I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] mad-teacher i found gold!

Vår Hiphop - Beats

2011-12-06 20:32

[Söker kritik] mad-teacher i found gold!

tjenare ytterligare ett chilligt beat hoppas det diggas säg till om nån är intreserad!

http://soundcloud.com/mad-teacher/mad-teacher-i-found-gold

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-10 22:47
Jag tycker inte att trummorna (rakt klippt break?) går ihop med samplingen alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-11 12:33
aa rakt klippt break så som det ska vara när det gäller hip hop. har begränsat mig till o bara köra loopar när jag gör beat vissa diggar d andra inte! smak sak peace

2011-12-11 13:00
så som det ska vara när det gäller hip hop

Har du inte lagt ner det där tugget än?

2011-12-11 14:34
brukar säga så här till såddana som du som inte diggar raka breaks o vill göra det komplicerat!1 VARFÖR vill ni ändra på något som redan låter fett! hip hop is what it is!!

2011-12-11 14:53
Anledningen till att detta bör ändras är just för att det inte är så fett som du vill tro.

Vilken dumjävel som helst kan få två separata loopar, på två bars vardera, att passa ihop. Att du inte gjort mer än lagt dem ovanpå varandra är väldigt talande, du har ju inte gjort annat än anpassat tempot eller hur?

2011-12-11 15:12
nej har varit i skivaffären o lyssnat igenom redigt många platter för att hitta feta samplingar o breaks som jag tycker att det passar ihop så som man gjorde när hip hopen skapades och kan man inte respektera skapelsen av nått då tycker jag vi lägger ner denna diskotion direkt
Konsertbesökare

2011-12-11 15:30
Härlig stämning, gillar stavningen... tycker inte det låter något speciellt spännande men inte helt fel, rakt klippt menar ni då att det inte är något swing?

2011-12-11 15:57
Det jag menade är att den är klippt och klistrad rakt av, i övrigt orörd. Klipp, klistra, färdigt.

Nu ger jag fan.

2011-12-11 16:04
amen för fan all beatmaking går ut på o klippa o klistra eller du menar att du sitter med trummsöätt o egen fiol när du gör beats ?

2011-12-11 16:08
och om du frågar rakim om det är nått fel o klippa o klistra breaks så skulle han säga det är det fetaste ;) http://youtu.be/JEgKRuA_eSw

2011-12-12 00:02
Det är som att du inte förstår språket.

Vilken dumjävel som helst kan få två separata loopar, på två bars vardera, att passa ihop. Att du inte gjort mer än lagt dem ovanpå varandra är väldigt talande, du har ju inte gjort annat än anpassat tempot eller hur?

Med det menar jag inte att man ska låta bli breaks, snarare tvärtom, men det gäller ju att man försöker göra något eget av det istället för att bara sno det rakt av, som du gör.

2011-12-15 20:19
Det kan väl vara nice att para ihop samples rakt av. Butternuts, jag förstår din poäng. Det var ett ganska snålt utbud på kvantiteten av ljud, vilket är en av de bidragande (enligt mig) anledningarna som gör detta track väldigt intetsägande.

Visserligen är jag en sådan snubbe som verkligen uppskattar gritt och har ett perverst intresse för studioutrustning och samplers, mm. Men detta var så pass grumligt och luffigt så det inte blev bra. Har lyssna på dina andra tracks, de fanns mycket coolt där, helt kart Potan. Gillar din passion, även din attityd till en viss del. Är övertygad att du antagligen kan göra något bättre.

Jag delar även lika åsikt som butternuts ovannämnda meningar i det sista inlägget. Personifiera dina saker lite mer, det skulle uppskattas av mig, säkerligen av andra. Men viktigast av allt är att du gör vad som känns rätt, och roligt för dig.

Lycka till.
 ixixixuxa110