I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

boty 06 hur gick de?

Vår Hiphop - Breaking

2006-10-21 23:39

boty 06 hur gick de?

vilka vann?

vilka hae bäst show, synd att allt krashade sig för mej med jobb, annars hade jag också åkt ner :(

Men som sagt boty 2007 kommer jag =D

sundsvall Reps .. peace

2006-10-22 09:31
Results:
1. Vagabonds (France)
2. Last for one (Korea)

Best Show: Vagabonds (France)

Semi Finals:
Vagabonds (France) vs. Drifterz (Korea)
Last for one (Korea) vs. B-Town Allstars (Germany)
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2006-10-22 17:34
hur gick bgirl tävlingen på pre partyt? nån som har koll?
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2006-10-22 22:44
tyckte mortal combat skulle varit i topp, fattar inte hur tyskland hamnade där..??
vagabond var bra men jag tyckte last for one var bättre. trodde inte frankrike skulle ta sig till final.
tyckte moving shadows från österrike borde fått best show!
den verkligen var change of direction...

svenska tjejerna var jävligt duktiga!!! 2a plats!!!!
*stolt svensk*
props till Swi-Ski & Cam-Ill och applåder till kid scraam och octagon som gjorde riktigt bra ifrån sig!!

många bra shower i år asså, måste varit jobbigt som fan att dömma. alla ni som missa borde fixa dvd:n,  
jag ska lätt ha den!!

'till next year,
peace
each one, teach one! för hiphopen vidare

2006-10-23 19:35
Det var bra dommare, som ens kunde döma.
Det var verkligen svårt att se vilka som skulle kunna vinna när man satt där o kollade.
Men även jag hade hellre velat se en Koreansk final.
L41 vann förra året så det kanske skulle vara en orsak att dom inte fick vinna i år, om det nu skulle vara en av Domarnas anledning:(
Iaf Octagon gjorde sitt jävligt bra:D:D (L)(L
Peace.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2006-10-23 20:28
 Feta props till mina homegirls B-Girl SwiSKi & B-Girl CamILL!!!
vi föds orignal men utbildas till kopior

2006-10-23 23:58
Öumn.. var de inte nå snack om att Korea inte fick vara med i BOTY i år eller jir de nu vah, vad hände med de? :S
Grounded

2006-10-24 13:22
sverige nådde även finalen i locking tävlingen på the warm up party.

2006-10-24 14:56

var inte så ödmjuk juicy... det var du och johan som gick till final... YEAH!

Slam Tilt, Concrete Kingz, Mass Destruction

2006-10-24 14:59
langa film
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 16:14
Teres O Camilla dope! Vilka vann?
www.2faced1.com

2006-10-24 16:47
kolla efter filmer på www.bboytube.com
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2006-10-24 18:34

Jag var där och kan säga rakt av att vagabonds var absolut inte värdiga vinnare. Dom som skulle ha vunnit var lätt mortal kombat. utan problem.

2006-10-25 11:12
Jag var där med, men ärligt talat MC hade ingen bra show koregrafi bara tricks och powers.

2006-10-25 14:45
Vagabonds skulle absolut inte vunnit bästa show. Och vinna hela BOTY är väldigt tveksamt. Dem "fuskade" genom att köra routines 7 Min av 10 så L41 inte kunde gå in. Plus att Salah var dommare. Bäst show var österrike.
Props till Kid scraam som körde fett.
KaOS!!... De LA KINGZ.
Incognito Superstar!.
-2008-

2006-10-25 15:49
word

2006-10-25 17:30
1. Hur kunde Salah få vara domare när Vagabonds var med och deltog?

2. Hur kunde B-Town Allstars komma till finalen när Knuckle Head Zoo, Mortal Combat och Moving Shadows alla hade bättre showcases, hur man än vrider och vänder på det?

3. Hur kunde Vagabonds vinna priset för bästa showcase?

Glad att jag inte åkte...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-10-25 18:34

mm då måste kombat ha utvecklats dansmässigt inom break, deras power heads är brutala, men showerna jag sett av dem har mer varit "new school" och inte så mycket breaking. Men då var det några år sen jag såg dem.  

Just keep on pressin on

2006-10-25 20:19
väldigt många som var besvikna och inte höll med domarna i år var det i alla fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-25 21:11
B-town allstars var på hemmaplan och Vagabonds hade en fransk dommare..8-) nåt sånt säkert.. korupt iaf..

2006-10-25 22:00
Aa Sant Vagabonds borde inte vunnit. Även fast jag inte vart där!! SÅ såg man ju battlen på bboyworld.
Bboy Mighty represent Real Deal Family!!

