[Freebeat] Dead Lyric Productions - Leaving The Past
Leaving The Past Download Link: http://www.box.net/shared/2235kn4148 Om ni skiter i att kommentera så är det här det sista beatet jag lägger upp här. Langa länk om ni kickar. peaze
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska checka det när jag kommer hem, pz
i mina öron är detta beatet HELT FUCKING EPIC!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
ursäkta att jag dubbelpostar men jag måste bara få säga att jag funderar på att spela in något på detta beat trots min policy om att inte spela in på freebeats - sjukt bra jobbat!
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
tack för att ni kommenterar! kul att du diggar :) (det är sånt här som får mig att fortsätta vilja lägga upp freebeats) Peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
glöm inte länka om du kickar :)
Lät underbart i mina öron. Störtskönt, liksom :)
Lät riktigt bra =) Loved it =)
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom
skönt beat inget jag skulle kicka på men sjukt bra för att vara ett freebeat
jag skickar dig en länk till låten när den är färdig för det blir definitift ett kick på denna
tungt :)
Riktigt skön slinga! Keep it up, diggar dina freebeats ! :)
If u never chase your dreams, u will never catch them.
Konsertbesökare
2011-05-10 20:30
En bra idé, med pianoslingan, till en lite sad session och det börjar ganska bra men basen suger rejält. Totalt sett inte min grej. Men tydligen gillar många andra så bra jobbat!!
Vad är det för fel på basen?
Konsertbesökare
2011-05-11 13:21
basen, ja vad ska man säga? den är tom, saknar känsla
Tack för kritiken ska börja tänka på basen :)
hmm--- kan du kanske ändra basen och släppa en ny version här? vore kul att höra resultatet
aah men det kan ta ett tag har andra projekt att tänka på
Konsertbesökare
2011-05-14 19:00
Bas + trummor är viktigast.
mm håller med andra att bas o trummor var lite sådär, annars najs asså!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
skriker midi, plast..wacka trummor..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
vad får dig att tro att jag ska bry mig om din åsikt? Du samplar bara så du gör inte allting själv. och försök göra ett osamplat så ska vi se hur det blir.
Konsertbesökare
2011-05-16 21:58
Jag tycker att man gör sig själv en otjänst om man inte är beredd på att folk ger hård kritik, varför puttinutt? Man kan bara lära sig om folk påpekar vad de tycker är fel... Ta inte illa vid dig. Vissa samplar och får ett nice sound av andra, det gör att de har stora krav på sig att förvalta det som samplas bra och göra nåt eget, inte bara dra av 4 bars och lägga trummor på... Vi som lägger det mesta midi måste väl ändå jobba på att det inte ska låta midi, om nån tycker att det här beatet skriker midi, vilket jag till viss del kan hålla med om, så ta inte illa upp för det. Låt det glida av dig eller tänk igenom själv om DU tycker det låter midi, gillar du ditt sound så kör på det då.
Börja med att förklara hur det där var kritik? hur ska vi jobba på att det inte låter midi?
Konsertbesökare
2011-05-16 23:17
Inte kritik kanske men en åsikt.
Konsertbesökare
2011-05-16 23:24
åsikt, kritik, skit samma, vill folk bara ha att andra smörar så är det väl ingen idé ändå
jag måste bara säga att jag håller med angående att sampla inte är rätt! Vad finns det för skills i att sampla andra människors musik? den här killen gör ju musiken själv så jag tycker verkligen ni borde ha det i åtanke när ni kritiserar för att sampla är betydligt mycket lättare än att göra allting själv - till och med jag kan sampla om jag vill
åsikt & kritik är långt ifrån samma sak. Folk smörar inte bara för att dom ger en schysst kritik. Jag tror inte någon vill ha sån där äcklig kommentar som den där du kallar hård kritik.
Konsertbesökare
2011-05-17 13:00
Det är lätt att spela allt själv också. I detta fallet några bars piano som kopierats upp utan variation. Hur svårt är det? Och åsikt och kritik är inte långt ifrån samma sak.
@Markulinen Sampla är rätt. skills är överskattat.
håller med spookie's kritik
ob3ple: sampla hmm... ett beat klart på 30 minuter. sen kommer det jag undrar mest över. hur fan kan folk köpa samplade beats? man kan aldrig få ensam rätt på ett samplat beat. det kanske e lätt att spela själv men man gör fortfarande allting själv då. och om det e så enkelt varför slutar folk inte sampla?? .. jo för att det är det enda dom kan så kom inte och snacka
jag samplar och jag har gjort beats som jag spelat in med midigrejer. Jag blandar ibland att spela in egna trummor och att sampla en låt så din teori stämmer inte deadlyric.
hur menar du att du blandar? egna trummor det gör väl alla samplers. sen lägga till ett eget sound till samplingen är väl oxå ganska vanligt men fortfarande enkelt
Jag tar midi-grejer från reason (typ trumljud och bas) och sätter ihop det med en samplad bit ur en låt. Men du, spelar det verkligen roll att det är enkelt att göra? För mig är det musiken som spelar roll, inte hur lätt det är att sätta ihop.
Konsertbesökare
2011-05-17 16:54
99 % av grejerna här är jävligt simpla grejer, samplade som midi. 99 % av de som samplar gör det jävligt simpelt, 99 % av de som gör midi gör det jävligt simpelt. ibland låter det bra, ibland inte. Den sista procenten är mer genomarbetade grejer. Av nån anledning gillar många här beat som denna med ett snällt piano + stråkar + uptempo trummor. Inget häng och absolut inget groove. Jag tror att man för börja kritisera hårdare för att nivån ska höjas.
ja men poängen är ju att andra människor har slitit tio gånger hårdare för att göra orginalåten ni samplar från! Det är stöld och framförallt lathet! Ja, det är faktiskt exakt vad det är!
ism.. du har en poäng där. Obl3ple.. jag förstår din poäng och kan säga att du har fel oxå. vill dom att man ska bättra sig ska man förklara vad som e felet inte bara kortfatta sig och leka något. Hur som helst alla verkar ha olika åsikter om detta och jag orkar inte sitta och jiddra på whoa på grund av detta så jag kommer inte vara aktiv här nu om det fortsätter så här. Peace
Konsertbesökare
2011-05-17 19:46
Du vet väll inte riktigt vad du pratar om tror jag lilla markulinen :)
Producent
2011-06-01 18:54
fett bull "beat"
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
Ism Du påstår att du lägger ner mer tid på din musik än dom som skapade låtarna du samplar från?
Men shit vilket jävla whine det blir. Har ni inget bättre för er än att haka upp er på en sak? Om ni tycker det är så jävla simpelt.. Do it yourself then? or Fuck Off. Grymt najjs beat.
@markulinen Vad har det med saken att göra egentligen?
Konsertbesökare
2011-06-03 21:29
Skoj att länken fortsätter att generera....