I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] mAad phOnic-Thats Right (Första Roland sp 555 beat)

Vår Hiphop - Beats

2013-08-28 19:26

[Söker kritik] mAad phOnic-Thats Right (Första Roland sp 555 beat)

Säg mig gärna vad ni tycker, skaffade denna leksak i helgen och gillar den skarpt fan.

Producent

2013-08-28 19:32
gillade samplingen men hi-haten är för hög och typ efter mitten så låten det som att den har hamnat fel. Soft sampling men trummorna borde bytas ut och en fet bas hade inte varit fel.

Hur trivs du med din roland? ups and downs?
Big up!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2013-08-28 19:38
den är straight omixad, kanske borde skrivit det haha! Men aah, vissa saker borde rättas till. Samplingen är ackord jag själv spelat bara så det är najs att höra. Jag älskar fan skiten, har bara haft den sen helgen och detta är andra gången jag sitter vid den.

Ups (dom jag kommit fram till ännu): Feta effekter, kan köra liveshower enbart med den pga att man samplar direkt in på CF kort istället för ram, jävligt hands on och lättarbetad

Downs(dom jag kommit fram till ännu): Går på cf kort, bara ett track på sequencern, ingen batteridrift som 404 hade gärna släpat med den på buss och tåg