I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-02-29 16:08

Artikel

Såg en liten artikel om streetdance i SvD idag. Måste säga att den var ganska frustrerande, då media som vanligt inte tar reda på fakta innan de skriver... Suck... Läs den gärna om ni har möjlighet, och stäm sedan Lisa Boda eller vad hon hette som skrev den.

2004-03-01 18:21
Ha ha ha
Det bästa jag läst i sådan väg var en artikel i nån lokal Gävletidning. Där fanns det klockrena citat som:
"Man kan också få lära sig dansa graffiti..."
Åhh, det är så dåligt att man blir ledsen. Men jag har tur som i alla fall tycker om tragikomik =S
Representing "Fresh N' Keff"!
Det är jag som är Keff!

2004-03-01 22:46
HAHAHAH!! fan va sjukt!!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2004-03-02 17:54
Jag undrar bara hur man lyckas visa att någon är en hund.
Känns som det mer skulle bli charader än breakin om man höll på med sånt... =S
Representing "Fresh N' Keff"!
Det är jag som är Keff!

2004-03-02 19:45
Metro gjorde en artikel om SM '03, och intervjuade mig och två andra från mitt crew (samt lade in en bild på oss). Jag berättade lite om vilka crews som är favoriter till att vinna, och tydligen är Ground Dead rätt heta på den svenska scenen. :)

(.. för er som inte förstår: de felciterade mig.)
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2004-03-03 13:34
SFX

hahaha!!

vad heter ditt crew?

2004-03-03 13:35
Sparkzter P18

vem är den där powermove killen från Pokémon ??
om du inte vet vad han heter så kan du beskriva hur han ser ut för jag har den videon..

2004-03-03 13:38
grafflix : Mitt crew heter Limited Edition, och det lyckades de visst stava rätt i artikeln.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2004-03-03 16:18
Nu har jag också läst artikeln. Tja, även om allt inte var käpprätt åt fanders så var den ju bitvis tämligen pinsam. Att STÄMMA journalisten lär nog tyvärr inte gå, därför att

1) Vi vet inte vad Anders Merrild verkligen sa. Om hon citerat honom korrekt är det han som är pinsam. F.ö. är han manager för FPh, inte någon genuin hiphopmänniska om jag fattat rätt.
2)För att det ska löna sig att stämma tidningen måste artikeln innehålla grovt förtal, dvs extremt elakt skitsnack som verkligen skadar. Faktafel och bildschabbel räcker inte. Och det är tidningens ansvarige utgivare man stämmer, inte journalisten.

Vad man kan göra är att skriva till tidningen och bemöta artikeln - adressen är [email protected] .I bästa fall kommer det in någon sorts rättelse.

Suck!

2004-03-05 19:30
SFX

fedt!

2004-03-07 21:32
Sparkzter P18

ok!!