Hammerhill b-boys jam i Göteborg.
Nu äntligen har vi fixat allt som skulle ha ordnats. Så här kommer följande information som ni alla har väntat på. Jamet som ska då erhållas i Göteborg, Angered i Mixgården som då ligger i Hammarkullen. Skall hållas den 28de April. Det kommer att vara både 4on4 och 2on2 tävlingar. 4on4 kommer att vara så att alla grupper kommer att få Showa för domarna och sedan väljs 4a grupper som dem bästa och får battle mot varandra i semifinaler. Därefter kan ni tänka er vad som gäller. 1an får 5000 kr. 2on2 kommer att vara battle sinsemellan ända tills vinnarna utsätts. Vinnarna får 1000 kr. Här kommer följande. DJ: Dj Gonzo. Domarna: Patrik, Morris och Fax. Uppträdanden: Rap och dans med Blast off. (Som har vunnit Göteborgs talangen 2006). Entré: Kostar 50 kr fast om man är Mixgårds medlem kostar det 30 kr. Det är flertalet Crews anmälda men det finns fortfarande platser kvar. Kostnad för 4on4 är 300kr/Crew och på 2on2 är det 100kr. Våga anmäla ER nu och vissa vad ni går för och må bästa Crew vinna. Ni kan nå oss på numret: 0739336528.
Softish med info :P
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Graffare
2007-03-04 13:59
http://metafourhiphop.com/
CREW SOM ÄR REDAN ANMÄLDA PÅ 40N4 BATTLE; 1. Grounded 2. Octagon Crew
3. Kings of style
4. Apache 5. Ultime 6. Rapidoz crew 7. Incredlbles crew 8. Nån från Hamstad 9. Norige 10. Danmark. Det finns 2-3 platser kvar så våga och anmäl er nu. B-Girls var e ni vissa vad ni går förr =) 2ON2 KOMMER INOM KORT. VÅGA INTE MISSA DETTA NU MÅ BÄSTA CREW VINNA.
Sorry jag stavade fel på ett av crews. 5. Ultimate Desperados
showa för dommmarna = showcase? eller solon?
skill bill vettu
oh shit, det krockar med vårat hardcore city games.. får se vad jag kan göra...
Feeta grejer jue =) Chewar min gulliponki Hör av dig !!
each one, teach one! för hiphopen vidare
FRÅN KL.. 19.00 TILL 01.30
SHOOO Nu är allting på plats nu väntar vi bara på att kicka igång hehee. Vi kommer ha ett stor överraskning denna kvällen 28de april, nu finns det biljetter att köpa i förhand det är bara o ringa på detta tel. nr 0739336528. M V H H.H B-BOYS
Schema för Jamet
18:00 - Alla medverkande anländer och är på plats. Medverkande är då domare, Dj, dansare och de resterande som "jobbar". - Då ska vi bestämma, gå igenom vad som ska hända under kvällens gång och vad som gäller. - Förberedelser för cafeterian, entrén, dansgolvet och med mera.
19:00 - Insläpp och musik spelas så att alla kan ta det lugnt, äta något och värma upp. I max 1h. Entrén kostar 50 kronor förutom medlemmar i Mixgården som betalar 30 kronor.
20:00 - 2on2 battle sätts igång. Anmälningsavgift 100 kronor för varje 2on2 grupp. 1:a pris 1000 kronor. Varje battle håller på i ca 5 minuter.
21:00 - Paus ca 20-30 minuter. Blast Off uppträder och mackor, dricka och annat gott finns att köpa.
21:30 - Börjar 4on4 battle. Anmälningsavgift 300 kronor och priset till vinnarna är 5000:-. Varje 4on4 Crew uppträder ca 5 minuter (1 låt) för domarna.
23:00 - Semifinaler 4on4 battle. Här möter 4on4 Crew varandra i ca 5 minuter.
23:30 - Tredje pris och därefter FINAL. Finalen håller på i ca 7-10 minuter.
23:45 - Prisutdelning till vinnarna.
00:00 - Fritt fram, alla får göra vad dem vill, dansa, visa nya moves, uppträda eller bara ta det lugnt.
01:00 - Stänger vi.
12. Chrono Breakers Flera crews kommer inom kort 2 on2 kommer läggas på sidan snart.
Breakare
2007-04-16 09:59
see you there
HERB, bust a cap in yo ass
nu på lörda kickar vi igång. Det är bara att komma till MIXGÅRDEN och kolla på sveriges bästa crew mvh HH B-BOYS
kan man betala vid dörrn?
Bboy Mighty represent Real Deal Family!!
gårre betala vid dörren elle måste man ha biljett?
undrar om någon kan skriva upp addressen på stället för måste skriva ut vägbeskrivning bless!
REACT RICOCHET CREW
ja man kan betala vid dörren. Det är i hammarkullen MIXGÅRDEN går inte att missa BADHUS OCH MIXGÅRDEN ÄR SAMMA STÄLLE.
hahaha ta rulltrappan eller piss hissen upp sen går man väl till vänster rakt fram där är ifrån lär ni hitta..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
vem vann? 4on4, 2on2 ???
