I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ragga/Dancehall

Vår Hiphop - Breaking

2005-05-08 17:46

Ragga/Dancehall

Hej hallå!
visste inte riktigt var jag skulle posta det här, men tänkte att det antagligen är lämpligast här, får hålla tummarna för det.

jag har dansat ragga/dancehall i två terminer nu, och intresset bara växer och växer. (dansat street i lite över sex år)
Jo, det jag vill veta är var i världen man ska åka om man vill lära sig, vart är det stort just nu?
tyskland har jag hört rykten om, nån som vet?

sen kan ni ju rekomendera andra dansutbildningar världen över som ni kanske själva gått, eller läst/hört talas om?

Tack så mycket på förhand!

/hon som försöker lista ut vad hon vill göra med sitt liv.

2005-05-08 17:56
Du kan ju testa med ursprungslandet...tex. Jamaica.
BEEF NOODLES

2005-05-08 17:59
Jag har hört att det faktist är större i Europa för tillfället..
Men jag kan ha fel..
när ni ger tips får det gärna hänga med en länk eller två, och gärna nån specifik stad som har ett bra utbud .

2005-05-08 18:05
oh my..du har krav oxå;)
BEEF NOODLES

2005-05-08 18:06
Spanien hade massor
"But thats like.. ur opinion man"

2005-05-08 18:16
haha okej, anledningen till att jag gjorde den här tråden är för att jag själv inte orkar googla, så ge mig inte svar så att jag måste göra det iaf..(och är inte säker på att jag kan googla fram svaren heller)
Ni som har erfarenhet och kunskap om det jag söker, det är er jag vänder mig till =)

men tack ändå tenderstreet och akabar =)

2005-05-09 17:05
åk till jamaica och gå på gatufester. kanske lite farligt men du lär dig väl av att knyta nya kontakter och umgås med grymma dansare.
HAKUNA MASALA (GÖR ATT MAN BLIR GLAD)

2005-05-09 18:54
som någon sa , skulle jag leta i frankrike. eftersom allt värkar handla om france just nu. :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-09 19:56
jag tackar för tipsen, men snälla, har ni inget konkret så skriv inte alls.
som sagt "när ni ger tips får det gärna hänga med en länk eller två, och gärna nån specifik stad som har ett bra utbud..
Ni som har erfarenhet och kunskap om det jag söker, det är er jag vänder mig till"

jobbigt att få upp hoppet varje gång man tittar i tråden för att sen ha samma okunskap som när jag skrev tråden.

2005-05-09 19:56
annars kanske ni kan tipsa om nån annan internet community där jag kanske kan finna det jag söker?