I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göteborgstalangen

Vår Hiphop - Breaking

2004-12-29 15:40

Göteborgstalangen

Vilka tänker anmäla sig?

life is dance, the rest is practice........

oh yeah, and keep it unreal!

2004-12-30 10:16
Vad är det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-30 17:10
när är det?
skill bill vettu

2004-12-30 18:47
Det är en stor talangjakt i Göteborg för ungdomar. Man kan tävla i musik och dans, solo eller i grupp. Dem brukar ha olika deltävlingar på olika fritidsgårdar och sedan en stor final i lisebergshallen. Dem har ändrat då tävlingen hålls, från början så var det alltid på hösten, men nu ska den hållas på våren. Jag tror att de tar emot anmälningar till tävligen i februari och sedan drar den igång i början av april.

2004-12-30 19:38
vad vinner man
"Ja snäll är han" Lil Cesar aka KillaH Kid

2004-12-30 19:47
Ingen aning, trodde mest det var en prestige grej, eller bara en möjlighet att få mer exponering. Finns väl någon anledning varför så många vill vara med. Anmälningar brukar vara många fler än vad som får plats i tvälingen.

2004-12-30 20:16
hmmm....jag tror jag ska köra...kanske
skill bill vettu

2004-12-31 17:32
det är typ i gbg regionen.
skill bill vettu

2005-01-01 02:01
GöteborgsTalangen vänder sig först och främst till ungdomar under 25 år bosatta i Göteborgs kommun.

Tävlingen är indelad i 5 kategorier: Musikgrupper, Solister, Rap, Dans och Breakdance (two men battle).

Du/ni får inte vara professionella eller tidigare finalister i GöteborgsTalangen. Man får vara med om majoriteten i gruppen inte tidigare har varit finalister. Har man varit i final i Breakdance (two men battle) får man inte vara med, man får dock delta i en annan kategori.

Framförandet får vara max 15 minuter, dock max 3 låtar. Dans och Breakdance får använda sig av mer än tre låtar vid eventuella mixar.

Du/ni tävlar enbart mot dem i samma kategori.

Det är tillåtet att ha med sig förinspelad bakgrundsmusik eller kompmusiker.

I musikgrupp kategorin måste man spela live på sina instrument. Om ni är två eller flera i en grupp som sjunger till färdig inspelad musik så skall ni anmäla er till solist klassen.

Du/ni måste själva stå för all musik. Vi har inga musiker på plats.

Du/ni får uppträda med andra artisters låtar (covers).

2005-01-01 15:39
När du försörjer dig på det du gör? Jag vet inte vad dom har för kriterie.

2005-01-05 21:23
i så fall är jag tveksamm, undervisar för barn i break...e det ok?
skill bill vettu

2005-01-06 18:04
Som sagt jag vet inte, men mer info ska komma ut runt 10 februari.