I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Freebeat] Nothin' looks quite the same

Vår Hiphop - Beats

2012-04-06 17:22

[Freebeat] Nothin' looks quite the same

Hejsan, här kommer ett nytt beat. Jag har loopat introt på Europe's låt New love in town och gjort ett litet musikstycke av det hela.

Beatet skulle egentligen haft en chorus mellan verserna, men nu blev det så att jag bara la två verser efter varandra. Kan fixa det sen ifall någon skulle ha lust med det, peace out :)

(Inlägget ändrat av Marcuz 2012-04-06 17:22:23)

(Inlägget ändrat av Marcuz 2012-04-06 17:23:13)

Rappare

2012-04-06 21:46
De här är bra gjort skulle inte säga nej till att lägga några rader på detta men det var dock ett bra tag sen man gjorde en låt men hör av dig ifall man får göra något med detta :)

2012-04-07 13:15
Tungt beat. skulle vilja lägga några bars på det. om det nu är ett Freebeat.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-07 18:41
Tack så mycket! :) Ta gärna kontakt med mig ifall ni kickar på det.

2012-04-12 18:25
Gjorde denna track på ditt beat..Grymt skönt beat;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-13 08:43
Suryakant: Thanx man! Din låt var skön! Bra jobbat. och snygg bild :D

2012-04-13 16:34
Tack mannen:) Hör gärna av dej om du har fler beat..det där var riktigt soft:)

2012-04-15 01:07
Passade också på att göra en låt till din beat, min första, Hoppas den smakar

enjoy
Hasta la victoria siempre

2012-04-15 13:06
Suryakant: Fler beats kommer upp inom kort mannen, vänta bara :)

olf: Jag tycker det var bra för att vara din första låt, kul att du valde att göra första låten på mitt beat! du kunde dock haft bättre ljudkvalitet men annars är det bara att träna på, så kommer du bli bra :)

Peace grabbar

Rappare

2012-04-16 16:37
Tja och tack för att jag fick använda ditt beat va ett tagsen man gjorde musik nu men hoppas den blev bra peace

2012-04-16 17:08
JRM

Helt okej Skulle vara fet med lite bättre ljud på din röst? låter som du spelar in med data mick eller så att du inte har nån mix :3
Rappare

2012-04-16 20:47
tackar va ett tag sen men har en studio mick och har glömt bort de mesta :/ men så fort jag kommer igång igen så ska det nå gå :)

Producent

2012-04-17 22:30
skönt beat, men släng på en basgång på nästa!
I dont have to die, to go to heaven.
Producent

2012-04-17 22:41
not hiphop
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Producent

2012-04-18 19:42
RK behöver du inte bry dig om, det är tydligen bara han som gör hiphop :)
Producent

2012-04-18 20:42
verkligen inte men det är för många pop-nördar här..
Boom bap lives!
Producent

2012-04-19 07:15
Jag vet att du gillar den gamla smutsiga hiphopen mer, men de som börjat på nydligen har ju inte hört mycket sådan, och känner sig därför hemma i det här. Vilken är helt okej, då jag gillar båda.
Producent

2012-04-19 07:21
jaja känn er hemma i pop, i dont give a fuck om det men kalla inte det för hiphop och sluta lägga upp pop i et forum för hiphop!
Boom bap lives!
Producent

2012-04-19 08:08
Aint gonna happen, and you know it :)

2012-04-19 11:08
Haha vad är det här?

Vad är felet med trummorna?
Vart FAN är basen?
Varför finns det inga breaks?
Någon form av variation?

Förlåt men jag måste verkligen hålla med @RK-Studio

Kalla inte det här hip hop för det är det INTE!
Producent

2012-04-19 13:05
haha, vafan är då det här?

Ravi's beat.
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/beats/720121/1.aspx

Vad är felet med kicken? inget tryck.
Nästan bara bas? knappt något annat? tråkigt.
Någon form av variation KANSKE?

Du har själv lite att jobba på, sluta trycka ner andra :)
Producent

2012-04-19 14:04
ravis shit är 10000000 gånger mer hiphop än det här..

riktigt beathead-beat ravi!

äntligen nån som har hjärta för hiphop istället för pop
Boom bap lives!

2012-04-19 14:30
RK-Studio: Jag vet precis vad oldschool hiphp är. Och jag vet att mitt beat inte är ''mest hiphop på whoa' och det står jag för. Kollar du på mycket annan musik som läggs ut här, speciellt under ''Vår hiphop'' skulle du säkert säga detsamma som du gör mot mig nu, ellerhur?
Det är nya tider nu, även om jag gillar både ny och gammal hiphop så kände jag för att göra ett beat i det här stuket, lite mer ''poppigt'' som du beskriver det. Gillar du inte det, så fine.

