DJ James Leacy 1971-2004 Vila i frid broder vi glömmer dig aldrig och vi kommer alltid förvalta ditt arv.The one and only break dj James LeacyMoves Per MinuteFoundations Crew1971-2004 14 oktoberJames förändrade Break Dj scenen och tog tillbaka break dj´ns roll i kulturen. Många dj´s i dag följer hans spår och för hans arv vidare.Med glädje kan jag säga att hans bror Aidan Leacy har börjat spela igen. Han spelade riktigt bra breaks på Gathering i Oslo.Vi hade äran att få ha James som dj i Sverige många gånger.Ni kan höra hans musik i morgon på Lava The SESSION är tillbaka.RIP BroFreezeGhost CruMoves Per MinuteHip-Hop Playgrounds
RIP
R. I. P.
James Leacy......är genom tiderna...den bästa break dj:n...jag nånsin fått uppleva...mest inovativa, cleana beats och nya tunga breaks som han hade stor kunskap om...god människa på många sätt...Vila i frid.Han blev inbjuden till Sverige (första gång till Sverige) POWER MOVES JAM part 2 -1999. På samma Jam var hans Kompisar Kid Ghetto och Kama från London som intruducera han för mig. James var mycket professionell i sin roll som Raw Break Dj.Jag kunde alltid räkna med att han skulle göra en bra spelning och komma en hel del nya breaks som ingen vi den tiden hade spelat eller hört talas vid. Han lev alltid en resident break dj på alla PMJ sedan dess.Jag lyssnar ibland på hans tidigare mixtapes (kassette) från -96 för att njuta av hans kreativa blandning av breaks...feta!Andra heads som också var på PM Jam: Mode 2, Throw Down, Zappo, Puppet, Looptroop, Fattru, Fjärde Världen, Flaite (YES), Kid Scraam, Revenga Rockers, Move per minute, Floor Technics, Second 2 none och många många fler......vila i frid...peace!Santiago/Original Revenga Rockers since 93