jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Frågar du om på breaking jams så som freestyle session om det är bredare där? i så fall ett rungande nej. Självklart så är de jams som är inriktade till breaking dominerat av breaking. Som sig bör. Själklart avr andra stilar representerade. De hade ett popping tävling där aswell men den skedde på den mindre scenen (ute scenen) och de tvar inte så stort intresse över den delen av jamet. Även fast jag kollade in det. Skoj att se storm och sala och dom köra och repa europa. När det komemr till svenskarna så vad jag såg representerade skandinavien och svenskarna rejält. Funkademics körde hett i cirklarna balnd de äldre och nyare lockarna och jag tror de kommer att props och kred för det de körde. Personligen tyckte jag dem var bättre än till och med många av de så kallade namnen inom locking som de körde med. Min grupp repade så hårt vi bara kunde i cirklarna och dem som löpte störst succsess var väll dennis och sven som båda lyckades komma bra till i footworktävlingen (dennis) respektive popping (sven) tävlingen. Men generellt körde skandinaverna rått jussi och finnarna dominerade vissa cirklar stort. Och bara när man fick se nått ordentligt topnamn i cirklarna tyckte jag man kunde se nån igentlig nivåskillnad alls. jussi och pojkarna är uppe och spelar med teh big boys no doubt about that. Angående att jämföra med svenska jams... pfff kanska löjligt dte går inte. Själklart är dansen större i usa. Det var där den började och antalet invånare överskuggar ju sveriges drygt 9 miljoner ganska så rejält. klubbscenen i usa är fett stor, LA hade endel råa klubbar besökte få dock. Men tyvärr skulle jag nog säga att de är ännu sämre än här på att promota mindre artister. Här har vi småklubbar som spelar soul breaks osv. Där sa dem till mig att de hade grymt svårt att driva sånt ekonomiskt... Det var nästan omöjligt. Generellt på bboy summits efterfester så sög musiken rejält. De spelade mest kommersiellt skräp. Det fanns en ända klubb i La som ens spelade vad vi kunde kalal breaks klubb 56 eller nått likande i long beach. Freestyle sessions hade dock bra djs som spelade soul och breaks även fast jag inte kom mer än till dörren (lååång historia hehe) oh well poängen är dock att jag vill att folk ska sluta dra så löjliga paralleller mellan usa och sverige. Är scenen större i usa hell yeah. Är hiphop kulturen mer levande där hell noo... om möjligt ser många real hiphopare på europa med avund. Där har det blivit för mycket ala honey och just got served...
Sky is the limit and you know that you keep on Just keep on pressin on