I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ont om folk på JAM!!

Vår Hiphop - Breaking

   

2007-03-04 01:58

Ont om folk på JAM!!

Först en massa FETA PROPS till er alla som anstränger er och ordnar JAM´s! (Senast nu i kväll på Huset i Huddinge)
Så vi andra kan få komma och njuta av dem!
Keep on doing it!!!!
Kan dock inte hjälpa det men en reflektion jag gör är att det fortfarande är samma problematik som på -80 talet!!!
(det kommer för lite folk) 
Före -86 hade vi inga jam utan fick snällt hålla oss till de "vanliga" discon / ungdomsgårdar som fanns, vilket va cool eftersom det där fanns FULLT med "vanliga" folk (se tjejer) att impa på!!!!
Efter 2 Def Days jamet -86 tyckte vi att vi kunde köra våra egna party`n, vilket vi gjorde o de kom folk eftersom HIPHOP va hyffsat stort då!! Men det va ändock samma "trista" stämning!!!!!
Alla bara stod o väntade på nästa showcase o efter det sista gick alla hem!! (ni andra som va mè kan ju intyga)
Jag misstänker att så länge det utannonseras Breakdance / Hiphop jam så lär det vara på detta sätt i sthlm tyvär, eftersom vi är för få Hiphop entusiaster!!!
När jag tänker tillbaka, gjorde vi faktiskt en sak annorlunda...........
Vi hade i princip ALLTID de 4a "elementen" representerade för att alla (så många som möjligt skulle komma) något jag kan sakna nu för tiden!!!!! (även om jag själv kan stå o njuta hur länge som hellst av bra dansare o DJ Jam One)

Vore kul med lite konstruktiva inlägg i debatten!! 
Hiphop never stop!!
Micke / M Jay
IC-Rockers
Ps:
Btw så va D som Elvis sa jag o min familj som va med  i Från koja till slott!!

First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85
IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.