Piero16892: Tack mannen! jo, jag borde lagt på en basslinga, hade nog blivit mycket bättre då!

RAVI.DI: Tack för kritiken! kan kritisera ditt beat med och säga att det är lika enformigt som mitt. Skrev i informationen att att jag bara la två verser efter varandra på detta beatet, alltså låter det rätt enformigt. Läste du det eller?

Producent

2012-04-19 14:40
Helt rätt, tyvärr är du inte ensom om att lägga upp pop i ett forum för hiphop. Om du vet vad som är hiphop då borde du veta att pop inte ska ligga under "vår HIPHOP".
Det finns ett ställe där du kan lägga upp pop:
http://www.whoa.nu/forum/ovrig-musik/rock-pop-och-annat.aspx

där kan ni alla jävla poppare lägga er musik så kan hiphop ligga i hiphop-forumet. Det är väl för fan inte så mycket begärt? Det har ju organiserats så att dom som vill ha med pop att göra går in där och vi som vill ha med hiphop att göra går in här utn att det ska ligga en djungel av pop-bullshit som gör att man inte hittar hiphopen.

Lägg pop i pop
Lägg reggae i raggae
Lägg soul och RnB i soul & RnB
Lägg rock, pop och annat i rock, pop och annat
Lägg hiphop i hiphop

Blanda INTE!
Lägg inte pop i hiphop
Lägg inte hiphop i soul
Lägg inte soul i raggae
lägg inte raggae i pop
osv osv osv

Got it?
Boom bap lives!

2012-04-19 17:28
Då kan väl du ta och göra ett ÄKTA HIPHOP-beat och lägga upp det i Vår HIPHOP så kan jag kommentera det sen :) deal?

Förövrigt så ligger inte mitt beat i Vår hiphop som du kanske märkt, det ligger under beats.
Står det som rubrik ''våra hiphop-beats?'' nej, det gör ju inte det.
Här under ''beats'' ligger allt ifrån old school rap-beats till reggaebeats till ''pop''beats, om du inte har märkt det.
Och om du hittar något du inte gillar, som t.ex uppenbarligen mitt, varför slösa energi på att hata, om det inte är kritik du ger? gå till något du gillar istället.

Producent

2012-04-19 17:32
du har inte riktigt hängt med här.. beats ligger som en subgrej under vår hiphop.. vilket innebär att när du trycker på vår hiphop så innebär det att aaaaaaaaallllla forum under vår hiphop har med fucking hiphop att göra..

pop hittar du under ÖVRIG musik!

visst kommentera du, jag har lagt upp många beats i mina dagar här..

och nej, jag hatar inte! jag skiter i hur välgjort eller slarvigt nått är eller hur bra eller dåligt det låter är det inte hiphop har det inte här att göra! get lost med din pop och om du nån gång gör hiphop så lägg då upp det här..

rätt tråd i rätt forum, hur svårt är det att fatta?
Boom bap lives!

2012-04-20 02:16
Okey, nu var det faktiskt jag som inte tänkte tillräckligt långt. Självklart ligger beats under vår hiphop.

Visst, du tycker att mitt beat är pop, fine! Det accepterar jag, det är din åsikt. Och som jag sa, det är inte världens mest old school hip hop-beat och det är jag mycket väl medveten om, som jag oxå har sagt förut.

För du vet, alla har inte samma smak som dig, eller mig. Det märker du ju på kommentarerna här högst upp, att vissa verkar gilla det här beatet. Nu vill inte jag låta dryg eller så, men varför skulle jag då fokusera på dig, när det är andra som faktiskt gillar beatet? Folk som ogillar ens grejer kommer det ju alltid finnas, har inte lyssnat på dina beats än men hur bra dem än är så är jag säker på att det finns någon som ogillar dem. Jag gör min grej och du gör din grej, och om jag nån gång gör ett smutsigt old school rap beat NWA style, då kontaktar jag dig.

