2008. Vi har lång erfarenhet av Musik och danstävlingar.   För mer info kontakta vår Kulturproducent Lelle Kingstedt 0709-75 06 91.

www.huset.huddinge.se

2008-03-26 15:50
wow, så då blir det att hulta runt i stockholms förorter igen, fifan..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2008-03-26 16:47
sry de ska hållas i gbg i år men sammarbete e alltid roligt LazyDagge X3

2008-03-26 21:31
Sm= Sthlm

2008-03-26 22:37
Timon _B P20
mm men det är inte så jäla lätt att hitta i gbg heller.

Woooooooooooooooooooooooooooooord Cesar ;)
Grounded

2008-03-27 04:37
desto lättare Rubbish ;)
 tro mig.. hehe..

Göteborg=Sm org'inal Uh..!

LoL
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2008-03-27 16:37
Om ni nu mot förmodan inte kan lägga det i gbg så tänk på oss vi har lokal och medel

2008-03-27 18:40

Till Huddinge!

Hur snabbt skulle ni kunna ha SM och vad menas med budget?
Vilka domare har ni tänkt på?
DJ?

Tacksam för svar.

MVH Moore Octagon Crew

Bring me a sledgehammer and I make it fit.

2008-03-27 21:45
för att hålla ett bra sm så måste budgeten ligga på ca 150000 till 250000kr.
3 dommare till breaken, 3 dommare till poppin o locking, dvs de ska kunna bägge danserna.
minst 3 djs, helst 2 hosts. artister mm
hotel resor mat till dommare o eventuella artister. hyra av lokaler , bra vakter, utrustning+ ljud o ljustekniker. personal som hjälper till, afficher flyers, reklam överhuvudtaget,
en sak är dock viktig. det måste vara någon som är insatt i kulturen som håller i trådarna så inte sm blir ännu en plojgrej, det ska vara ett sm för breakare av breakare.
se sm som en chans att träffa alla andra breakare i hela sverige en gång om året.
alla är vi olika men det är kärleken till dansen som för oss tillsammans.
renegade

ps om jag skulle göra sm i år skulle det vara ett 2 dagars. sm2005 i malmö tog 9 timmar att genomföra och då hade vi inte poppin och locking.

bboy since -83, renegade since -84, dj since 85.
one man army crew, freakin 40´s crew

2008-03-27 23:40

gbg har vagnar bussar 24/7 bättre lokaltrafik kan de ej vara hehe och budget e inte problem inte heller domare lr, de finns funderingar o många bra bra ideer av brekare till brekare ;)

2008-03-27 23:41
men inget är hundraprocent än heheh

2008-03-28 00:19
Sm= Sthlm

2008-03-28 02:42
vem ska man kontakta för sm eller är det bara löst hållet varje år? finns någon kommite eller liknade? vi har "lokaler , bra vakter, utrustning+ ljud o ljustekniker. personal som hjälper till, afficher flyers, reklam överhuvudtaget" vi har även kontakter med breakare och är därför intresserade att hålla i de. 

2008-03-28 03:48
Nice Nice

2008-03-28 14:26
LazyDagge läs längst upp i denna tråd vi hade tänkt o ha de i gbg de va i sthlm sist ingen från gbg lr mlmö va där så de krm nog hållas på Västkusten :)

2008-03-28 15:00
så ingen från "västkusten" var i sm förra året eftersom den var i sthlm,

betyder det då att om den ska hållas i gbg kommer de inte komma folk från sthlm,(centrala sverige) och övriga ?

tycker sm borde hållas i sthlm om de redan nu finns folk som kan fixa den som till ex Lazydagge.

2008-03-28 16:56

hahaha lool King flava du har fått de i bakfoten nej det va verkligen inte för att den va i sthlm j avet faktiskt inte vf jag var inte i sverige då men de va nog första gången nått sånt här hände att ingen från the west inte vart med.! nej de betyder verkligen inte att ingen uppifrån ska komma då får man ju inte tävla mot dom bästa i sverige o inte riktigt en Hel sm känsla så menningen me detta är ju att det oxo ska underlätta för dom som inte bor i gbg me att hitta ti lokalen sovplatser in till stan osv.

Okej att DU tycker att Lazydagge  ska hålla i de, det är ingen som sagt att han inte kan men säg inte att vi inte kan för då kan du inte din fakta we aint rookies chump.!

2008-03-28 18:00
Ok hör av er om ni behöver oss till andra tävlingar eller liknande

2008-03-28 18:02
LazyDagge X3

Vad är det som hindrar er från att slänga ihop ett vanligt laidback jam? Eller det är bara SM som går för sig för herrskapet?

2008-03-28 18:05
Den "kommite" du hänvisar till brukar vara förutom mig själv, freeze, 2easy, morris, jamone, kid skraam med flera.  Eftersom vi har hållt på längst och har mest erfarenhet av att sätta ihop ett sm.

det utesluter inte att någon yngre förmåga så som tex moore tillsammans med octagon gör sm. mitt tele finns här på sidan.

när det gäller dommare så är det viktigt att man pratar och hör efter vad de dömmer på.
ta tex en fransk dommare(i princip vilken som,)de tittar bara på popups och ser inte till hela danssolot. och så ser de flesta svenska breakare inte på dansen.
bara för att någon har ett stort namn som dansare så är det inte säkert att de är bra som dommare.
renegade

ps, sm är inget jippo, visst vill vi ha publik som betalar för at se tävlingen men det måste ändå vara breakingen som kommer först.

en av de största orsakerna varför det har varit "löst hållet" är för vi inte har en rikstäckande förening av breakare för breakare, vi har pratat om det nu under några år och jag tycker personligen att vi ha kommit till gränsen där vi behöver en sådan.
det skulle underlätta allt från små jams till sm i breaking. tyvärr är VI alla lite grann som skatearna(skateboards åkare) alla vill göra sin grej med sina kompisar. men till och med skatearna har organiserat sig, så kan DE, kan VI.

bboy since -83, renegade since -84, dj since 85.
one man army crew, freakin 40´s crew

2008-03-29 15:57
hör er för hos t.ex abf som har kurser i hur man startar en förening dom skulle säkert hjälpa er

2008-03-30 17:30
LazyDagge
Problem Renegade prata om är nog inte att skriva stadgar, protokoll och skapa en förening. Det är ju mer att få alla att enas och ansluta sig till den.

2008-03-31 00:53
Stylebullet:

Ni som bor på västkusten kanske borde köpa tågbiljetter hit istället för vi e så jävla trötta på att vinna på bortaplan varje år ;)

/ Grounded

2008-03-31 01:30
lol.. det där låter som krig (inte från min sida)
även om jag är westcoast rockerz
Bara för det, borde det vara i Gbg.. Hämnden är Ljuv:)

PEACE..ffs.

2008-04-02 20:16
Vi som var intresserade av att arrangera SM i Göteborg har nu kommit fram till att vi INTE ska arrangera SM.

Så ni från Huddinge SM är erat men hoppas ni bollar era idéer med etablerade bboys t.ex. Renegade så SM blir fett i år.

Däremot ska vi från GBG försöka arrangera en buss som går från götet till SM.

PEACE OUT Duke Moore
Bring me a sledgehammer and I make it fit.