I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

headspin hjälm

Vår Hiphop - Breaking

2006-04-28 18:35

headspin hjälm

Tja någon som vet vart man kan köpa en headspin hjälm? Har letat men hittar inte någonstans för dom som säljs nu är snea däruppe! :( peace ..

Norrland represent

2006-04-28 18:49
Typiska BMX/Skate-hjälmar funkar i allmänhet hur bra som helst vad hjälmar beträffar. Även varianterna med rundad "hjässa" brukar vara användbara till ändamålet, det känns rätt mycket som en smaksak. Jag själv brukade föredra den rundade sorten på den tiden då jag fann det moraliskt acceptabelt att spinna med hjälm.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2006-04-28 18:51
BTW rekommenderas silikonspray i stora mängder samt någon form av plast som minimerar friktionen (en sönderklippt solstol lär göra susen); mest med tanke på att snurrandet inte blir så kul efter ett tag när småstenar och liknande gjort avtryck i plasten på hjälmen.

2006-04-28 18:52
Äh vadå, många i damfotboll använder hjälm också när de ska nicka, hrrm... ;)

2006-04-28 19:14
SFX joo jag vet att det typiska BMX/Skate-hjälmar funkar susen och det är en sån jag letar också, vet också att det är lite så där att använda hjälm när man ska snurra på huvudet men har hört att man lär sig mycke fortfare om man börjar med hjälm.

Så det jag undrar är vart man köper en sån hjälm, som är rak däruppe så man inte bryter nacken och grejor :D haha
Norrland represent

2006-04-28 19:17
Tänkte om det finns nått på nätet så man kan beställa en ...För har kollat i alla sportbutiker här i skellefteå och det finns ingen som är rak där uppe ...
Norrland represent

2006-04-28 23:40
Äsch, använd hjälm om du vill liksom. Känns det rätt, kan ingen säga att det är fel.
Vad jag dock kan tycka att du bör tänka på är det här med att vissa detaljer i tekniken kan komma att bli annorlunda om man kör med hjälm, så se till att inte skaffa dig för många dåliga vanor om du någonsin planerar att lägga hjälmen åt sidan.

I och med att du bor mitt i Ingenstans när det kommer till den här sortens utrustning, är det bästa jag kan säga att du bör kolla med lokala cykelaffärer eller göra inköpet i en större stad.

2006-04-29 10:19
Det är bara coolt om det är en viking hjälm med horn.
Eller om man har skatehjälm sen går tre kångsamma varv och spänner åt den sån gör två toproc ksteg och drar flares, sen skiter i headspinnen.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2006-04-29 11:44
Eller om man har skatehjälm sen går tre kångsamma varv och spänner åt den sån gör två toproc ksteg och drar flares, sen skiter i headspinnen.

Class of 96 :)
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-04-30 11:52
skit i hjälmen ta en mössa istället..man skämmer bara bort sig med hjälm

PEACE!
REACT RICOCHET CREW

2006-04-30 14:07
hjälm kräver en stabilare teknik , får dock bättre spin..rekomenderas om du hade planerat träna movet ofta p.g.a de förhindrar hårslitage . när du lärt dig movet någorlunda kan du gå över till mössa.

2006-04-30 19:43
ja tyckte bara hjälm gled FÖR bra..hehe..så ja beställde en mössa från swiftrock men nu kör ja typ bara med bandana eller halsduk eller va man vill kalla det..
REACT RICOCHET CREW