I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

showin respect 4 other stylez ..

Vår Hiphop - Breaking

2007-07-03 02:01

showin respect 4 other stylez ..

orka bara breakin, allt ni gör är break .. har ni någon gång tänkt på andra stillar också tex new style .. för att båda breakin och new style tillhör ihop väligt mycket so come on people show some love for other styles too damn and stop thinkin Bboyz and girlz are just the best of all dancer because if yaa peopel still continue yaa all gonna end up like craps so show some love and geart beatin.

// peace

see yaa on the other side .

Just welcomE mE peoplE

2007-07-03 02:25
sök till floor filler !?

där kan du blanda hur mycket du vill.

Bboys rock the house!

Bgirls rock the house!

Har av andra dansstilar mest sett skräp rent ut sagt, inget är övertygande!

Pax.

2007-07-03 11:22
smaken är som baken
skill bill vettu

2007-07-03 11:23
think you got the wrong idea about bboys/bgirls
Raw Ratz

2007-07-03 12:13
forumet är till största delen dedikerat till just breaking därav titeln ;) , om andra stilar ska få sin chans att diskuteras bör man fixa antingen ett nytt forum för en given stil eller byta namn på det nuvarande forumet till en bredare titel. Att tro att man ska få förståelse och respekt för diskutioner som inte hör hemma under titeln är ungefär som att gå in på ett forum dedikerat till ett ämne och diskutera ett annat. I mina ögon är det inte alls förvånande att man då ignorerar eller inte får gensvar från bboys / bgirls. De har helt enkelt inte det intresset.

Och att säga att breakare ska öppna ögonen för andra danser och att breakare skulle se sig som överlägsna tycker jag är ett felaktiga påståenden i grunden. Ens intresse i dans är personligt, endel gillar alla sorts rhytmer och söker sig till att bli bra inom ett brett utbud av danser. De har DANS i sig som passion, givet att de kanske visar större intresse för andra dansformer då. Andra har en given stil och fördjupar sig inom den stilen och dess kultur, och ger sin tid och energi åt det. Att klaga på folks ointresse för andra stilar är riktigt löjligt, lite som om diskutionen vad som är bäst inom sport ishockey eller fotboll... each his own.

Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2007-07-03 14:14

okej J.K.K Rowling..ovan..

Xstreet Word..
Att blanda danser är de fetaste, men man ska hålla sig till de man kör. Okej att lägga in lite feta newstyle steg är fet, som han Mattias från Fantastik Armada.. De är FETT.
Iaf Moh ha ha ha ha..

"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-03 14:48
jag tror nog det är inte alla som har fatta med hiphop kulturen innebär .. we all dance hiphop .. spela roll om jag är Bboy or new style dancer.. just forget it .. you all most show love to each other .. thats the point ..
Just welcomE mE peoplE

2007-07-03 14:58
jag håller med silk threadz,
det är ett break-forum o då är det klart att folk snackar break;
det är det vi har passion för. Sen betyder det inte att man inte kan gilla eller testa andra stilar, jag va nyss på läger o testade allt från hiphop till house o jag känner mer än nånsin att det är just break som jag brinner för;
då ska jag väl få uttrycka det?

men jag förstår din poäng, o jag tycker att hiphopen överhuvudtaget håller på att till stor del lösas upp; inte ofta man ser en MC eller dansare köra med live DJ o vart fan graffen tog vägen vet jag inte...

men men, "each one teach one" som en vis man sa.
För vidare det du kan så kanske vi kan få det att gå ihop sig igen..
Peace!

//b-girl M
each one, teach one! för hiphopen vidare

2007-07-03 15:45
timon: det är din åsikt, den är inte delad av alla. Personligen tycker jag inte alls om att se blandade stilar. Steg är en annan femma, de kan ändras så de passar in. Men blanda stilar blir oftast pannkaka.
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2007-07-04 09:48
jag tror nog det är inte alla som har fatta med hiphop kulturen innebär
Vad är det som legitimerar att DU fattar det ? INGENTING !
Alla hiphopare,breakare osv är ungefär lika dumma som du och jag och du hittar fler olika åsikter än vad det finns moves.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2007-07-04 09:48
Vixxiv o Mary, whassup fam !
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2007-07-04 11:29
Du är rätt på det Buter_fly!!
Felaktigt så säger folk Hiphop om framförallt dans o musik som inte är Hiphop! Hiphop är en kultur inte en musik stil eller en dans!! Men så länge de flesta fortsätter att föra fram fel budskap, och slarvigt utrycker sig fel så uppfattar omgivningen dessa fel och det bara fortsätter att urvattnas!!
Jag tycker Xstreet har rätt i att vi alla skall visa varandra den respekten vi alla förtjänar som människor. Men det är ganska klart att på ett Hiphop jam ges det mer respekt till en MC i förhållande till en R`n B sångare om d är lika bra vill säga! Eftersom det är en MC d flesta vill se där!!
Åsikten om vad som är ÄKTA eller ev en utveckling lär allt som oftast gå isär........... O smaken är ju som baken :-)
För det är klart att allt kan inte se / låta likadant som det gjorde under Hiphopens tidiga år, en utveckling är ju alltid sund! Dock tycker INTE jag att man skall förändra kulturen för det!
Hiphop är live DJ´s / MC´s rockin together with B-boys and Graffers doing their thing!! 
Each one teach one!
M-Jay
Ps: Vill ni se lite oldschool bilder så ta en titt på min myspace sida myspace.com/M_Jay. Det kommer lite oldshool clips under sommaren.   
First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.