2006-10-26 17:32
Nog kan man väl ana att Salah var partisk till att peta in Vagbonds i finalen. Men BOTY bedömningssystem bygger ju ändå på att man ska poängsätta de olika kriterierna som dom har för show-delen och sedan summa ihop det till en siffra. Salah gjorde itne detta själv, de andra domarna måste ju också tyckt likadant ..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2006-10-26 21:46
Spelar ingen roll om han är helt opartisk (vilket vi alla vet att han inte kan vara). Det är väldigt oproffsigt och helt onödigt att ha honom som domare i en tävling där Vagabonds själva är med och deltar eftersom det skadar hela tävlingens trovärdighet, särskilt som de går och vinner alltihop också.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-10-27 17:02
word, iaf vf låta fyra dommare bestämma Världens bästa grupp, varför inte låta världen bestämma det, Publiken kan rösta genom att trycka på en knapp dom får på sina stolar och man får bara rösta en gång som dom har på "vem vill bli miljonär" nån liknande grej iaf.. Kanske Dålig förklaring men ni får använda förnuftet och försöka fatta.. iaf PEace..

2006-10-28 00:12
HAHA.. Timon ..
Shiiiet

2006-10-28 13:12
hahah fet ide alex!
skill bill vettu

2006-10-28 13:14
jag tycker dom ska köra med det där dyzee systemet
pssshh

2006-10-29 21:22
yeah, synd bara att majoriteten av publiken säkert e från tyskland. Tror inte dom röstar på ngt annat.
"But thats like.. ur opinion man"

2006-10-30 07:01
Det var väl två dommare från frankrike Salah och en till vilket gör det ännu mer suspekt. På botys hemsida finns utförligt judging sheet. Lite lustigt en dommare satte Octagon som 6 och en annan som 16 så systemet verkar ju lite wicket.  Man fick fett med inspiration iaf peace 

2006-10-30 12:27
Timon: lugna dig, ingen säger att boty vinnarna är världens bästa grupp. Boty har funnits som event grymt länge och personligen tycker jag att ingen har rätt att klaga på upplägget. Om man inte tycker om det behöver man inte ställa upp, så enkelt är det. Det är e bedömning. Ingen säger att de som vinner behöver ha vunnit i dina ögon. Därför finns filmen, det ända det säger är att domarna tyckte om den vinnande gruppen bäst.  

Finns många andra tävlingar än just boty. Och ja boty har haft tvivelaktiga domare ett par år. Men liksom vilken tävling har inte det. Speciellt när det kommer till bedömning är events som det här svåra att döma. Kommer mycket ner till tycke och smak. Att dömma rättvist är hur svårt som helst. Tänk dig sälv in i sittsen, du bedömer en dans som är till stor del ett fritt utryck. Utöver den bas som existerar så kan du röra dig som KYS till Abstrakt till Alien ness. Alla har sin finess. Beroende på vad en dommare letar efter kan bedömningen variera. så jag är inte förvånad om nån har satt ett crew långt ner och en annan har satt ett långt upp.

Ta en sak som presentation. Om nån crew använder techno och större delen av showens stående dans inte ens är likt tops så skulle en dommare se det som värsta möjliga och kanske sätta en 1:a en annan kanske skulle se det som en show och inte alls bry sig om tops detaljen och se mer på vilka moves crewet visade upp och sätta högt betyg. realize att så länge breaking är öppen i sin struktur så kommer folk tycka olika.
Just keep on pressin on

2006-10-30 17:36
jag tycker dom ska köra med det där Dyzee systemet.

Wydee, Dyzees system är endast utformat för battles. Fem domare skall poängsätta fem olika element av bboying på en skal från 0-3.
De olika elementen är Foundation, originalitet,svårighetsgrad, utförande och strategi. En domare för varje element.
I battle of the year så har dom ett bedömningssystem för showerna också och så som bboy-shower ser ut nuförtiden så tycker jag att BOTY egna system är bra utvecklat. (Huruvida vissa domare som BOTY arrangörerna väljer ut kanske inte klarar av att använda systemet på ett rättvist sätt är en annan diskussion. )

Visserligen skulle dom kunna anvädna Dyzees system vid battlesen men det skulle inte ändra vilka som kom till finalerna och sen har dom ett poängsystem för battles också som jag inte tror det blir så stor skillnad på om dom ändrar.

2006-10-30 19:12
ILLINI_DUDE P25
det var till battlesen jag menade =)
men jag visste inte att dom redan hade ett system för det
pssshh

2006-10-31 12:47
silk treadz word on that, men vadå haha jag floppa inte ur direkt, bara ifrågasatte och gav en idé, aight:P iaf att dömma efter allt ska inte vara så svårt man ska ha top down show power tricks freezer den som allt det i en crew förtjänar första platsen, ex vagabond hade massa twice så deras skills kan ju inte sägas vara Världsmästar moves mot andra mer skillade crews som inte upprepar sig, ohh hoppas det nu inte heller misstolkas (många här på whoa misstolkar mig och får fram fel bild, och där då skapas en konflikt) juvisst peace..

2006-11-02 08:59
tycker vagabonds va värd sin best show