I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] RK-Beatmaker & Mad Teacher dirty hiphop beats!

Vår Hiphop - Beats

Producent

2011-08-20 09:48

[Söker kritik] RK-Beatmaker & Mad Teacher dirty hiphop beats!

Diggin Crates!

Super Volcano!

Live as it gets!

Bricks!

Afu-Ra - Defeat (Smadask Street Remix)

MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Rappare

2011-08-21 22:06
Men jag gillar pop-bullshit... :/
Wurrup?
Moderator

2011-08-21 22:15
Go smutsig ljudbild härligt att höra!

Skivsamlare

2011-08-21 23:34
Diggin Crates, Go' sample men sjukt tråkiga trummor. Det måste hända mer, mer variation, samt mer tryck i trummorna skulle jag vilja höra.

Super volcano, bättre trummor, men gillar inte riktigt programmeringen, men det är väl en smaksak. bra val utav ljud dock. Kanske önskar det skulle hända lite mer i beatet.

Live as it gets, skiiiiitigt, fett! Samma med trummorna dock… tråkig programmering. Hur programmerar ni dom? Klickar ut dom? Står att du använder MPC, testa spela dom live (utan quantize kanske?) med trumpads (eller keyboard om ni inte har tillgång till pads). det känns så stelt nu.

Bricks, haha smutsigaste trummorna hittills tror jag. Låter riktigt rått och lo-fi, just the way I liek it! Dessa trummor är jävigt simpla, men dom passar väldigt bra till samplen. Helt klart bäst trumprogramering till samplen av alla beats.

Street remixen var go med!

BIG UP för att det fortfarande finns folk som flippar skitiga grejer alltså. Riktigt roligt att lyssna på. Kommer bli skitfett om ni (du?) bara jobbar lite på trummprogrameringen där. Håller ögon och öron öppna för mer schmuts!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Producent

2011-08-22 00:56
Grymt! Håller med INOK i att trumprogrammeringen kan förbättras. För att få till det dära lilla extra. Men bara fortsätt. Fett!! Peace!!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2011-08-22 02:02
Diggin Crates
Nice, skön sampling, sköna trummor..är väl bara 'yeah' som jag inte diggar..

Super Volcano

Trummorna passade inte samplingen så mkt, ljudmässigt, testa mixa om lite..

Live as it gets

diggar samplingen grovt, rytmen på trummorna va tråkig o följde inte med resten, kunde ha vart riktigt nice med enkel vanlig boboomboombap-rytm, u get me? o mer bas i kicken

Bricks

kicken distar väldigt konstigt...lite för kall dist, nice snare

Keep it up!!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2011-08-22 05:10
Nu hade ja inte bästa högtalarna för tillfället men Super volcano och Live as it gets va tuunga! Smutsigt som det ska va!
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"
Rappare

2011-08-22 18:50
Jag håller med om mycket som sagt. Till exempel vill jag ha trummorna mer i mitt ansikte, och kanske strunta i att kvantisera någon trumma iaf. Resten av beatsen är riktigt nice och smutsiga.

Vad menar todilo förresten med att kicken på Brick distar? Det är ju en hihat som ligger på ettan.

Jag älskar dock att ni gör sånt här, kul att folk fortfarande kör.

2011-08-22 20:59
det mesta är redan sagt ang trummor. annars va alla beaten sköna ! grymt tacksam att free beats släpps i från er !

spotify:track:4KuvefZ7W8Al311A32Rk9R

2011-08-23 03:56
tillsammans med en kick..men ja det e möjligt, låter dock som att det är kicken, iom att haten känns väldigt bekväm där under...

hursomhelst så är det lite irriterande att det är så kallt o känns så digitalt distat..
Rappare

2011-08-23 09:43
Självklart är det tillsammans med en kick, men lyssna på de andra kickarna i en takt, de är mycket cleanare. Kan dock hålla med på om att det är ett ganska konstigt ställe att lägga den enda hihaten på, men ändå spännande.
Producent

2011-08-23 20:00
Riktigt skönt sound, smutsigt och gött, Live as it gets va helt klart fetast.
One Day.

2011-08-23 23:58
Du vet hur man skapar beats! Det hör man. Men som många andra så ser det ut som att du är rädd att leka lite med trummorna..
Bli crazy som jag säger..
Blir det inge bra så fine lixom då har du provat det.

