I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

scan.superjam bboyworld

Vår Hiphop - Breaking

2005-09-06 14:07

scan.superjam bboyworld

Om någon har missat det så finns det ett klipp ute på bboyworld, med lite valda highlights. Lite trist att klippningen är shady och att vissa som körde bra inte fick något exposure alls. Jag klagar inte iofs för my boy rockade sönder... ck baby ;)

Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2005-09-06 16:10
min tråd (om klippet) blev kickad från whoa...
WWW.LEFTOVER.SE

FORGOTTEN SCHOOL CREW!!!!

2005-09-07 00:11
Afragon: tja du kanske utryckte dig med taskigt språk, sånt är ju förbjudet.

inpotent: trist at tdu inte fick exposure, tyckte du rockade sönder men men
Just keep on pressin on

2005-09-07 12:24
Säkert me nsom sagt snubbe nsom gjorde klippet har ju också valet att ta det han tyckte var dope. Inte det vi tycker är dope. Får helt enkelt göra ett nytt klipp. Samma hände med DF1 klippen som också var lite underliga. Verkar vara samma grabb.
Just keep on pressin on

2005-09-07 13:06
men tanke på att det postades i bboyworld.com där många gillar att se korea det vill säga T.I.P i detta fall.

tyckte dom kunde ta radom breakare som körde sin grej o rockade hårt. ska inte spela någon roll vilket crew o.s.v
"But thats like.. ur opinion man"

2005-09-07 16:32
old school for life!
Ac-at, av Cupjeark Clique

2005-09-08 14:04
Till den/dom som har lagt ut klippet på b-boy world.
Kul att du lägger upp klipp på folk som vill komma ut och synas. Mindre bra för de som inte vill vara på massa internörd sidor.
Om jag hade vetat att du/ni skulle lägga ut det på nätet hade jag och många andra säkert inte kört på jammet.
Vad ni har gjort IGEN är fucked upp !!!
Lägg ut klipp på er själva om ni är så sugna på lite nät fame...

En gång ingen gång.
Två ggr är en gång för mycket.

GHOST CRU..............
Live it or leave it....

2005-09-08 14:29
själv tycker jag det handlar om att vissa världen hur breaket ser ut i Scan.

jag uppskatar mkt att få c clips från chile mitt hemland o andra delar av världen som har samma passion.
Handlar inte om när fame. handlar om gemenskap. Tycker endå det e ett skönt sätt att man kan dela bilder, clips o musik genom nätet.

One´s again..min åsikt.
"But thats like.. ur opinion man"

2005-09-09 10:45
ghost crew fick så mkt stryk vs TIP, aboo..

2005-09-12 11:53
barb: det är inte vad man gör, det är hur man gör det.
tip = karatecircus.
ghost crew = bboys.
Slam Tilt, Concrete Kingz, Mass Destruction

2005-09-12 15:26
Den långa koreanen som påminde om Lamine i stilen var grym, resten håller jag med dig om Sven..
Murda Moe, Floorists, Karlstad/Oslo/Bergen/Melbu

2005-09-12 16:08
Nej, det är bara din åsikt. =)

2005-09-12 17:55
T.I.P dåliga? deras karatecirkus räckte ganska långt i boty korea, ett av topcrewsen i korea och de får såklart stryk av "ghost crew" som gillar figgy four swipes och sixstep..no no..

2005-09-12 18:17
Missförstå mig rätt. T.I.P är grymma, på show. Man kanske t.o.m kan sträcka sig till att någon av dem dansade bra. Men jag skulle inte kalla dem BBoys eller det de gjorde BBoying. Tycker snarare de hör hemma bland de här tävlingarna som dansskolor anordnar där de tävlar i "discodans", "hiphop" etc. Men det kanske är dit svenska scenen är på väg precis som asiaterna.

Sen när det gäller vem som vinner tävlingar har det bara med vilka som är domare att göra.