2007-07-07 21:23
silk, Oftast, men inte Alltid ;)
jao de är också en sanning, för olika kroppar/personer..

PEACE

M-jay..WORD..

de som är Äkta är tupac haha..

PEACE
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-07 21:35
Streetdance = R´n´B!

Grounded = Metal! 

Resten hajar ni!

;)
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."

2007-07-08 20:43
Klart man ska visa respekt för andra stilar likaså för andra människor.. Men breaking är ändå breaking så xstreet du har nog hamnat på fel forum. Håller nån på med break så har den valt break och ingenting annat. Samma shit som med andra dansare som bara håller på med new style, locking jaa vilken stil du vill. Du skulle lika gärna kunna gå till dessa dansare och säga samma sak och få samma reaktion...

Varför håller man på med det man håller på med? Man brinner för det! Då vill man väl ändå inte blanda in någonting annat som inte är lika kul :/
Glöm det

2007-07-08 23:30
Han menar inte riktigt så IvY..
Han menar att vissa folk inte har respekt för andra danser, asså typ snackar skit om andra danser, (finns folk som gör). Och ville antagligen påpeka det i detta forumet, för er Breakare (andra dansare). Men som jag tycker dans som dans, Break är inte sport det är dans (som vissa fått för sig). Likaså är det med Newstyle och Street det är dans, och att blanda skulle bli tvärr fet, så som Mattias från Fantastik Armada gör. Han/Xstreet vill kanske att man ska öppna ögonen lite mer. För att blanda, utan att smeta, det är att vara professionel på ett sätt.
Dvs, all dans ska accepteras de är endå i samma genre (Dans). Om de ingår bland de 4 elementen, utgör väl endå inte vad som är mindre värt, eller hur man ser på det (street/newstyle).
Blandning är väl inte mindre coolt? De är nog mer skönt, friare.
Inga gränser..

Jao PEACE..

2007-07-09 13:47
varför är majoriteten av inlägg i det här forumet helt jävla efterblivna?! jag är inte en att klaga, men kom igen nu xstreet P18, det här ÄR ett breakingforum...

2007-07-09 15:42
oh, utvecklingen kommer stå stilla..

2007-07-09 16:26
Timon
Visst kan man öppna ögonen för annat också.. Dvs om man VILL. Klart att alla som dansar känner till att det finns andra stilar än ens egen, men man har ju valt sin stil, varför blanda in annat? Jag menar att om man är nyfiken på andra danser klart man testar och blandar, men om man "bara" breakar och inte vill intressera sig för andra stilar så är det ju redan klart. Man har gjort sitt val..

Och det där om att vissa snackar skit, om det verkligen är så han menar så är det lika mycket crap överallt (om det ens finns så mkt crap). Jag själv har dansat olika stilar med olika dansare och har faktiskt aldrig varit med om att någon snackat skit om någon annan stil. Visst har vissa b-boys varit "bättre" enligt dem själva ( man ser allt på deras sätt att agera och uppföra sig) men inget skit om annan stil.

Till slut vill jag bara påpeka att det är individen som "snackar skit" inte gruppen.
Glöm det

2007-07-10 16:42
"Om man VILL." Du väljer också om du Vill skriva, och om du vill gå in på detta forumet, och svara på vad skrivits ?

Man väljer sin stil, tiden går, och du står inte bara still, du utvecklas hela tiden, elr? och på vägen kan man plocka stilar från Alla håll, (skööönt, fri, slippa regler)

Om man bara breakar, och bara breakar, gör man det. Ja?
Oh visste inte, det är det som är problemet. Folk snackar om vad som är break hela tiden, men vad är Break ? Ingen har svaret. Downrock toprock, oh. Men de är dans elr? Nya steg kommer från nånstans elr hur? Om vi skulle hålla oss till de vi har, skulle Dansen inte utvecklas vi måste kolla på andra danser med.
Vill fan inte vara långvarig här, för vissa fattar inte (accepterar inte), så jag pallar inte lägga mina åsikter här, när de inte är värda något, det är LÅST, ehm Kört.

PEACE