Men slingorna och allt är bra i beaten men trummorna gör att jag blir ledsen.

Ta Diggin Crates - Förbannat skönt men trummorna gjorde så att det inte var lika intresant. lek lite med det beatet. som sagt var, du vet hur man gör beats men måste lära dig att hitta rätt trummor till.

nu ger jag ett beatyg ;) på alla samtidigt eftersom du har dom i samma tråd.
7 av 10 poäng. ändra trummorna och du kommer få mer av mig

Men keep up och sluta inte prodda för du är bra
Budbäraren Kommer Med Bud.
Stockholms Musik Productions.

2011-08-24 23:38
har saknat det här soundet riktigt bra!
I’m smoking all the time not to get high just to ease my mind
Producent

2011-08-26 13:16
ska lätt börja leka mer med trummorna och testa lite olika saker.. några tips på bra knep?
Boom bap lives!

2011-08-27 03:25
välj ett ljud som passar samplingen...mixa det så att det känns som att det är en del av beatet, inte så att det ligger för mkt ovanpå (ibland kan det iofs va nice men ändå)..lek med typ eq kompressor o dist..om du kan o känner att det behövs, lek med reverb (måste ske måttligt för den här genren enligt mig)

kvantisera inte, låt den ligga liiiite halvt off om det låter bra, en som inte hört hur du gjort beatet kommer inte uppfatta det som ens nära off, utan snarare tycka att det e svängigt/gungigt..

På live as it gets tex skulle du kunna lägga kicken innan snaren liiite senare, o det hade gjort det mer levande

sen vet jag inte hur du mixar de, känns som att du mixar alla trummor ihop? eller har jag fel? testa isf att mixa var för sig för att alla ska få ett individuellt sound och sen ha en slutmix på trummorna som ger en o samma ljudbild, innan du sedan mixar ihop det så att det passar med resten av beatet...

ah typ

2011-08-27 08:35
Bra jobbat, härlig ljudbild!
Producent

2011-08-29 18:01
yes yes, ska absolut testa en del nya saker =)
Boom bap lives!
Rappare

2011-08-29 21:29
Nog för att du har ett väldigt mörkt sound är det snudd på att det blir för grått i de första beatsen. Alldeles för avskalade och det blir tråkigt i längden.
De beat jag tycker funkar bäst är Afu-Ra och Bricks. Afu-Ra har drag i sig, och du vågar låta samplingen ta större del av beatet tillsammans med ett hårt trumkomp-
Bricks känns det som om du lyckas trolla bort det monotona i basen med de andra rytmiska samplingarna, men du skulle behöva göra trummorna mer intressanta.

All in all, kul att höra en stil som är särskilt underrepresenterad i sverige idag.
Producent

2011-09-03 07:56
här har vi fler beats!

http://soundcloud.com/rkbeatmaker

Boom bap lives!
Rappare

2011-09-05 20:32
boom! tung!
www.ellda.se

2011-10-16 11:48
Precis som det ska låta.

Keep up the good work!

Love & Bless

Louie B
Louie Berg ger sitt bidrag till mångkulturen https://soundcloud.com/louie-berg
Producent

2011-10-24 14:08
Tack så mycket.. det kommer snart komma upp ett beat till =)
Boom bap lives!
Producent

2011-11-29 16:27
Nu har det kommit upp fler beats på soundcloud

RK:
http://soundcloud.com/rkbeatmaker

Mad Teacher:
http://soundcloud.com/mad-teacher
Boom bap lives!

2011-12-07 16:21
Hoppas du inte tar åt dig alltför mycket av den positiva kritiken, tyckte det inte stämde med hur det lät.

mer GO i beatsen tack!
Producent

2011-12-08 18:03
klart att man tar till sig men inte för att sluta utvecklas.. snarare tvärtom
Boom bap lives!

2011-12-11 02:44
låter fett. hade gärna hört lite grövre bas och bredare reverb på trummorna dock, men det är ju bara jag :)

Producent

2012-01-05 13:19
Ja, basen måste jobbas mer på =) tack för kritiken
Boom bap lives!
Producent

2013-08-26 16:48

Lämna en kommentar, om du känner för det.

http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/beats/730924/1.aspx

Peace
Boom bap lives!