I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] Ett beat från Dahl, vill veta vad som tycks

Vår Hiphop - Beats

2012-05-08 20:57

[Söker kritik] Ett beat från Dahl, vill veta vad som tycks

http://soundcloud.com/dahlmusik/dahl-production-misstakes

Lyssna & säg vad som tycks :) (Första beat jag lägger upp)

Dahl, bah gör mitt bästa.

2012-05-13 04:15
Jag tyckte det var så där om man ska vara ärligt. Mixningen lät hur hemskt som helst. Men som jag sa till pause, du behöver lite musik teori.

http://www.benvesco.com/blog/mixing/

Bästa sidan för dig som börja vid musiken. :) Ibland måste man börja innan man kan bli bra sen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-05-13 22:44
Tack. den är helt omixad har inte fått klämm på det än men det kommer, tack för länken ska kolla igenom senare =)
Producent

2012-05-14 12:18
okej såhär börjar vi.

detta handlar ej om mixen på tracket, som statos ovan påstår.

detta handlar om akordföljden. vilket är rent åt helvete, känns som du har spelat massa random saker och lagt på någon bas bara för att(?)

börja såhär, testa köra en akordrunda med 4 akord som du loopar om igen.

exempelvis, det enklaste du kan börja med är-

C, G, Am, F,

sen hitta en melodi där.

skit i mixen just nu, lär dig först få det att låta bra(riktiga akord, melodier etc,)

ciao
beatguru

2012-05-14 16:33
Tack som fan för råden, jag tar åt mig och skall testa.

känns som du har spelat massa random saker och lagt på någon bas bara för att(?)
sant.

Producent

2012-05-14 22:48
Grymt, ser fram emot att höra.

Även bra att du tar åt dig kritik på rätt sätt, bara ett jävla plus, som alltid leder långt!

Messa om du har någon fråga gällande vadsomhelst som har med musikproduktion att göra.

Lets go!
beatguru

2012-05-15 02:07
adda mister,p @ skype