I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad betyder breaking för er?

Vår Hiphop - Breaking

2007-03-12 17:58

Vad betyder breaking för er?

Hey!

Jag håller på och skriver en artikel om breaking för en ungdomstidning och undrar därför vad dansen betyder för er.
Livsstil? Hobby?

Skriv och berätta!

TPF/ Ivona

Glöm det

2007-03-12 18:45
Frihet..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-03-12 19:29

breakin är breakin, de beskriver helt hur underbart det är.. om man är b-boy själv så vet man ju hur underbart de är 

Glöm inte bort att julafton är 24/12 detta år också!

2007-03-12 19:55
Zerohead..
Hur skulle du beskriva det för de som inte är b-boys/b-girls?

Glöm det

2007-03-12 20:21
hmm, svårt alltså.. de är ett sett att inte bry sig om vad andra tycker och bjuda på sig själv ;)
Glöm inte bort att julafton är 24/12 detta år också!

2007-03-12 20:36
Breaking för mig är ett sätt att uttrycka mig på. Någoting man  själv skapar. Någoting man lever o andas varje dag. En livsstil med andra ord. Jag kanske inte är den bästa o förmodlingen långt ifrån MEN det är min passion i livet.
Bboying 4 LIFE 

2007-03-12 20:40
Okey :) Tack allihop!

Ni andra som inte skrivit, kom igen!
Skulle vara kul om så många som möjligt skrev.

Glöm det

2007-03-12 21:46
breaking för mig är som att andas.. slutar jag för länge går jag under.
det är total frihet, maximal hängivelse, man är helt borta i musiken o INGET i hela VÄÄÄRLDEN kan förstöra den otroliga lyckan som flyter genom venerna när musiken sätter igång.
det är som att flyga, eller sväva, högt ovanför alla sina bekymmer, helt fri...helt lugn men samtidigt helt hög på typ glädje.. haha va flumm..
men aa... dansen är typ..allt..
each one, teach one! för hiphopen vidare

2007-03-13 11:09
jag tänker på breaking när jag har sex.

2007-03-13 11:30
hela grejen med breaking är någ den fettaste drogen jag taggit när man väl har komit in i det finns det inga utvägar, i breakingen finns allt man kan önska sig här i livet, du har harmoni, vänska fast det går agrisift till på dansgolvet är det alltid peace efter åt, å självast kännslan att lära sig nya moves, är åxså en stor pryl. man bara nötter å nötter till movesen sitter på plast i sig själv för bra peace..

2007-03-13 15:05
jag tänker på sex när jag breakar..

eller nä..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2007-03-13 15:46
IvY: Det är svårt att förklara vad breaking betyder för en. Man måste uppleva det själv. Men det är som sagt frihet, man kan säga att i dansen finns alla underbara känslor. peace!
va

2007-03-13 16:01
Frihet, Kärlek, Själ.
Måste man skriva med tusen ord.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-03-13 18:22
d betyder mycke men d e allt som alla andra har sagt men d kan betyda olika varje da :P om tex ja haft en dåli da å sen kommer man t träningen å sen ska man battla så känner man sej fri som dom flesta redan sagt :P å ingen kan bestämma hur man ska göra :P som tex i skolan så säger massa hur man ska göra å om d vart en sån extra tråki da så känner man sej fri sen när man breakar tycker ja iaf xd å så e d styrka känsla inlevelse å allt sånt xd Peyz

2007-03-13 19:22
girlfriend
B-Boy_Soo / Diffusion

2007-03-13 22:40
B-boy Soo...

Girlfriend? :)
Glöm det

2007-03-14 07:57

jokrar...

WWW.LEFTOVER.SE

FORGOTTEN SCHOOL CREW!!!!

2007-03-14 16:11
Det är som lunarstorm man får aldrig nog ...

säger vi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-14 17:32
wooord Gonz

2007-03-14 18:39
man får forma sitt eget utifrån feeeta grunder!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 15:14
jag breakar för  att vara cool . :P nää men breaking är en stor del utav Livet rent ut sagt , kunna uttrycka sig hur man vill och så :D I Love it!
Zegaaa ^^

2007-03-17 01:00
jag breakar för att när jag var 7 år gammal så lovade jag min tjejkompis (som flyttade med sin familj till kina) att vi båda skulle träna breakdance tills vi var bra nog för att delta i världens största breaktävling. vi ska träffas där och visa världen våra fantastiska nya moves och alla killar ska se att jag visst är någon att räkna med. sedan ska jag fria till henne. vi ska aldrig komma ifrån varann igen.

när jag ibland stöter på motstånd i form av moves jag inte kan naila. då tänker jag, ge inte upp jibril, om inte för mig själv så gör det för henne. genast fylls min kropp av en enorm glädje och jag dansar hela natten lång.

2007-03-18 13:44
jag är en person som gillar att göra väldigt mycket olika saker. så jag kan lite av allt men är inte bra på något. i breaken känner jag mig trygg. jag har grunder, regler och mönster att följa men jag får samtidigt vara kreativ och strunta i allt jag lärt mig och improvisera. jag behöver inte bry mig om att någon inte tycker om det jag gör för jag gör det för min egen skull.

det går alltid att breaka. på en dålig dag blir jag glad av foundation. på en bra dag blir jag ännu gladare av att leka fritt med stegen.
 Boogie Down BUSH

2007-03-19 13:45
Jag fick av något skäl rysningar och lätt illamående av att läsa denna tråd, mest för att allting var så extremt kliché.
Men om ni verkligen 'andas och lever breaking' så visst, kör på!

//OTG, cynisk 'ex-b boy'
Representing "Fresh N' Keff"!
Det är jag som är Keff!

2007-03-22 11:59

liv!

Breakare

2007-03-23 13:50
har inte breakat på 1 år snart men det kommer alltid vara en del för mig, love the shit :)
HERB, bust a cap in yo ass

2007-04-03 13:50

"breaking är inte vem jag är, utan ett sätt att visa vem jag är"

avreaktion, konst, uttryckssätt....i dansen är man fri att uttrycka sig hur man vill, finns inget rätt och fel. det är så jag ser det.

Delam tange barat

2007-04-04 22:01

Breaking för mig är: 1. att vare ETT med musiken.
2. Att vara aktiv inom hip hopkulturen, samtidigt som man älskar rötterna: JAMES BROWN, mfl som skapade beatsen för rapparna, djsen och producenterna och soundtracket för alla b-boys. Apropå det: några veckor efter att Gudfadern gick bort hade Crazy Legs sin födelsedagsfest. Han hade en stor affisch uppsatt av James Brown där det stod "James Brown - the first b-boy". Det säger en del av hur mycket sanna b-boys månar om sin historia... 

2007-04-05 01:00
Ja du..

2007-04-05 02:31
funk.
/fred och kärlek

2007-04-05 13:20
äh sluta va så seriösa grabbar, alla vet ju att vi bara breakar för att få ass på fester !

2007-04-06 22:23
ha ha!!! Shake yo money maka´!

2007-04-08 16:06
haha enligt mig som ej tyvärr breakar tycker att det e den ända dansen som har nice moves