Jamkalender
Till alla som fixar. Fett med Props. Inget land i Skandinavien arrangerar så många jam som vi. Var stolta!!!! MEN nu alla männsikor måste vi i Sverige som är så duktiga på att arrangera jam börja med en jam kalender så det inte blir dubbelbokningar igen. T.ex. SM den 16 dec var det 3 jams. Och nu den 3 mars är det 2on2 tävlingar Något förslag till hur man kan göra detta. Kanske SFX kan fixa detta? Så att den ligger uppe här på Whoa??? Peace MOORE
"Ja snäll är han" Lil Cesar aka KillaH Kid
ja det är en bra idé. annledningen till att det blev som det blev är att jag bara kollade snabbt på whoa, och såg bara de färska trådarna. så en jamkalender skulle vara skitbra! peace Love
skill bill vettu
Vi har haft något liknande förr, men det finns ingen anledning till att det inte skulle kunna införas igen. Alla som bryr sig om ämnet rekommenderas att säga sitt i tråden. Återkommer med lite mer när jag inte behöver stressa mig genom en femtonminutersrast på jobbet.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
yeah jamkalender skulle va najs, ja e nybörjare så ja måste lära mig från proffsen ..
Det ända som behöves är att man kollar upp allt i forumet som har med jams och dess datum att göra. så gjorde vi för att det inte skulle krocka och gick ut med datum så tidigt som möjligt . Vi vet att vi inte kan flytta vårt datum och tror inte heller att GBG grabbarna kan göra det heller.Så ifortsättningen vore det bra med en sådan lista. PEACE/ OUT 2 BURN08 Rubbish & Scoobe diffusionz
Diffusion crew since 2004
nåt som hade varit riktigt fett är om vi hade haft en officiell break-sida. typ en "bboyworld" fast för sverige då, med forum där man kunde kolla videos och bilder från olika jams som varit i sverige och läsa om kommande jams osv. just nu har vi ju bara break-forumet här på whoa och det funkar ju men det skulle va rätt fett med en "riktig" breaksida istället.
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
just do it
The world will never agree on what exactly Breaking is... And if the world ever does agree, then I guess it wont be breaking anymore." <br> - Kujo
Word on tath one. bboysweden.se lol om de vore så, bra med kalender dock.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Vad jag hade tänkt tillägga igår är att införandet av en kalender kan komma med lite förändringar. Den viktigaste är att rena infotrådar om jams (datum, plats och allt det vanliga) får utebli, och all sådan info får hamna i kalendern. Jämför exempelvis med "Kalendarium"-stickyn i politikforumet. Givetvis ska man kunna diskutera jams i separata trådar, såväl före som efter, men det är viktigt att understryka att det då handlar om diskussioner ("vad tyckte ni" , "vem vann" , "jag tycker domarna sög därför att.." och så vidare). Precis som nu är det bra om man lägger det på en seriös nivå, alltså helst inga "fan vad superjam var fett" -trådar.
Jag vet inte om jag missförstod dig och du menar samma sak men blir det inte lättast att se om vi säger att vi har en lista på alla månaderna och så fixar du till så att jams som komemr upp läggs under rätt månad osv. och sen sköts allt snack och info om jamet i andra trådar. alltså att man skriver in i tråden när man ska ha sitt jam och sen sätter du in det i kalendern och tar sedan bort inlägget och så får arrangörerna skriva info i andra trådar. förra kalendern vart så rörig.
Above the clouds!
alltså att man skriver in i tråden när man ska ha sitt jam och sen sätter du in det i kalendern Jag vet inte heller om jag missförstod dig (och kanske även resten av postarna i tråden), men vad menar du skulle vara skillnaden mellan tråden och kalendern ? Som jag har förstått idén skulle kalendern vara en sticky där infon utgörs av inlägg i tråden som alla får posta bäst de vill (och som tas bort ifall de passerat sitt bäst före-datum eller om de är helt åt skogen).
kalendern ska inte vara lika kladdig som det är här..? det är väl meningen, Ordning.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Word Timon.
kalender skulle vara en bra ide..
Tycker att det verkar som alla övernestämmer!!! EN kalender bör fixas med årets alla dagar. Och så skrivs alla jam in på respektiva datum. Eller SFX??? Peace bboyskiii moore brainster!
självklart
A man is a man all his life. But a woman is only sexy until she becomes your wife. Le King of LocKing: E.Z. Lock
banal är kungen på kommentarer, men dock inte kungen på att få ngt gjort, din aktiva näbbgädda kan inte du fixa detta då. som har en egen website å sånt.. :P
Konceptet känns fortfarande väldigt abstrakt, och jag har inte någonstans i tråden sett en egentlig beskrivning av hur kalendern i fråga skulle vara utformad. För att fylla i det Banal skriver: Som jag ser det finns två alternativ. Antingen kan den ligga i forumet (som en tråd) och då gäller det jag skrev ovan, eller så hamnar den på någon separat domän och kan eventuellt ha fler funktioner än en tråd på whoa har. I fall nummer två går det dock inte att förvänta sig att jag ska administrera kalendern, men det finns heller inget hinder för att skapa en bäst man vill, utan whoa's godkännande.
EEEY Mitt förslag är om det är möjligt att fixa en sådan här (liknande) kalender här som en tråd på whoa. Så skriver SFX in jamen efter att de ansvariga för jamet har skickat honom info. Eller så gör man så att alla får skriva men det blir lätt rörigt. http://www.rockthebeat.se/ gå in på events så har ni en bra mall för en kalender Peace Brainster mooorester
ah fett bra- behövs verkligen en sån kalender.. man borde lägga in alla events där. asså inte bara rena breakjams utan annat som kan tänkas krocka oxå faktiskt. mycket bra ide!! b,girl aliizzhe ps. INCREDIBLES börjar bli faaarliaa.. bah så ni vet :P
all my love goes to the art... bgirl alice
SFX: Jag menar att du har inlägget högst upp och där står alla månaderna listade. och under den månad jamet ska vara så skriver du in namn på jamet och datum sen får all info skötas via andra trådar. skulle tro att det bli renast och enklast att få en översikt på jams på det sättet. sen rensar du tråden på info och snack allt eftersom.
Above the clouds!
Kid-Rex P0 jaaa precis
Zegaaa ^^