2005-09-12 18:32
barbus, TuaLi: Först och främst jag tyckte tip rockade på time2battle i malmö, där battlade de och det ger jag respekt, de kan sitt shit oavsätt vilken smak man har. Men det de gjorde på scan.superjam var värdelöst ur battle synpunkt. De showade och gjorde exakt samma sak som de själva sa att de inte tyckte om att folk gjorde snodde runder gjorde show grejer riktade till publiken för att få folk på deras sida... Och barbus, att dissa ghost och gå på som du gör gör dig bara till en idiot. De är den gruppen som repat scandinavien MEST av alla och också vunnit mest av alla. Så om du vill gå omkring och påstå att alla dommare som någonsin dömt alla stora events de varit på varit i deras ficka, kan du fan gå och hänga dig. De har slagit ut grupper som massive monkeeys, rock steady crew etc. Skulle nån annan grupp i sverige göra det!?!?

Just keep on pressin on

2005-09-12 21:43
hehe sällan det e nån som klagar på nånting här..nu gör jag det på dom som gör det hehe...tycker bara soft att nån pallar göra ett klipp om det som va i allfall...såg inte att nån annan angagera sig i det så..klaga inte så mycket..precis som nån annan här sa kommer inte ihåg nu vem...att den som la upp klippet kanske tyckte att dom han la upp var bra o resten sög eller kanske att han inte hade mer på just den b-boy...hörde att det här snacket finns även på bboyworld...komigen det e inte värsta grejen vaf*n...sen håller jag med freeze att man kanske inte vill va med på nåt klipp också,då får man passa sig o tänka om lite innan man slänger upp ett klipp...nåt o tänka på till nästa gång...jag tyckte jag såg ALLA som representera sverige var med en gång på klippet i alla fall...läst nånstans om att nån klaga för att den inte fick va med...blää hehe...
aiight...peace aauuut Chic0 D.C

2005-09-16 18:00
tyvärr så gillar jag inte alls ghostcrew, jussi är den enda som är grym av de, har inte sett battlet vs massive monkeys och eftersom massive monkeys är ett av de crews som är de tightast och stilrenast så skulle jag fortfarande vilja se det battlet. Ghostcrew vann då och det är fan bra, men det fanns nog olika anledningar till det..mot rsc? aldrig hört talas om..Ghostcrew är enligt min mening överskattade ..och de hade inte mkt att ge vs T.I.P hur mkt de än showade för publiken eller inte..

Starzinger:

tur att du inte tänker efter för då hade du aldrig skrivit det där..

2005-09-18 19:12
Det är nästan lite roligt att läsa Barbus inlägg *skratt* Skrattar lite för mig själv. Kul med internet-lökar ibland som alltid ska tycka till haha Eller inte.
Barbus: Du är väldigt motsägelsefull.

UNIQUE

2005-09-19 15:08
Men jag skulle inte kalla dem BBoys eller det de gjorde BBoying.
Eh ? Varför inte ?
Dom körde ju massa moves som ingår i breaking, dom körde vanlig toprock en del footwork ... ok, jag har deras sthlm besök på vhs och kan ålla med om att just DET var mår åt showstyle-hållet, men fixa andra clip med dom så ska du se..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2005-09-19 20:02
ironi din stjärna..mään..

2005-09-20 11:55
Har haft nöjet att se TIP både battla och träna IRL... de är the shit! Koreas bästa crew... även om jag nog är ensam i Sverige om att tycka det :)

Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2005-09-20 13:23
Det är skillnad på Bboys, breakare och breakdansare.

2005-09-20 16:15

2005-09-22 15:03
att du är för trög för att fatta att jag var ironisk när jag skrev "old school for life".. Vem är du egentligen, another sthlm bboy?

