I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ge mig lite tips på enkla moves!

Vår Hiphop - Breaking

   

2006-04-05 20:20

ge mig lite tips på enkla moves!

Fan jag har börjat intressera mig för typ extremgymnastik. Volter och grejjer alltså. Breakade som ung, men jag lessnade. Jag sög ändå. Men nu vill jag lära mig lite moves att träna på till sommarn då jag ska skafffa såna här "crashpads", typ såna här tunna madrasser som man har på skolgympan alltså.

Jag har ganska jävla bra motorik och så, och jag är hyfsat stark i armarna.

Jag kan göra typ handvolt, fast som en hjulning, alltså man vrider sig 180 i luften och går in i den snett, som en hjulning. Sen kan jag göra samma sak fast med 360 graders skruv. Så man fortsätter åt samma håll som man kom ifrån. Svårt att förklara. "rondat med skruv" heter det tydligen enligt min gympalärare.

Sen kan jag typ stå/gå på händerna och sånt.

Bakåtvolt ska jag lära mig nån gång. Vanlig framåtvolt kan jag typ från studsmatta och ner i vatten och sånt, men inte bara springa och göra den och landa sen.

öhm, kan väl typ göra kickups och "masken" också.

Så, kan ni ge lite tips på liknande akrobatik till en noob? Gärna korta filmklipp och sånt. Så jag kan se.

Tack på förhud.

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die