Producent

2012-04-20 07:04
det handlar inte om mig eller nån annan, det handlar om musiken.
Bara för att andra gillar pop och därav din instrumental gör det inte till hiphop. detta är inte ett hiphop-beat, inget snack om saken. jag vill inte låta otrevlig för det är nice med folk som gör musik och speciellt eftersom folk diggar men dom borde ha hittat det i pop-forumet. Det är knappt nån som startar trådar där medans här blir enormt överpopulerat samtidigt eftersom folk inte tänker på vad det är för musik dom gör utan tänker: det går att rappa på då är det hiphop.
Men så är det ju inte, jag menar, hur hiphop är detta:

det är samma sak med detta. Det går att rappa på ja men om man ska vara ärlig så går det att rappa över jävligt mycket utan att det är hiphop för det.
Så snälla! Alla som sysslar med pop och är ute efter det, använd då det forum som är avsett för pop.
Boom bap lives!
Producent

2012-04-20 07:05
och för övrigt så är det fler som inte gillar mina beats än som gillar mina beats men sånt är livet liksom
Boom bap lives!
Producent

2012-04-20 08:53
kan kritisera ditt beat med och säga att det är lika enformigt som mitt

Ravi, vilket av mina beats tänker du på nu? Låter som du tror jag gjorde beatet i tråden.

2012-04-20 09:23
Tack för kritiken! kan kritisera ditt beat med och säga att det är lika enformigt som mitt

FRÅN Marcuz P17 med fotografi från sin badrumsspegel _TILL_ RAVI AKA DA ILLEST VILLAIN FROM THE SLUMS OV GREENVALEY.

Ingen har talat med dig :'(

2012-04-20 09:36
e så jävla trött på den här kärleks valsen som snurrar på whoa!
var är aggresiviteten . hip hop är fan inte nått där man ska slicka röven på en brud! vikket jag ser vissa har gjort i denna tråden! var är all samhälls kristisk musik.. det som hip hop är tänkt att vara från början! skit whoa har värkligen blivit 98% bullskit!
för mig ska trummerna i ett hip hop beat få mitt huve att gunga och det gör fane mig inte detta!!! skit 30 kommentarer jag hadde förväntat mig bättre..

2012-04-20 09:50
@pontan

Can't do non' but agree!

Det ska va hårda trummor och en hård jävla bas så att man kan gunga till skiten!
När jag produceras finner jag inspiration i tidigare hiphop, delvis från Philly delvis från NY.

Det finns inte många producenter idag (iallafall i Sverige) som vågar göra hård hiphop utan de går i någon annans fotspår och gör ett beat som bokstavligen talat skriker ut "ååååh alla mina vänner och alla jag älskar har lämnat mig nu ska jag gråta ut"

Vad hände med fucking gunnclappa beats?

Boot Camp Clik til' the end of the road säger jag bara kan inte lyssna på NÅGOT annat längre

2012-04-20 11:22

lyssna vad mästaren säger lyssna o lär vad hip hop är
Producent

2012-04-20 11:30
word!
Boom bap lives!

2012-04-20 21:07

Resultat på ditt beat!

Rappare

2012-04-20 22:50
nog inget ja skulle kicka på men fint va de ju :) jävla fet låt Krs one var däruppe...
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Producent

2012-04-21 07:54
var är all samhälls kristisk musik.. det som hip hop är tänkt att vara från början!

Du kan ju ta ett titt på andra musikgenrer, det är knappast 1 tema för rock, 1 för pop osv. Då är det självklart inte spikat för hiphop heller.

Det är som du sitter och säger ''första tv'n va svartvitt, de ska inte finnas med färg''.
Producent

2012-04-21 08:02
alltså ibland får jag bara en sån god lust att åka upp till norrköping och knocka dig efter att ha läst vad du skriver.. du vet ingenting om hip hop och det verkar som att du är immun mot kunskap.
detta är inte hip hop, punkt slut!
och det är fucking sorgligt att det finns folk som tror att det är det!

"eat a dick!" -Ice T
Boom bap lives!
Producent

2012-04-21 10:53
kom då, sparkar dig till kina
Producent

2012-04-21 11:45
Ser fram emot ditt försök!
Boom bap lives!
Rappare

2012-05-10 19:15
Får man rappa på denna?

2012-05-18 16:09
RK-Stuido. Du är helt rubbad och är säkerligen fett jävla mobbad och försöker fixa kompisar över internet på ett jävligt skumt sätt. Jag lyssnade på dina beats som du har på din myspace sida. Och det är inget att DIGGA. Fokusera lite mer på dig själv och vad du gör istället för att kritisera vad annat folk gör idiot.

Bra beat som fan Marcuz!!

2012-05-19 23:32
riktigt fint beat

2012-05-20 17:08
MrTimpa: Thanx man, kul att du tycker det!

kall: Tack så mycket! :)

Om någon har något att säga om det här beatet eller om ni har något att säga mig så får ni gärna skicka ett PM. Den här tråden är gammal så jag tycker vi låter den dö nu.

Peace