2005-09-22 20:53
^^lmao

2005-09-23 12:19
Ghost Crew vs TIP:

Tyckte inte det var någon egentlig battle alls... Ghost Crew verkade rätt off/icke-motiverade och TIP bara lekte runt. Sen var det ju helt skilda stilar som gick upp mot varandra. Ren NYC-foundation mot blow-ups och burners. Jag gillade TIPs ups... de har fått in mycket mer funk/flow de sista två åren.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2005-09-23 19:57
haha mr path...got him,,f off barbus u got burned

2005-09-24 15:01
shit vad alla är trångsynta, håkller med barbus och dom, och liksom vad gör en bboy till en bboy, downrocks? lägg ner attittyden, den bromsar upp kulturen.
skill bill vettu

2005-09-24 15:10
gangsta_L P16

Ja, en bboy måste ha footwork... det är ju liksom det hela dansen bygger på.

2005-09-24 17:20
Ville P21 Word!
JaeLee P24 VS gangsta_l P16 Word!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-24 19:32
haha okej,så att enbart ha footwork då e man en bboy eller?vart tog tops,power,freeses alla det andra goda vägen,alla e så jävla trångsynta,man ska bara köra old school(inget nytt,eller vara ny skapande för då skiljer man sig från mängde och det går ju ablsolut inte för sig) annars kan man inte dansa och vara bboy eller?

inget på händerna inga volter inget av det där då e man ingen bboy.

asså dete fan pinsamt,så jävla svenskt
lär er gör allt det där istället för att gnälla på alla som kan det

2005-09-26 11:38
djas håller mad dig 100%

altså e du en bboy om du kör downrocks bara och en Breakdancer om du kör power?

kujo var en av dom första om jag inte har fel, mer att mixa in galen styrka och volter i break, han fick massa kritik för det i början, men se nu vart vi har komit i jämförelse med typ 10 år sen.
skill bill vettu

2005-09-26 22:14
ingredients for a bboy:
foundation + originality + estheticism + spirit + presense + attitude

2005-09-26 23:37
All you have to do is add music! =)

2005-09-26 23:44
okej så kör man inte det som ni säger då e man ingen bboy,vem avgör om man e bboy då?skulle vara kul om nån hade ett svar.

sven du säger att originalitet är en grejj,men vem av gör hur mycket orginel du får vara samt va du får göra för originella saker?

nyfiken på dessa vad folk säger bara

keep it real

peace

2005-09-27 00:56
ingredienser för en bra , (all-round) bboy:

personlig style + foundation + attityd + karaktär + power + blow-ups + originalitet
We fix our eyes not on what is seen, but on what is unseen.
For what is seen is temporary, but what is unseen is eternal. / 2 Cor. 4:18

2005-09-27 09:54
att vara bboy handlar minst om hur man dansar tycker jag, det är vardagsattityden som är bboy för mig. hur man beter sig mot andra brejkare och nybörjare till exempel, visa respekt och få repekt liksom.
peace
skill bill vettu

2005-09-27 13:34
jonas, när går nyskapande över till en ny/annan konstform tycker du då? vilka är grundelementen (steg, form, tankesätt etc) som gör att breaking fortfarande är breaking?

jag tycker att t.i.p i det här fallet hade en del grymma tricks och tekniska skills men de vävde inte ihop det tillräckligt med breaking foundation och därför blev det i mina ögon inte bboying. deras förståelse för kulturen verkade allmänt fattig som t.ex när de började köra sin show för publiken mitt i battlet mot ghostcrew.

benjamin: visst ska en bboy ha power och blowups också. vet dock inte vilka som räknas in i foundation.

2005-09-27 14:25
aha okej nu fattar jag vad du menar sven, men att avgöra om de ebboys eller inte,ja menar de har vunnit ex antal bboy tävlingar så för mig e det bboys.

men men alla har vi olika åsikt o syn på saker,så e det.
detta gälelr alla delar inom breakingen

2005-10-14 11:42
djas: för mig är breaking ingen sport så tävlingar känns egentligen helt off. det är ett fenomen som uppstått för att man ska kunna finansiera events.

2005-10-14 12:11
true slam