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
4on4 ultimate desperados och octagon dela på pengarna 2on2 ylva och anna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yea det var fett arrangemang igår alla tävlanda fick frukt och käk allmänt trevligt.. Hoppas ni fixar fler grejer Peace out Bboy Vertical
schysst jam bra musik och bra arrangerat. lite grejer gick ju snett men chill
The world will never agree on what exactly Breaking is... And if the world ever does agree, then I guess it wont be breaking anymore." <br> - Kujo
fett skönt jam! propps till oldschool rockers hammerhill bboys! TACK DJ GONZO (CLICKEN/HIPHOP AKADEMIN) OH SHIT, våra underbara damer... mad propps till LOBA-ONE och ANNA (vinnare av 2on2) Många åsikter kring vilka som vann 4on4...hoppas inte folk ska börja snacka en massa BULL på forumet. jag komer länka battlen... för den va MÄKTIG! propps till oldschool gänget, P.A.T. MORRIS PHAX (en stor del av gbg breakhistoria) för att de ställde upp och var dommare. fett mer sånt här:P Propps till grounded ACAT o alla andra crews! King foOlish aka cityturken OCTAGON CREW, the 8
Octagon crew, killa clowns reppin the whole leftover fam.
oh juste om nån har filmen på när jag och min bror mötte ACAT please post that shit.. eller kontakta... de hade betytt mkt för oss!
Octagon crew, killa clowns reppin the whole leftover fam.
det var schysst jam! men va hände med bboysen som skulle komma från norge och danmark ?! dj:n va kass
sewsis så dom delade första platsen då eller ?
ja asså först körde de finalen sen sa domarna att de skulle köra ett solo var till och ingen skulle gå in medan någon dansade, utan man körde ett solo gick ut nästa kom in osv cleant skulle de va. och det blev det inte så...a ja vet inte phax snacka massa i slutändan fick iaf de dela på på första platsen, lr som han sa blev båda på sätt o vis diskade..fast ändå inte :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aha okey.. på så sätt.. a ja.. men fett att brudarna tog hem 2on2:n i a f!
fett grymt jam!! RESPEKT TILL ALLA BREAKARE FRÅN GÖTEBORG och alla CREWS FRÅN GÖTET!!! NI REPPA HÅRT SOM FAN! respekt till folket utanför götet oxå:D grymt fett att ni kom!! DJ Gonzo körde maaaad beats!! och all propps till arrangören!! grattis loba-one och anna! Afragon/Leftover fam!
WWW.LEFTOVER.SE FORGOTTEN SCHOOL CREW!!!!
allt som behövs sägas har redan sagts, det var phat =)
har några klipp faktiskt,. acat vs grounded acat vs octagon acat vs foolish n afragon acat vs loba-one & anna + kvalet kanske inte perfekt filmat men de funkar fint har dem just nu på kameran ska lägga in på datorn o fixa lite senare. finns kanske nåt klipp nån inte vill att ja postar säg de isf glömde faktiskt skriva innan,, props till fölket alla crews och alla upcomers, schysst stämning som fan vare. piiiz / rami, action authoritee (namnet ingen kunde uttala haha)
The world will never agree on what exactly Breaking is... And if the world ever does agree, then I guess it wont be breaking anymore." <br> - Kujo
RAAAAMII LANGA BATTLEN MED MIG OCH MIN BROR FÖRST HAHA=D!!!! thx
som alla säger, det var ett överfett jam å grym stämning ett av de bättre jamsen
Rami hade tyvärr inte med hela battlen med mig och min bror så om det e ngn som sitter på den LANGA !! thx!
Afragon, jag kan ha den. tror jag filmade allt med ACAT så jag kan kolla upp det. kan du inte länka den du har så länge ?
SHOOOO Jag vill bara tacka alla dem som har vart där alla tävlande crew jury o.s.v . Det tråkiga va bara att det va 5 crew som drog sig ur tävlingen P.G.A att dem inte vågade tävla mott OCTAGON. GROUNDED OCH DESPERADOS jag fattar inte hur man kan tänka så men men. Och jag ber om ursäkt till dem som fick åka tillbaka hem. I lokalen kunde man bara ha 300 hundra pers. Jag vill tacka MAHAN från OCTAGON CREW en stor breakare i sverige med bra inställning han e varan J LO i gbg hehe som hjälpte GONZO lite med DJ vi ses i sep..månad då jag kommer fixa ett JAM till mvh damir/HH.B-BOYS
Fet Jam... skön stämning å allt.. soft att se att många utvecklas. Little-cesar //grounded Crew
Vill bara sägaa det här va en av det grymmaste Jamen som har arragerats vill tacka Damir , för att han arrangerade det :) sköön snubbe e det :) Alla Crews va grymma och det va fett med respekt till alla B-Boys & B-girls som va där!, Skit bra stämmning Se till att komma i Sept ni som missaa :D Musch love to all of you !! B-Boy ABDO // Funky Cojones
ELI THE POET
Afragon & King foOlish VS Danii & Barbus http://www.youtube.com/watch?v=vkseuUZYXJY jag och broshan hoppade in för att danii och barbus skulle få battla ngn efter som de slapp kvala pga att det andra crewt drog sig ur... peace!
Jättebra arrangemang men vill påkeka två saker som kunde varit bättre: 1. Det var lite segt. Flera som kom o kollade förstod inte varför det var så lång väntan mellan varje battle. Ibland behöver de tävlande vila men det går att lösa på annat sätt en halvtimmes pauser. 2. Personen som hostar måste vara mkt mer bestämd under tävlingen. Nu börjar vi och Nu är det fem minuter kvar osv. Bra om hosten är trygg i sin roll. Okey, men återigen det är grymt att ni arrangerar och alla breakare inklusive mig är asglada att det sker!
--------------S---------------
Det va vi som hette Chrono Breakers vi ändrade vårt Crew namn till Funky Cojones
ELI THE POET
Hahaha MAHOOGNYYY VM i tappa hatten där.. först Afra! Sen Dan! Sen Mahogny! Galet!
"It's time to philosophize with the hammer and crush some illusions..."
nån som kan lägga upp alla battles på youtube?
kan hålla med om det Tan skrev.
yoo såg att någon hade riggat en kamera på jamet! Någon som vet kamerans ägare? Skulle vara nice att få sina battles "SEDDA"