Oj ett svar, med positiv kritik också, man tackar :) Ja hur jag tänker vet jag inte ens riktigt själv, men sen jag börja med musik så har det vart ungefär i den här riktningen: Horrorcore är ju en utgrening av hiphop, brutala texter ovanpå vanligtvis helt normala hiphop beats. Det gillar jag inte, utan som jag ser det har horrorcore en potential att bli en helt fristående genre. Rap är en del av det och så tycker jag det ska förbi, för det finns inget bättre sätt att berätta en historia om diverse sjukheter än att rappa. Men beatsen tycker jag ska ta sin inspiration från skräckfilmsmusik, 4-takt och typiska hiphop-ljud absolut, men det ska ändå urskilja sig från den vanliga hiphopen. Dödsmetal har ju länge använt sig utav samma grundidéer som horrorcore har, och väldigt många horrorcore fans är även fans av diverse metal. Så varför inte sätta ihop dom två? Det måste inte vara distade gitarrer och blastbeats, jag föredrar nästan när det inte är det. Men aggressiviteten, sättet att skriva musiken går att snurra ihop i varandra med jävligt bra och skrämmande resultat. Såhär tycker jag; har alltid haft åsikten om att ska man göra nånting så ska man göra något unikt. Det finns tillräckligt med kopior av kopior ute så om man inte gör något helt eget så är det ingen idé att göra något alls. Och för att avsluta så självklart går det att rappa på det, det är ju i 4-takt :). Har själv rappat på metal-beats en gång i tiden och känner många som gör det.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se